Gå til innhold

Trives ikke i bransjen jeg jobber i, har du noen råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i rekrutteringsbransjen i litt over tre år nå, og jeg trives virkelig ikke med det. Jeg jobber med rekruttering innen et fagområde som er langt utenfor min kompetanse, så det skaper en ekstra stressfaktor. Jeg trives ikke med å hele tiden måtte være "på" og å kjempe om å være først ute for å finne de beste kandidatene, trives ikke med å hele tiden få inn nye prosjekter som skal dekkes innen kort frist, trives ikke med å konstant ha oversikt over alle kandidater jeg har pratet med i løpet av årene mine i denne jobben, og trives rett og slett ikke med denne måten å jobbe på. Som sagt har jeg gjort dette i litt over tre år, og det har vært veldig tungt til tider. Jeg er glad i kollegaene mine og bedriften jeg jobber i, men dette er ikke karriereveien for meg. Jeg er i slutten av tjueårene, og jeg føler at jeg må ha en plan for fremtiden og karrieren min, men problemet er at jeg ikke aner hvor veien videre skal gå. I et drømmescenario så sier jeg opp jobben og bare reiser og lever livet i en periode, men der setter både korona og frykten for å kjøre karrieren min i grus en stopper. Jeg er så fortvilet...Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...Jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag, og hver dag går til å glede seg til arbeidsdagen er over og til det er helg igjen...Det som hadde vært ideelt er om jeg kunne fått en annen rolle i bedriften jeg jobber i i dag, men det er dessverre ikke mulig. 

Noen som har noen gåde råd? 

Anonymkode: 9f14a...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mange råd, men først og fremst må du jo finne ut hva du ønsker å jobbe med. Så er vel spørsmålet om hva som skal til for å få drømmejobben.

Det finnes jo karriere veiledere, men de har jeg ikke erfaring med. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du utdannelse innen da? 

Anonymkode: 83d48...e88

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at studieveileder kanskje hadde vært en enklere jobb? Gi råd til elever/studenter om hva de skal bli/studere? 

Ellers virker det som om rådgiver, veileder eller saksbehandler i et annet fagfelt kan passe din bakgrunn, en arbeidsplass som ikke presser så mye. 

Anonymkode: 01d81...173

AnonymBruker
Skrevet

Hei du. Jeg hadde det nettopp akkurat sånn som deg. Har gått i 2,5 år og stresset og vært misfornøyd med jobb og utdannelse. Jeg fant ut at Fylkeskommunen tilbyr rådgivning til karriereskifte osv. Jeg har nå funnet nye veier jeg kan gå, og fikk super god veiledning til hva jeg kan gjøre videre. Det som så mørkt ut, ser nå lyst ut. Nå bor jeg i Vestland, og her tilbyr de det gratis. Vet ikke hvor du bor, men jeg vil anbefale deg å sjekke ut om de har noe slikt der du bor 🙂 Masse lykke til!!!

Anonymkode: 881a0...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...