AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Er det rimelig å mene at dette ikke er greit? Vi tar høyere utdanning, og vedkommende har flyttet til andre siden av landet, ti timer unna med bil. Vi skal ha en prøve i et veldig utfordrende fag, og personen som flyttet får den heller som innlevering, noe som er mye lettere fordi det åpner for hjelpemidler og samarbeid, og i tillegg gir det mindre tidspress. Det eneste som har gjort det mulig for denne personen å følge undervisningen er at skolen tilbyr alle forelesninger på Teams på grunn av pandemien. Jeg bor jo egentlig ganske langt unna skolen jeg også, så egentlig så kan jo jeg også da kreve å få prøven som innlevering. Hvem henvender jeg meg til hvis dette ikke lar seg gjøre? Er villig til å ta det ganske langt, for dette er veldig ugreit. Synes personen som flyttet har fått alt for mye spesialbehandling, men dette tok faen kaka. Anonymkode: 730b3...0c3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Prøve? Mener du en eksamen, eller hva slags prøve er dette? Kan ikke i si jeg noen gang hadde prøver da jeg studerte. Men at noen får ta med hjelpemidler, mens andre ikke gjør det, høres jo regelrett urettferdig ut ja, det er jeg enig i. Jeg ville jo begynt med å kontakte studieveileder for å rådføre meg her. Anonymkode: cd6ad...8a3 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøve? Mener du en eksamen, eller hva slags prøve er dette? Kan ikke i si jeg noen gang hadde prøver da jeg studerte. Men at noen får ta med hjelpemidler, mens andre ikke gjør det, høres jo regelrett urettferdig ut ja, det er jeg enig i. Jeg ville jo begynt med å kontakte studieveileder for å rådføre meg her. Anonymkode: cd6ad...8a3 Nei, det er lagt opp til en prøve som obligatorisk arbeidskrav. Anonymkode: 730b3...0c3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Har denne prøven noe å si for endelig karakter da? Hvis ikke, hvorfor bry seg Anonymkode: 25cbb...949 8
MiaHI Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det rimelig å mene at dette ikke er greit? Vi tar høyere utdanning, og vedkommende har flyttet til andre siden av landet, ti timer unna med bil. Vi skal ha en prøve i et veldig utfordrende fag, og personen som flyttet får den heller som innlevering, noe som er mye lettere fordi det åpner for hjelpemidler og samarbeid, og i tillegg gir det mindre tidspress. Det eneste som har gjort det mulig for denne personen å følge undervisningen er at skolen tilbyr alle forelesninger på Teams på grunn av pandemien. Jeg bor jo egentlig ganske langt unna skolen jeg også, så egentlig så kan jo jeg også da kreve å få prøven som innlevering. Hvem henvender jeg meg til hvis dette ikke lar seg gjøre? Er villig til å ta det ganske langt, for dette er veldig ugreit. Synes personen som flyttet har fått alt for mye spesialbehandling, men dette tok faen kaka. Anonymkode: 730b3...0c3 Syns du heller burde passe på deg selv og dine egne studier. Et arbeidskrav er vel alltid bestått/ikke bestått. Så dette er en filleting. Endret 9. mars 2021 av MiaHI 19
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Kanskje vedkommende har søkt om tilpassing av grunner du ikke vet og fått det innvilget. Anonymkode: 9064c...59f 21
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har denne prøven noe å si for endelig karakter da? Hvis ikke, hvorfor bry seg Anonymkode: 25cbb...949 Ikke for karakteren, men den må være bestått for å få godkjent året. Har hørt at veldig mange stryker på den prøven. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje vedkommende har søkt om tilpassing av grunner du ikke vet og fått det innvilget. Anonymkode: 9064c...59f Det sier han at han ikke har gjort. Anonymkode: 730b3...0c3
MiaHI Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke for karakteren, men den må være bestått for å få godkjent året. Har hørt at veldig mange stryker på den prøven. Det sier han at han ikke har gjort. Anonymkode: 730b3...0c3 Jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor folk er så stusselige og sutrete som deg. Det har ingenting for din studieprogresjon å gjøre hvordan vedkommende får gjennomføre dette arbeidskravet. Hvis du ikke klarer å gjennomføre det på den måten det er lagt opp, så kanskje ikke dette studiet/yrket passer for deg. Høres ut som du går i barnehagen og skriker "DET ER URETTFERDIG". 15
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et problem for deg og hvordan det går ut over deg. Anonymkode: e0977...dd6 12
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke for karakteren, men den må være bestått for å få godkjent året. Har hørt at veldig mange stryker på den prøven. Det sier han at han ikke har gjort. Anonymkode: 730b3...0c3 Kan være grunner til at han ikke vil si det til deg. Psykisk sykdom og familiære grunner feks. Anonymkode: 9064c...59f 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Så lenge det ikke er slik at kun et visst antall får bestå denne prøven, kan jeg ikke skjønne hvordan det angår deg at en annen får ta prøven som innlevering. Hvis du vil ha det sånn selv, så ta det opp med vedkommende som innvilget innlevering for den andre studenten og spør om du kan få det samme. Anonymkode: 09efc...220 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 MiaHI skrev (3 minutter siden): Jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor folk er så stusselige og sutrete som deg. Det har ingenting for din studieprogresjon å gjøre hvordan vedkommende får gjennomføre dette arbeidskravet. Hvis du ikke klarer å gjennomføre det på den måten det er lagt opp, så kanskje ikke dette studiet/yrket passer for deg. Høres ut som du går i barnehagen og skriker "DET ER URETTFERDIG". Det er jo urettferdig når vedkommende blir gitt høyere sjanse til å bestå enn alle andre fordi vedkommende bestemte seg for å flytte midt i studieåret. Dette er bare toppen av isfjellet, personen har fått slippe unna presentasjoner og andre arbeidskrav også, selv om for eksempel en presentasjon lett kunne latt seg gjøre over Teams. Hvis denne personen ikke klarer å gjøre arbeidskravene sånn som alle oss andre, er det ikke greit at personen skal gå ut med samme papirer som oss til sommeren. Papirene føles VELDIG mye mindre verdt når det blir tatt så lite seriøst, og det er skammelig. Det er helt greit å ikke fullføre på normert tid om en ikke klarer det, men det er ikke tilfellet her. Denne personen har halvparten av studiebelastningen som oss andre, men får fullføre samtidig som oss og det er veldig lite greit. Anonymkode: 730b3...0c3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Det kan være grunner for dette som du ikke vet. Fokuser på deg selv, du. Forstår ikke hvorfor du skal legge deg opp i dette. Anonymkode: 30825...c38 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo urettferdig når vedkommende blir gitt høyere sjanse til å bestå enn alle andre fordi vedkommende bestemte seg for å flytte midt i studieåret. Dette er bare toppen av isfjellet, personen har fått slippe unna presentasjoner og andre arbeidskrav også, selv om for eksempel en presentasjon lett kunne latt seg gjøre over Teams. Hvis denne personen ikke klarer å gjøre arbeidskravene sånn som alle oss andre, er det ikke greit at personen skal gå ut med samme papirer som oss til sommeren. Papirene føles VELDIG mye mindre verdt når det blir tatt så lite seriøst, og det er skammelig. Det er helt greit å ikke fullføre på normert tid om en ikke klarer det, men det er ikke tilfellet her. Denne personen har halvparten av studiebelastningen som oss andre, men får fullføre samtidig som oss og det er veldig lite greit. Anonymkode: 730b3...0c3 Høres definitivt ut som om det er en grunn til at personen får ekstra hjelp og tilpasninger. At personen ikke vil fortelle deg grunnen, er vel fordi du går rundt og legger deg opp i andre sine saker. Anonymkode: 30825...c38 10
MiaHI Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo urettferdig når vedkommende blir gitt høyere sjanse til å bestå enn alle andre fordi vedkommende bestemte seg for å flytte midt i studieåret. Dette er bare toppen av isfjellet, personen har fått slippe unna presentasjoner og andre arbeidskrav også, selv om for eksempel en presentasjon lett kunne latt seg gjøre over Teams. Hvis denne personen ikke klarer å gjøre arbeidskravene sånn som alle oss andre, er det ikke greit at personen skal gå ut med samme papirer som oss til sommeren. Papirene føles VELDIG mye mindre verdt når det blir tatt så lite seriøst, og det er skammelig. Det er helt greit å ikke fullføre på normert tid om en ikke klarer det, men det er ikke tilfellet her. Denne personen har halvparten av studiebelastningen som oss andre, men får fullføre samtidig som oss og det er veldig lite greit. Anonymkode: 730b3...0c3 Jeg forstår at du syns det er urettferdig, men det er på tide at du vokser opp og innser at verden er urettferdig. Hvis du skal bruke tid og energi på å fokusere på slike ting så kommer du til å bli en bitter grinebiter. Ingen; pass på deg selv. 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Dette har vel du strengt tatt ikke noe med. I tillegg er det jo bare et arbeidskrav, så ro ned litt. Anonymkode: 90141...479 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres definitivt ut som om det er en grunn til at personen får ekstra hjelp og tilpasninger. At personen ikke vil fortelle deg grunnen, er vel fordi du går rundt og legger deg opp i andre sine saker. Anonymkode: 30825...c38 Men vanligvis må man gå et lenger løp dersom man ikke klarer å holde følge med arbeidskrav. Hadde du syntes det var greit dersom du jobbet ræva av deg for å levere arbeidskrav innen fristen, mens en annen i klassen leverte inn halvparten og fikk fullføre studieløpet samtidig som deg? Anonymkode: 730b3...0c3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men vanligvis må man gå et lenger løp dersom man ikke klarer å holde følge med arbeidskrav. Hadde du syntes det var greit dersom du jobbet ræva av deg for å levere arbeidskrav innen fristen, mens en annen i klassen leverte inn halvparten og fikk fullføre studieløpet samtidig som deg? Anonymkode: 730b3...0c3 Ja. Det er ikke opp til meg å vurdere om medstudenten er kvalifisert, men opp til administrasjonen. Anonymkode: db2cd...468 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 Det er "bare" en oblig. Ikke noe å styre med, man har mye mer rettigheter og sjanser på nye forsøk på en oblig, ser ikke helt hvorfor dette er noe å bry seg veldig med. Anonymkode: cd6ad...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men vanligvis må man gå et lenger løp dersom man ikke klarer å holde følge med arbeidskrav. Hadde du syntes det var greit dersom du jobbet ræva av deg for å levere arbeidskrav innen fristen, mens en annen i klassen leverte inn halvparten og fikk fullføre studieløpet samtidig som deg? Anonymkode: 730b3...0c3 Jeg tenker at vedkommende åpenbart har en dialog med institutt/emneansvarlig, og det har ikke du noe med. Anonymkode: 90141...479 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå