Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere og flere plagg, vesker mm blir produsert i resirkulert polyester, jeg synes det er ekkelt og vil ikke ha det. Brukte tomflasker. Det kan umulig bare være meg?

Anonymkode: ae99a...a3c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Polyester er det verste jeg vet. Klamt og svett og lukter ekkelt veldig fort. Fysj. Bruk de tomme flaskene til noe annet, mener jeg. 

Anonymkode: 1f528...1de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problem med det. 

Hva er ekkelt med det?

Anonymkode: 6c58a...f85

AnonymBruker
Skrevet

Har sett mye av "tomme flasker" på Lindex i det siste 

Anonymkode: aa480...b43

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Flere og flere plagg, vesker mm blir produsert i resirkulert polyester, jeg synes det er ekkelt og vil ikke ha det. Brukte tomflasker. Det kan umulig bare være meg?

Anonymkode: ae99a...a3c

Ekkelt, på grunn av at det tidligere har vært flasker andre har drukket av?

Anonymkode: d0e56...169

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så glad i å ha på meg polyester, men har ingen problem med at de resirkulerer for badetøy eller vesker. 
Om det er ekkelt å ha på seg klær som er laget av flasker andre har drukket av.. er det ekkelt å gå på restaurant å spise og drikke av fat og glass som andre har drukket av? Hva er problemet her?

Anonymkode: 8f492...e10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ekkelt å gå med ullplagg også? Det har jo faktisk vokst på en sau...

Anonymkode: d0c62...bbf

• Liker 3
Skrevet

Jeg så en reklame på tv i dag fra H&M. Noen aldeles grusomme, forferdelig stygge kjoler ble vist frem. Resirkulert materiale, det lyste polyester og plast lang vei av dem. Kunne aldri tenke meg å handle noe sånt. Jeg dropper H&M helt tror jeg, hvis dette er representativt for hva de fyller stativene sine med nå for tiden.

Det var virkelig så stygge kjoler at jeg finner ikke ord. Så ut som karnevalsantrekk!

Gjest Blondie65
Skrevet
Million skrev (35 minutter siden):

Jeg så en reklame på tv i dag fra H&M. Noen aldeles grusomme, forferdelig stygge kjoler ble vist frem. Resirkulert materiale, det lyste polyester og plast lang vei av dem. Kunne aldri tenke meg å handle noe sånt. Jeg dropper H&M helt tror jeg, hvis dette er representativt for hva de fyller stativene sine med nå for tiden.

Det var virkelig så stygge kjoler at jeg finner ikke ord. Så ut som karnevalsantrekk!

Men hvis du ser bort fra at dagens mote ikke er din smak, ville du gått med plagg laget av resirkulert materiale?

Til TS:

Jeg har ingen problemer med det.

Det virker som TS tror at det skal sitte igjen pepsi max og slevet til den som drakk den i klærne. Og det gjør det selvfølgelig ikke. Jeg minner om at mest sannsynlig er både pepsi max flasken og boksen alt resirkulert som flaske og boks. Er det slev og brus rester der også? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ingen problem med det. 

Hva er ekkelt med det?

Mennesker som deg er grunnen til at jorden drukner i mikroplast 💔

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ekkelt, på grunn av at det tidligere har vært flasker andre har drukket av?

Anonymkode: d0e56...169

Eh nei, ekkelt fordi polyester er klamt, nasty, stinkende og brannfarlig, og verst av alt, drysser mikroplast overalt, så det er direkte uetisk å fremstille det som miljøvennlig samme om det er resirkulert.

Det burde kun være lov å bruke det i badetøy og treningstøy 😑I plass der det MÅ være plast, er jeg positiv til resirkulert plast. Men kjoler, jakker, gensere, bluser, skjørt? Bare trist.

Anonymkode: ab52b...627

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eh nei, ekkelt fordi polyester er klamt, nasty, stinkende og brannfarlig, og verst av alt, drysser mikroplast overalt, så det er direkte uetisk å fremstille det som miljøvennlig samme om det er resirkulert.

Det burde kun være lov å bruke det i badetøy og treningstøy 😑I plass der det MÅ være plast, er jeg positiv til resirkulert plast. Men kjoler, jakker, gensere, bluser, skjørt? Bare trist.

Nå får du faen meg rulle inn - du vet ingenting om meg og min bruk av plast. 

Du får stille spørsmål på en måte så det mulig å skjønne hva du mener. Jeg ville aldri tolket spørsmålet ditt på den måten du tydeligvis mente.

Men det er greitt - hvis du mener det er bedre å kaste plasten enn å resikulerer den, så får du bare mene det. Men du kan droppe å dømme meg når du ikke vet noe som helst om meg. Skjerp deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Polyester er polyester uansett. Hver eneste gang plagget brukes, vaskes og eksisterer, vil det avgi mikroplast.

Nei til polyester!

Anonymkode: d809f...4ef

Skrevet (endret)
Blondie65 skrev (52 minutter siden):

Men hvis du ser bort fra at dagens mote ikke er din smak, ville du gått med plagg laget av resirkulert materiale?

Det er INGEN som bruker sånne kjoler. De er noe H&M har funnet opp og håper vil slå an. De er opp-puffa og merkelige, plastmaterialet puster ikke, nei fy.

Nei, jeg ville ikke brukt klær i polyester. Jeg bruker stort sett bare bomullsplagg. Bortsett fra fleecejakke noen ganger på våren.

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Om det er dette du mente, bør du formulere spørsmålet litt bedre. Du sier i hovedinnlegget at du synes resirkulert polyester er ekkelt. Dermed tolker vi det som at du synes ny polyester er greit. 

Hvis det handler om miljøvennlighet og å ikke bruke polyester i det hele tatt, så blir det jo en helt annen diskusjon.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe problemer med at det er resirkulert nei, men jeg unngår å bruke plastklær generelt. Det føles ikke like bra, de går fortere i stykker, de er i dårligere kvalitet enn ull og bomull, og de slipper ut mikroplastikk i havet. Så polyester/akryl osv er nei her uansett.

Eneste unntak er et par treningstights og regnjakke.

Anonymkode: fc049...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...