AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Jeg liker i utgangspunktet appen til Fjordkraft, men klarer ikke å finne ut hvilken strømavtale jeg har. Fikk melding om prisstigningen og at jeg måtte sjekke Min side. Der står det bare generelle råd om strømsparing osv. Appen er altså veldig fin med oversikt og alt mulig, bortsett fra det som kanskje er mest relevant. Nå sjekke jeg Coop appen min og ser at jeg kan strøm fra LOS med rabatter og medlemsbonus og sånt. Er det et godt tilbud? Jeg føler meg helt teit. Men jeg klarer altså ikke å sammenligne de to på pris. Anonymkode: 12cf5...9c5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå sjekke jeg Coop appen min og ser at jeg kan strøm fra LOS med rabatter og medlemsbonus og sånt. Er det et godt tilbud? Hva er tilbudet da? Hvor stor er rabatten(e) og hva gir medlemsbonusen deg? Anonymkode: 3dfee...40c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg liker i utgangspunktet appen til Fjordkraft, men klarer ikke å finne ut hvilken strømavtale jeg har. Fikk melding om prisstigningen og at jeg måtte sjekke Min side. Der står det bare generelle råd om strømsparing osv. Appen er altså veldig fin med oversikt og alt mulig, bortsett fra det som kanskje er mest relevant. Nå sjekke jeg Coop appen min og ser at jeg kan strøm fra LOS med rabatter og medlemsbonus og sånt. Er det et godt tilbud? Jeg føler meg helt teit. Men jeg klarer altså ikke å sammenligne de to på pris. Anonymkode: 12cf5...9c5 Jeg har hatt Coop-avtalen i 2 år og er veldig fornøyd! Alle strømleverandørene kjøper jo strømmen for samme pris uansett, så det er liksom ikke så mye forskjell på de ulike avtalene. Kan godt hende at det finnes avtaler med lavere fastbeløp/påslag enn Coop-avtalen, men det jeg liker med Coop-avtalen er at den er rimelig i forhold til mange andre standard-avtaler og at den har hatt samme prisvilkår hele veien. Føler ikke at jeg er lurt innpå en jukseavtale eller lignende liksom. Anonymkode: 6e8dc...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Bytt til LOS. LOS garanterer prisen lenge og prøver ikke å lure deg. Fjordkraft vil bare prøve å flytte deg til dårligere avtale hele tiden. Når jeg flyttet inn fikk jeg Fjordkraft uten å ha bestilt det. Fjordkraft puttet meg til en strømavtale som heter Garantert Fornøyd hvor de flådde meg noe 27-40 øre for strøm når den kostet 5 øre før jul. De aktiverte også Trippelgaranti som koster meg 1 kr dagen uten at jeg hadde bestilt det! Synes Fjordkraft er frekkhetens nådegave og de gjorde i vært fall meg Garantert (mis-)Fornøyd med sin strømavtale. Min mor har lenge hatt LOS. De har ikke byttet til mye dårligere vilkår og andre strømavtaler. Hun får spotpris som er det som kalles "strøm", det er det prisen koster i markedet, og ikke noe kunstig påfunn fra strømselskapene. De gir 200 kr i velkomst bonus, og det koster nå 9kr fastpris og 3,45 øre påslag på spotpris. Det eneste er at hun ble nedringt en gang av en selger som skulle selge henne forsikring på tlf, men hun takket nei så de aktivert eikke det. Ikke kjøp forsikring! De er bare lureri, man har innboforsikring fra før. Om det så heter Fjordkraft Trippelgaranti eller LOS Trygg. Hvis du bruker mye strøm anbefaler jeg Tibber også. De bytter heller ikke til annen strømavtale med mye dårligere vilkår, og de har 39kr fastpris i mnd med 1 øre påslag. Det betyr at du må bruke over 1000 kWh time for at det skal lønne seg. Men jeg har hørt at de har veldig god app, så kanskje det er verdt det? Hvis du bruker 1000 kWh anbefaler jeg å bytte med en gang 👍 Får ikke betalt av noen av disse for å reklamere, men vet fra familie at de er bra. Du vil aldri få like gode tips fra dørselgere eller på elektrobutikken, som fra meg. Anonymkode: cb45d...91e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Hos meg la dem på LOS trygg og fakturerte meg selv etter jeg takket nei, fordi jeg allerede var både arbeidsledig og sykemeldt, og de sa at jeg ikke ville være dekket siden jeg var sykemeldt. Hadde avtalegiro så jeg oppdaget det ikke før lenge etterpå. Oppdaget det fordi dem ringte for å tilby meg Grønn Strøm, noe jeg også takket nei til, siden jeg fortsatt var sykemeldt og ikke interessert i tillegstjenester. Like etterpå fikk jeg SMS med takk for bestilling av Grønn strøm. Fjordkraft derimot har jeg kun gode erfaringer med, har hatt avtale med dem på flere bosteder, og aldri hatt noe problemer. Selgere av tilleggsprodukter har også respektert ett nei. Anonymkode: 1d4f1...817
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hos meg la dem på LOS trygg og fakturerte meg selv etter jeg takket nei, fordi jeg allerede var både arbeidsledig og sykemeldt, og de sa at jeg ikke ville være dekket siden jeg var sykemeldt. Hadde avtalegiro så jeg oppdaget det ikke før lenge etterpå. Oppdaget det fordi dem ringte for å tilby meg Grønn Strøm, noe jeg også takket nei til, siden jeg fortsatt var sykemeldt og ikke interessert i tillegstjenester. Like etterpå fikk jeg SMS med takk for bestilling av Grønn strøm. Fjordkraft derimot har jeg kun gode erfaringer med, har hatt avtale med dem på flere bosteder, og aldri hatt noe problemer. Selgere av tilleggsprodukter har også respektert ett nei. Anonymkode: 1d4f1...817 Rart at det er så forskjellig! Hos meg var de frekk hos Fjordkraft og aktiverte Trippelgaranti uten å spørre, helt klart i mot avtalevilkår! Hos LOS ringte de opp moren min, og aktiverte det ikke. Kanskje det er forskjellige selgere som blir hyret inn? Men jeg fikk atlså ikke en selger som ringte meg, den tjenesten ble bare "aktivert" uten samtykke... Anonymkode: cb45d...91e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Trippelgaranti oppdaget jeg ved en tilfeldighet. Litt meningsløst som ufør... Har Garantert fornøyd nå. 10 kr dyrere fastpris enn LOS, men klarte ikke å finne noe om påslag. Betyr det at de ikke har påslag, eller at de bare gjemmer unna informasjonen? Anonymkode: 12cf5...9c5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hos meg la dem på LOS trygg og fakturerte meg selv etter jeg takket nei, fordi jeg allerede var både arbeidsledig og sykemeldt, og de sa at jeg ikke ville være dekket siden jeg var sykemeldt. Hadde avtalegiro så jeg oppdaget det ikke før lenge etterpå. Oppdaget det fordi dem ringte for å tilby meg Grønn Strøm, noe jeg også takket nei til, siden jeg fortsatt var sykemeldt og ikke interessert i tillegstjenester. Like etterpå fikk jeg SMS med takk for bestilling av Grønn strøm. Fjordkraft derimot har jeg kun gode erfaringer med, har hatt avtale med dem på flere bosteder, og aldri hatt noe problemer. Selgere av tilleggsprodukter har også respektert ett nei. Anonymkode: 1d4f1...817 Hm, jobber du for Fjordkraft? Anonymkode: 4fd22...72a
Million Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Jeg byttet fra Fjordkraft til LOS. Både fordi LOS hadde det beste tilbudet (200 kr inn på medlemskonto hos Coop og strømprisene generelt) fordi Fjordkraft lurte meg. Det var da jeg hadde tenkt å bytte fra Fjordkraft til et annet strømselskap (husker ikke hvilket). Da bytteprosessen var i gang, ringte Fjordkraft meg og sa at hvis jeg ville bli hos dem, skulle jeg få den bra avtalen! Jeg sa ja til det. I etterkant skjønner jeg jo at jeg burde finlest strømregningene og fulgt med bedre selv, men jeg gjorde ikke det - jeg bare betalte de. Så en dag tok jeg en kikk, og oppdaget at de snikene hadde brutt løftet sitt og etter den kortvarige gode avtalen, flyttet meg over til den verste og dyreste de hadde! Uten å si fra til meg først! DETTE sa ikke han som ringte meg på telefonen og ville ha meg tilbake til Fjordkraft noe om, at det var tidsbegrenset og at de ville flytte meg til det dyreste senere! Jeg ble så forbanna at jeg byttet til LOS tvert da faren min fortalte meg hvor fornøyd han var, og jeg fyrte av en illsint epost til Fjordkraft og forklarte hvorfor jeg sa opp. LOS tok jobben med overføringen, men jeg ville gi Fjordkraft på pukkelen for slett oppførsel før jeg forlot det møkkafirmaet. 3
Dillan Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Har LOS med Coop-avtale, er fornøyd. Ikke noe juks og fanteri. De fikk heller ikke anmerkning da det ble undersøkt om strømselskapene hadde skjulte påslag. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 8.55): Nå sjekke jeg Coop appen min og ser at jeg kan strøm fra LOS med rabatter og medlemsbonus og sånt. Er det et godt tilbud? Hvis du googler den avtalen ser du at eksperter har gått igjennom den å sagt den er svært bra. MEN dersom du vil spare enda mer og har god kontroll finnes det avtaler med prismatch- som du selv må følge opp osv Anonymkode: a06e4...591 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå