Gå til innhold

Samboers fastlege vil ikke henvise til sædprøve

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fastlegen min sier samboer lå få henvisning/rekvisisjon på sædprøve taking via sin fastlege. Dette sa også gynekologen til meg at han kunne gjøre, da jeg var der 2 mnd før det var gått 1år med prøving og gynekologen ikke ville ta utredningen videre før etter 12 mnd. Men nå var samboer hos sin fastlege for å få dette sjekket slik at det kan sendes med i ny henvisning til gynekolog, med mine blodprøver, og hun sier at dette må skje gjennom gynekologen, når jeg får time der?? Hva eeeer greia. Nei, vi kan ikke gå privat pga avstand vil det ta ca like lang tid som offentlig for å få tid til reising ift jobb osv osv. 

Anonymkode: 87684...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fastlegen kan henvise til sykehuset for sædprøve. Trenger ikke gå gjennom gynekologen. Fastlegen får resultatet på sædprøven, og sender dette videre med din mann/deg ifht videre utredning. Var i hvert fall slik det ble gjort for noen år tilbake her jeg bor.

Anonymkode: 1f227...a7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fastlegen kan henvise til sykehuset for sædprøve. Trenger ikke gå gjennom gynekologen. Fastlegen får resultatet på sædprøven, og sender dette videre med din mann/deg ifht videre utredning. Var i hvert fall slik det ble gjort for noen år tilbake her jeg bor.

Det var slik min fastlege forklarte det også, men vi har typisk nok ikke samme lege og jeg ble ikke med på timen siden det bare var for å få henvisningen 🙄 Vurderer å ringe og be om å få snakke med fastlegen hans og spørre om begrunnelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det var slik min fastlege forklarte det også, men vi har typisk nok ikke samme lege og jeg ble ikke med på timen siden det bare var for å få henvisningen 🙄 Vurderer å ringe og be om å få snakke med fastlegen hans og spørre om begrunnelse. 

Han burde ringe fastlegen selv, og opplyse om at det er fullt mulig å henvise direkte til sykehuset. Kan virke som fastlegen ikke er klar over dette. Jeg ville byttet fastlege om legen ikke kan løse dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han burde ringe fastlegen selv, og opplyse om at det er fullt mulig å henvise direkte til sykehuset. Kan virke som fastlegen ikke er klar over dette. Jeg ville byttet fastlege om legen ikke kan løse dette.

Ja, i all hovedsak bør han det, men denne mannemannen er ei pingle og er ekstremt konfliktsky og syns det er pinlig å skulle mase om sædprøve 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt på muligheten av at denne mannemannen din har løyet til deg om at legen har sagt nei fordi han bare ikke tør eller gidder å teste seg selv og tenker du bør gå gjennom alt av tester først? 

Anonymkode: 9443a...fe3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bli med mannen til legen neste gang?
Jeg fikk iallefall være med mannen min inn sist gang. 

Anonymkode: 7b110...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, i all hovedsak bør han det, men denne mannemannen er ei pingle og er ekstremt konfliktsky og syns det er pinlig å skulle mase om sædprøve 🙄 

Du vil uansett ikke få snakket med legen angående dette. Det er en sak mellom mannen din og hans fastlege. Er han interessert i barn, så bør vel ikke en slik samtale være veldig vanskelig. Alternativt kan han ta kontakt digitalt, veldig mange fastleger tilbyr dette via Pasientsky eller lignende. 

Anonymkode: 0693b...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du tenkt på muligheten av at denne mannemannen din har løyet til deg om at legen har sagt nei fordi han bare ikke tør eller gidder å teste seg selv og tenker du bør gå gjennom alt av tester først? 

Anonymkode: 9443a...fe3

Haha, heia KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli med mannen til legen neste gang?
Jeg fikk iallefall være med mannen min inn sist gang. 

Anonymkode: 7b110...b86

Det er et alternativ 🙂

Du vil uansett ikke få snakket med legen angående dette. Det er en sak mellom mannen din og hans fastlege. Er han interessert i barn, så bør vel ikke en slik samtale være veldig vanskelig. Alternativt kan han ta kontakt digitalt, veldig mange fastleger tilbyr dette via Pasientsky eller lignende. 

Anonymkode: 0693b...1af

Jeg får nok pratet med legen, selv om vedkommende ikke kan uttale seg om den aktuelle pasienten eller timen hun hadde med ham. 

Kan sjekke om det kan gjøres digitalt, takk for tips 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...