AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Del Skrevet 9. mars 2021 Huden min har klikket fullstendig etter at jeg fylte 30. Jeg har alltid fått enkelte utbrudd her og der, men de siste årene har jeg fått masse kviser på områder som tidligere sjelden/aldri ble rammet og jeg synes jeg merker større sammenheng mellom utbruddene og syklusen min enn jeg gjorde før. Jeg tror derfor det må være noe hormonelt. Jeg har prøvd å tilpasse hudpleierutinen min, jeg drikker masse vann, og jeg kuttet til og med ut kaffe en periode, men ingenting ser ut til å påvirke huden. Finnes det hudpleieprodukter eller andre ting jeg kan prøve for å få bukt med dette? Huden min er verre nå enn da jeg var tenåring, og jeg skammer meg nesten litt for å bi sett i perioder Anonymkode: 1af73...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Del Skrevet 9. mars 2021 P-piller. Ingenting som virker mot hormonelle kviser utenom medisiner som går på hormonene. Anonymkode: a7b76...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): P-piller. Ingenting som virker mot hormonelle kviser utenom medisiner som går på hormonene. Anonymkode: a7b76...748 Ts her. Jeg tåler ikke p-piller. Men mulig det finnes noe annet? Jeg gikk på en antibiotikakur for et utslett for en stund siden, og da ble huden min helt plettfri. Fikk imidlertid alle problemene tilbake det øyeblikket kurset var over. Anonymkode: 1af73...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg tåler ikke p-piller. Men mulig det finnes noe annet? Jeg gikk på en antibiotikakur for et utslett for en stund siden, og da ble huden min helt plettfri. Fikk imidlertid alle problemene tilbake det øyeblikket kurset var over. Anonymkode: 1af73...a38 Kuren, skulle det selvsagt stå her. Anonymkode: 1af73...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg tåler ikke p-piller. Men mulig det finnes noe annet? Jeg gikk på en antibiotikakur for et utslett for en stund siden, og da ble huden min helt plettfri. Fikk imidlertid alle problemene tilbake det øyeblikket kurset var over. Anonymkode: 1af73...a38 Det kan funke, antibiotika som går på kviser kan prøves men de er som regel ganske sterke for kroppen. Ta det med legen og nevn den kuren du hadde- Har en venninne som går på noe slikt, relativt lav dose men det funker på henne og da slipper hun tetracyklingreiene, skriver det sikkert feil men har ikke tid å sjekke det nå. Anonymkode: a7b76...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg har det samme som deg. 32 år, pg hormonelle kviser. Frem til jeg var 20 hadde jeg nesten ingenting, og så eksploderte det. Har prøvd alt mulig, p-piller som nevnt over tåler jeg heller ikke. Jeg har byttet til koreansk kosmetikk, og blitt ekstra nøye på renserutiner, hvilke ingredienser, bruker blant annet bha- og aha-syrer. De hormonelle kvisene har roet seg veldig ned, og blitt mye bedre. Får fortsatt en og annen, men kanskje 1/10 av det jeg hadde før. Om det er knyttet til produktene jeg bruker eller om det er tilfeldig at det har bedret seg, det vet jeg ikke. Anonymkode: a0d5b...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg fikk også kviser etter at jeg var over 30 - faktisk kom de da jeg var gravid, og etter det har de kommet og gått hele tiden. Ikke mye, men gjerne 1-2 på bryst/skuldre og 1-2 i tinning/ i panna/ på haka, sånn nesten hele tiden, og innimellom mer. Akkurat har jeg 3 byller i hårfestet, 2 på brystet og 4 oppå skuldrene. Vonde, dype. Jeg hater dem inderlig, men er samtidig glad jeg slapp da jeg var tenåring, da hadde jeg taklet det mye dårligere... Ser ingen forskjell på kosthold, hudpleie etc, det er tydelig hormonelt og har en viss sammenheng med syklus. Men rekker aldri at alt forsvinner helt før neste runde er i gang. Anonymkode: 0d478...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har det samme som deg. 32 år, pg hormonelle kviser. Frem til jeg var 20 hadde jeg nesten ingenting, og så eksploderte det. Har prøvd alt mulig, p-piller som nevnt over tåler jeg heller ikke. Jeg har byttet til koreansk kosmetikk, og blitt ekstra nøye på renserutiner, hvilke ingredienser, bruker blant annet bha- og aha-syrer. De hormonelle kvisene har roet seg veldig ned, og blitt mye bedre. Får fortsatt en og annen, men kanskje 1/10 av det jeg hadde før. Om det er knyttet til produktene jeg bruker eller om det er tilfeldig at det har bedret seg, det vet jeg ikke. Anonymkode: a0d5b...a96 Vil du dele noen av hudpleieproduktene du bruker? Jeg bruker ikke sminke (annet enn maskara). Anonymkode: 1af73...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg vil anbefale deg isotretinoin som fås på resept gjennom hudlege. Ikke tro på all skremselspropaganda som sies om det. Jeg har veldig god erfaring med den, og eneste som hjalp på min fete og kvisete hud. Har nå helt plettfri hud! Bruker Rosialic intense serum som hudkrem til ansikt. Anbefales ! Anonymkode: 510e0...e1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil anbefale deg isotretinoin som fås på resept gjennom hudlege. Ikke tro på all skremselspropaganda som sies om det. Jeg har veldig god erfaring med den, og eneste som hjalp på min fete og kvisete hud. Har nå helt plettfri hud! Bruker Rosialic intense serum som hudkrem til ansikt. Anbefales ! Anonymkode: 510e0...e1f Støtter denne. Jeg gikk også på denne kuren og eneste bivirkning jeg fikk var veldig tørr hud og lepper. Får fortsatt noen kviser (men de er ikke vonde eller varer lenge), men huden er så mye bedre nå, og ingen ting på skuldre/bryst lengre. Anonymkode: 81fa8...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg har vært skikkelig plaget av hormonelle kviser siden tenårene. Gått på sterke p-piller i lange perioder, men kan ikke gå på det lenger. Jeg må holde meg unna melk. Ikke i kaffe, ikke i mat. Ost og smør kan jeg spise, prøver å holde meg unna yoghurt og sjokolade også. Melk inneholder masse hormoner, det er derfor mange reagerer på det. Jeg har så sensitiv hud at jeg tåler dårlig behandling med syrer, og fikk masse bivirkninger av antibiotikakur. Da står jeg ikke igjen med annet enn kosthold. Anonymkode: 2688d...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 9. mars 2021 #12 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg har alltid hatt kviser og det er lite som virker på dem. Kosthold og hudpleie fungerer kun til en viss grad. Jeg merker mer kviser om jeg spiser usunt i perioder og noen hudpleieprodukter gjør at jeg får litt mindre kviser, men det alene hjelper ikke meg. Det er nok hormonelt for jeg har mer kviser i perioder. Nå har ikke jeg de store og vonde kvisene lenger, men har fortsatt veldig fet hud, hudormer og litt småkviser. Så usikker på om jeg i det hele tatt kunne ha fått isotretonoin? Må sikkert spørre legen, men kunne tenke meg å bli kvitt mesteparten av plagene jeg har med huden. At man får en kvise nå og da er greit, men jeg er lei av den ekstremt fete huden og kvisene. Jeg har prøvd det meste fra før og huden blir fin mens jeg går på det, men når jeg slutter så kommer alt tilbake. Har prøvd p-piller, antibiotika og diverse kremer på resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Del Skrevet 9. mars 2021 TheCatLady skrev (Akkurat nå): Jeg har alltid hatt kviser og det er lite som virker på dem. Kosthold og hudpleie fungerer kun til en viss grad. Jeg merker mer kviser om jeg spiser usunt i perioder og noen hudpleieprodukter gjør at jeg får litt mindre kviser, men det alene hjelper ikke meg. Det er nok hormonelt for jeg har mer kviser i perioder. Nå har ikke jeg de store og vonde kvisene lenger, men har fortsatt veldig fet hud, hudormer og litt småkviser. Så usikker på om jeg i det hele tatt kunne ha fått isotretonoin? Må sikkert spørre legen, men kunne tenke meg å bli kvitt mesteparten av plagene jeg har med huden. At man får en kvise nå og da er greit, men jeg er lei av den ekstremt fete huden og kvisene. Jeg har prøvd det meste fra før og huden blir fin mens jeg går på det, men når jeg slutter så kommer alt tilbake. Har prøvd p-piller, antibiotika og diverse kremer på resept. Det er feil, da har du faktisk ikke prøvd godt nok. Hilsen en som har utdannelse i feltet. Anonymkode: 16fc2...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 9. mars 2021 #14 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er feil, da har du faktisk ikke prøvd godt nok. Hilsen en som har utdannelse i feltet. Anonymkode: 16fc2...00b Sikkert. Hvilket felt er det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. mars 2021 #15 Del Skrevet 9. mars 2021 TheCatLady skrev (42 minutter siden): Jeg har alltid hatt kviser og det er lite som virker på dem. Kosthold og hudpleie fungerer kun til en viss grad. Jeg merker mer kviser om jeg spiser usunt i perioder og noen hudpleieprodukter gjør at jeg får litt mindre kviser, men det alene hjelper ikke meg. Det er nok hormonelt for jeg har mer kviser i perioder. Nå har ikke jeg de store og vonde kvisene lenger, men har fortsatt veldig fet hud, hudormer og litt småkviser. Så usikker på om jeg i det hele tatt kunne ha fått isotretonoin? Må sikkert spørre legen, men kunne tenke meg å bli kvitt mesteparten av plagene jeg har med huden. At man får en kvise nå og da er greit, men jeg er lei av den ekstremt fete huden og kvisene. Jeg har prøvd det meste fra før og huden blir fin mens jeg går på det, men når jeg slutter så kommer alt tilbake. Har prøvd p-piller, antibiotika og diverse kremer på resept. Hjelper det ikke med niacinamide og BHA for å gjøre huden mindre fet og minske forekomsten av hudormer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 9. mars 2021 #16 Del Skrevet 9. mars 2021 Roci skrev (22 minutter siden): Hjelper det ikke med niacinamide og BHA for å gjøre huden mindre fet og minske forekomsten av hudormer? Jo, litt, men ikke nok. Huden blir allikevel veldig fort fet og bruker jeg sminke så ser det ganske fort stygt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. mars 2021 #17 Del Skrevet 9. mars 2021 TheCatLady skrev (33 minutter siden): Jo, litt, men ikke nok. Huden blir allikevel veldig fort fet og bruker jeg sminke så ser det ganske fort stygt ut. Ja, jeg regnet i grunnen med at du hadde forsøkt. Håper du finner noe som hjelper deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Del Skrevet 9. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har det samme som deg. 32 år, pg hormonelle kviser. Frem til jeg var 20 hadde jeg nesten ingenting, og så eksploderte det. Har prøvd alt mulig, p-piller som nevnt over tåler jeg heller ikke. Jeg har byttet til koreansk kosmetikk, og blitt ekstra nøye på renserutiner, hvilke ingredienser, bruker blant annet bha- og aha-syrer. De hormonelle kvisene har roet seg veldig ned, og blitt mye bedre. Får fortsatt en og annen, men kanskje 1/10 av det jeg hadde før. Om det er knyttet til produktene jeg bruker eller om det er tilfeldig at det har bedret seg, det vet jeg ikke. Anonymkode: a0d5b...a96 Dette er som om jeg skulle skrevet det selv, bortsett fra at det started da jeg ble 30, ikke 20! I tillegg bytter jeg putetrekk hver dag, det gjorde en stor forskjell (og satengtrekk for ekstra skånsomt for hud og.hår), men jeg sover på siden. Det er ikke relevant for huden om du sover på rygg Anonymkode: 077e0...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Del Skrevet 9. mars 2021 TheCatLady skrev (4 timer siden): Jeg har alltid hatt kviser og det er lite som virker på dem. Kosthold og hudpleie fungerer kun til en viss grad. Jeg merker mer kviser om jeg spiser usunt i perioder og noen hudpleieprodukter gjør at jeg får litt mindre kviser, men det alene hjelper ikke meg. Det er nok hormonelt for jeg har mer kviser i perioder. Nå har ikke jeg de store og vonde kvisene lenger, men har fortsatt veldig fet hud, hudormer og litt småkviser. Så usikker på om jeg i det hele tatt kunne ha fått isotretonoin? Må sikkert spørre legen, men kunne tenke meg å bli kvitt mesteparten av plagene jeg har med huden. At man får en kvise nå og da er greit, men jeg er lei av den ekstremt fete huden og kvisene. Jeg har prøvd det meste fra før og huden blir fin mens jeg går på det, men når jeg slutter så kommer alt tilbake. Har prøvd p-piller, antibiotika og diverse kremer på resept. Jeg ville tatt det direkte med en privat hudlege, og ikke fastlegen. Bruker du riktig dagkrem for huden din? Jeg får fet og glinsende hud av kremer med fett/olje i. Har helt gått over til kremer som fukter med vann, og ikke fett. Kosttilskuddene nattlysolje, burdock-kapsler og zink er bra for huden og har positiv effekt. Som en over nevner: melk er veldig dårlig for hud med hormonelle kviser 😕 Anonymkode: 0bac0...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 9. mars 2021 #20 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg ville tatt det direkte med en privat hudlege, og ikke fastlegen. Bruker du riktig dagkrem for huden din? Jeg får fet og glinsende hud av kremer med fett/olje i. Har helt gått over til kremer som fukter med vann, og ikke fett. Kosttilskuddene nattlysolje, burdock-kapsler og zink er bra for huden og har positiv effekt. Som en over nevner: melk er veldig dårlig for hud med hormonelle kviser 😕 Anonymkode: 0bac0...d0e Ok, takk for tipset. Ja, bruker kun fuktighetskrem som fukter med vann. Melk drikker jeg ikke, men spiser ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå