Gå til innhold

Bruke rom i kjeller - Til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en kjeller som pr nå er en råkjeller, som jeg har lyst til å gjøre litt mer ut av. Pr i dag er det 4 rom der nede, som ligger i hvert sitt hjørne, kjelleren er enkelt delt i 4 like store deler, hvorav det ene er vaskerom og skal fortsette å være det. Deretter er det rommet vi kommer ned trappen i som blir en slags gang eller hva man vi kalle det. Så blir innerste rommet bare en bod som det er i dag, ergo har jeg greit med lagringsplass der. MEN da har jeg ett rom igjen, det er 4x3 meter som jeg har lyst til å gjøre litt ut av, i tillegg til gangen man kommer ned i.

Så, er det noen som har ideer om noe man kunne gjort ut av dette rommet? Jeg har tenkt på treningsrom, lage en kul bar / tiki-lounge (men hvor mye vil den bli brukt?), kjellerstue m.m. Så, er det noen som har noen morsomme ideer?

Huset ellers har stue / spisestue, kjøkken og toalett i 1. etg. Bad, 2 soverom og walk-in (evt ett 3. soverom) i 2. etg. I tillegg til at jeg har ett anneks med gjesterom / TV-krok som pr i dag brukes som soverom for tenåringen som synes det er helt topp med egen "hybel". Ergo trenger jeg egentlig ikke hverken TV-stue, flere soverom eller noe av det "vanlige"

Rommet har takhøyde på 2m (gammelt hus), ergo ca 197 når man legger gulv og takplater. I tillegg er vinduene der nede for små til å brukes som rømningsveier, men de gir dagslys inn (det er ett vindu i hvert rom). Det er dør rett ut fra kjelleren, så noe rømningsvei er det det riktig nok. Ergo vil det aldri bli godkjent som soverom (ellers ville nok ekstra soverom vært det som hadde gitt mest avkastning ift verdi i huset). Kjelleren er til vanlig ikke oppvarmet, men noe varme er det på der, og det vi jo evt være en enkel sak å varme opp dersom man skal være der nede.

Så, hva hadde du ønsket deg dersom du kunnet fått ett ekstra rom i kjelleren? Kan jeg få noen ideer jeg ikke har tenkt på?

Hus.jpg

Endret av DrueSmoothie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har laget kino i kjelleren, altså stort lerret og projektor. Det gir en helt annen følelse enn vanlig tv-stue og er absolutt å anbefale. Hos oss er det spesielt populært for ungdommen, men også vi voksne ser film og serier der. Bare en fordel med ingen eller lite vindu 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vinkjeller.

Anonymkode: 1325d...86c

• Liker 1
Skrevet

Treningsrom.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vinkjeller.

Anonymkode: 1325d...86c

Ja den tanken er absolutt tenkt 😄 :) Dog usikker på om budsjettet holder der, og Norsk Tipping hjelper sjelden til 😛 

Skrevet

Vi hadde et ganske stort rom i kjelleren som ikke ble brukt til noe, og vi gjorde det om til et trening+ølbryggerom (mannen min er hobby-ølbryggerist😄), i tillegg satte vi inn en skyvedørsgarderobe langs ene veggen til sesongoppbevaring av klær. Dvs om sommeren så tar jeg alt av vinterklær og sko der, og til vinteren så bytter jeg om sånn at tynnere jakker og sko er til oppbevaring der og har bare vinterbekledning hengende tilgjengelig i yttergangen. Da blir det mindre klær og sko i yttergangen, lettere å holde det ryddig siden vi ikke har så stor yttergang. 

Av treningsutstyr i kjellerrommet har jeg tredemølle, yogamatte, yogaball, diverse vekter. Hadde også elipsemaskin, men den ble lite brukt og dermed solgt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hobbyrom, treningsrom, kinorom er alle gode forslag :) 

Anonymkode: d1e3f...6a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt bibliotek :)

Anonymkode: 88c40...4f8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...