Gå til innhold

Hva får barna i påskeegg/ påskegave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er jo et diskusjonsforum, så jeg synes det må være innafor i en tråd om påskeegg å uttrykke at jeg synes noen gir for mye.

Anonymkode: d5fbc...fdf

Bortsett fra at du faktisk ikke noe som helst om hvor mye de gir. Du vet de gir påskegave, det er alt. Du synser og dømmer andre på bakgrunn av noe du ikke har peiling på.

Anonymkode: 6e9bc...9ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Godteri og noe hobbygreier.

Har pleid å bare gi godteri, men tenkte å gi dem noe hobby/tegnegreier i år siden det mest sannsynlig blir hjemmepåske. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Bortsett fra at du faktisk ikke noe som helst om hvor mye de gir. Du vet de gir påskegave, det er alt. Du synser og dømmer andre på bakgrunn av noe du ikke har peiling på.

Anonymkode: 6e9bc...9ff

Nei? Jeg svarte på et spesifikt innlegg som du så siterte med spørsmål om hvorfor vi gidder å ha en mening om hva andre gir barna sine. Mitt svar var naturligvis ment direkte til det innlegget jeg siterte der vi fikk en nøyaktig redegjørelse for hva vedkommende gir barnet sitt. Altså ingen synsing fra min side.

AnonymBruker
Skrevet

Smågodt og påskeflax :) 

Anonymkode: 4830b...05d

Skrevet

Vi skal male påskeegg og bake noe, sannsynligvis muffins. Det er generelt mer populært enn godteri. Baker enkle vaniljenuffins som barna får dekorere. Skal også kjøpe en bok eller tegneseriehefte. 

AnonymBruker
Skrevet

10 000 i cash 

Anonymkode: 3654c...c5a

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som nå altså begynner å planlegge innkjøp av påskeegg og påskegaver 3 uker før påske. Får dere ønskelister fra ungene? Legger dere ved byttelapp? Får de kun én gave hver, eller bytter alle gaver med alle søsken, venner, foreldre, etc? Hvor dyre er disse gavene? Eller er det snakk om type en sprettball, to hårstrikk og et par klistremerker oppi påskeegget sammen med snopen?

Anonymkode: 4a253...cb7

Sånn situasjon er nå, har jeg vært litt tidligere ute enn normalt, i tilfelle alt utenom matbutikker stenger igjen. 

Bok og snop i år. Det er ikke snakk om ønskelister, eller gaver til alle tenkelige folk. Bare ungene. Bruker kanskje 150-200 kr på hvert egg. 

Jeg skjønner ikke helt at det kan være så veldig provoserende for andre. Hver sin lyst? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri hørt om påskegave. Vi gir gaver til jul og bursdag. Godteri i påskeegget.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har alltid gitt påskeegg med snop, en pysj og enten et spill, dvd, tegneserier eller bok😊 Nå er hun blitt 15 år, men får selvsagt ennå😊

Anonymkode: 63a51...f7b

:sjokk:

Det er gaver i adventskalenderne, det er gaver til jul, gaver til Valentines, gaver til fødselsdager og nå gaver til påske. Snakker om å skjemme bort ungene. Hos oss er det kun gaver til jul og fødselsdag. Aldri gaver til påske.

Anonymkode: 891d2...f40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er gaver i adventskalenderne, det er gaver til jul, gaver til Valentines, gaver til fødselsdager og nå gaver til påske. Snakker om å skjemme bort ungene. Hos oss er det kun gaver til jul og fødselsdag. Aldri gaver til påske.

Og gaver i julestrømpen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dere bedre mennesker enn andre da? 

Anonymkode: a3d65...ff2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, en pysj og en bok å kose seg med i påskeferien gir nok voldsomt bortskjemte barn 🥴

Anonymkode: 5ca82...de3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at påskegave var en greie 😳 eldste får godteri, minste på 2år får bittelitt godteri og frukt/smoothie og sånt... 

Anonymkode: 98cb2...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjemmer man bort barna om de får noe utenom til jul og bursdag?? Får de aldri noenting utenom de to dagene i året? Det høres stusselig ut😏

Anonymkode: 63a51...f7b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Griseflaxlodd, favoritt tyggegummien, vingummi, småsjokolader, kortstokk ala Svarteper, Uno...små lekefigurer, påske og +++

Anonymkode: 9d0c5...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Her får de hver sitt egg fylt med sjokolade, de har veldig begrenset utvalg av hva de liker. 

tidligere har det fulgt med et spill på deling eller hobby saker. I år får eldste et par brukte rulleskøyter (bursdag i desember så sommer leker/ utstyr kommer utenom). Minste får da enten en pakke lego eller en dinosaur han har ønsket seg lenge. 

påskeharen legger igjen en rebus de må løse for å finne eggene/ gavene i huset.

Har selv vokst opp med en mamma som gjorde minimalt utav alt for min del, være seg bursdag, jul, påske.. ingen spesielle minner å se tilbake på, synes det er trist og ønsker gjøre det annerledes for mine barn.

det betyr ikke at mine barn får gaver til hver minste anledning eller er spesielt bortskjemte!

Anonymkode: 935dd...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke påskegaver...ikke kalendergaver 

Gaver til jul og bursdag. 

Anonymkode: 62b59...fc0

Så hvorfor i all verden svarer du i denne tråden, når trådstarter lurer på hva barna dine får i slike gaver som du ikke gir dine?

Jeg kommer til å gi en blanding av godteri og smågaver som jeg vet er av interesse som i tillegg passer oppi påskeegg. :) 

Anonymkode: e66f3...5da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er dere bedre mennesker enn andre da? 

Anonymkode: a3d65...ff2

Ja, vi skjemmer ikke bort ungene.

AnonymBruker
Skrevet

2 kg godteri, potetgull og litt aktiviteter

Anonymkode: d8537...767

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 11.54):

Dette er jo et diskusjonsforum, så jeg synes det må være innafor i en tråd om påskeegg å uttrykke at jeg synes noen gir for mye.

Hvorfor føler du at du må det ??

Anonymkode: d8537...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...