AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Har bodd i et hus i litt over 3 år nå som det innimellom skjer litt mye uforklarlige hendelser. Alt fra radio som har skrudd seg på selv om natta, lekebil som har begynt å lage lyd av seg selv, mange led pærer som går. Har også hatt følelsen av at noen har tatt meg på hodet mens jeg satt og så på TV (akkurat det kan selvfølgelig ha vært innbilning). Siste som skjedde var nå i helgen da hørte vi tydelige skritt i trappa uten at det var noen der. Det går alltid ganske lang tid mellom hver gang det skjer noe, og det gikk vel litt over et år før vi merket noe første gang. Er det vanlig hvis man bor i et hus hvor det spøker at det kan ta så lang tid som et år etter man har flyttet inn før man merker noe? Anonymkode: 3b9dd...27d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Ja, det kan det. I mitt forrige hjem så reiste jeg på ferie og kom tilbake til at alle bestikkene låg strødd utover kjøkkengulvet. Skuffene var ikke åpne. Blir plagene for stor så tar man gjerne kontakt med en prest. Viktig at du ikke anerkjenner/snakker/provoserer spøkelsene og lar heller «profesjonelle» ta seg av det. Vil ingen hjelpe deg så skaffer du deg vievann, smør det på dørene med en bønn. Anonymkode: 6f1fa...3de 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det kan det. I mitt forrige hjem så reiste jeg på ferie og kom tilbake til at alle bestikkene låg strødd utover kjøkkengulvet. Skuffene var ikke åpne. Blir plagene for stor så tar man gjerne kontakt med en prest. Viktig at du ikke anerkjenner/snakker/provoserer spøkelsene og lar heller «profesjonelle» ta seg av det. Vil ingen hjelpe deg så skaffer du deg vievann, smør det på dørene med en bønn. Anonymkode: 6f1fa...3de Føler ikke at plagene er så store. Føler heller ikke at det er noe ondt og blir ikke redd. Akkurat det med trappa i helgen var litt guffent, for det var tydelige skritt. Heldigvis at vi var to som hørte det, ellers hadde jeg trodd jeg begynte å høre syner. Hva kan være grunnen til at det kan ta så lang tid før man merker noe etter å ha flyttet inn i et hus? Anonymkode: 3b9dd...27d 1
Teardrop Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Har du kanksje nylig pusset opp eller kjøpt et gammelt møbel eller lignende?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Føler ikke at plagene er så store. Føler heller ikke at det er noe ondt og blir ikke redd. Akkurat det med trappa i helgen var litt guffent, for det var tydelige skritt. Heldigvis at vi var to som hørte det, ellers hadde jeg trodd jeg begynte å høre syner. Hva kan være grunnen til at det kan ta så lang tid før man merker noe etter å ha flyttet inn i et hus? Anonymkode: 3b9dd...27d Gammelt hus? Kan vær en tidligere eier som har dødd som er tilknyttet til huset eller eiendommen. Kan vær energi som har festet seg på deg eller ting fra et annet sted. Kan vær at den alltid har vært der, men ikke ville vise seg før nå eller plukket opp negativt energi som gjør den sterkere, osv. Vanskelig å vite.. Anonymkode: 6f1fa...3de
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Teardrop skrev (Akkurat nå): Har du kanksje nylig pusset opp eller kjøpt et gammelt møbel eller lignende? Nei, har ikke pusset opp eller gjort noe nytt siden vi flyttet inn. Har noen gamle møbler etter min bestemor, men de har stått her hele tiden, og har også hatt de andre steder vi har bodd før. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gammelt hus? Kan vær en tidligere eier som har dødd som er tilknyttet til huset eller eiendommen. Kan vær energi som har festet seg på deg eller ting fra et annet sted. Kan vær at den alltid har vært der, men ikke ville vise seg før nå eller plukket opp negativt energi som gjør den sterkere, osv. Vanskelig å vite.. Anonymkode: 6f1fa...3de Den eldste delen av huset er faktisk fra 1700-tallet, så det er gammelt ja. Huset ble bygget på for ca 30 år siden. Anonymkode: 3b9dd...27d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Du kan også rense huset selv. Les deg opp om hvordan på nett på spirituelle sider. Om du har evner så vil rensingen din fungere. Noen ganger vi, det ta litt tid før du merker noe siden de som "bor" der på den andre siden av sløret kanskje vil ta kontakt med deg, si noe, gi en slags beskjed. Og dessverre så klarer mange spøkelser ikke løsrive seg fra denne jorda og trenger hjelp til å gå videre. Anonymkode: 044e7...5d6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Jeg vet mange ikke tror på sånt og og sikkert bare flirer av denne tråden. Men det er jo ikke så rart. Tror en må erfare det selv for å tro på det. Og siden det ikke skjer så ofte og svært få hus blir hjemsøkt av urolige energier (sjeler?), desto færre tror jo på det. Men jeg er sikker på at alle kjenner noen som har erfaring eller familiemedlemmer med erfaring på området. Så er det opp til den enkelte hva vi velger å tro på eller ikke. Da jeg var rundt 7-8 år hadde vi en familie boende hos oss en uke. Det var ei kollega av mamma med mann og to barn. Vi kjente dem ikke fra før. De hadde hadde bodd i huset i 4 år, men hadde siste tiden plutselig opplevd mye merkelig i huset. Siste dagene før de rømte hjem til oss, fikk de en fornemmelse av at det ikke var gode energier/krefter hos dem. Stadige kraftige vindtrekk om smalt igjen dører og veltet gjenstander selv om det var helt vindstille ute. Og de fikk stadig gysninger og frysninger av ting. De valgte å få en inn til å drive ut kreftene. Husker ikke om det var en prest eller noen andre med peiling på tema. De orket ikke å bo hjemme imens dette pågikk. Ikke minst for å verne ungene. De forsøkte å ikke snakke om det når vi hørte på, men vi barna (særlig jeg) hadde lange ører. Da de flyttet tilbake var gjennomtrekken plutselig forsvunnet hos dem og de fikk ikke lengre noen ekle vibber. Men de orket likevel ikke å bo i huset mer og flyttet ganske snart. Pappa, som ikke trodde på sånt, mente de som hadde vært der og drevet ut ‘åndene’, bare hadde tettet isolasjonen mer imens de bodde hos oss og at det var derfor det ikke blåste mer. Men hvor kom trekken i fra i utgangspunktet om det ikke blåste ute eller var noen form for ventilasjonsanlegg i huset?! Selv jobber jeg på et sykehjem og også her har vi mye uforklarlig energi. Særlig i etterkant av dødsfall. Då blåser det mye. Men de fleste skylder på ventilasjonsanlegget.. En gang gikk sensoralarmen i ringesnora hos en død pasient. Han hadde ligget død i 20 min og det var ingen andre inne på rommet eller oppe forøvrig, enn denne pasienten og to nattevakter som var i andre enden av korridoren for å gjøre klart til stell av den døde pasienten. Så ringte det altså fra rommet før de rakk tilbake. Dette ble bortforklart med at det nok bare var noe teknisk galt med ringesnora til pasienten. Det har aldri skjedd før og aldri skjedd siden at ringesnora utløses av seg selv. Det skal kun skje ved tydelige bevegelser rundt sensorområdet. Vi har også hatt ansatte og andre pasienter som har sett skikkelser/syner av mennesker. Og dersom vi får en beskrivelse så kjenner vi igjen karakteren de beskriver med tidligere pasienter vi har hatt. Feks karakteristiske antrekk de pleide å gå med og adferd. Som pasienten som påstod det satt en mann og røykte sigaretter inne hos ham. Pasienten som lå på samme rom 3 år før denne pasienten kom, tok vi stadig i å smugrøyket på rommet. Disse ansatte eller pasientene har aldri møtt den avdøde personen de beskriver eller hørt snakk om dem. En sommer hadde vi en ferievikar oppi årene fra nord Norge som var det man kaller ‘synsk’. Hun kom en dag på fritiden sin for å se nærmere på det som ble beskrevet av sine kolleger. Hun hadde kjent energiene med det samme. Og hun var blant dem som beskrev tidligere pasienter inne på de mest utsatte pasientrommene, uten å ha sett eller hørt om dem selv. Etter at hun hadde vært der roet det seg betraktelig. Det var forøvrig ganske kjedelige pasienter som ‘gikk igjen’. Helt vanlige mennesker med et godt liv og nært og godt forhold til sine pårørende. Så vi har til nå ikke funnet noen mulig forklaring på hvorfor de ikke fant ro. Jeg så noen episoder med Åndenes makt fra første sesong da jeg var 18-19 år, men jeg mistet fort interessen da det ble ‘for mye’. Det var lett å se at her var det mange påfunn alt etter hva som vekket seerne mest. Det startet sikkert med noen både sanne og troverdige historier i starten. Men det skled ut. Og jeg er sikker på at serier som dette har vært med på å få flere til å tvile på om slikt forekommer. Ut i fra det jeg har erfart er jeg sikker på at det forekommer. Derfor trenger jeg heller ikke å se oppdiktede tullehistorier i Åndenes makt. Anonymkode: be49b...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Bølle skrev (52 minutter siden): Ta kontakt med åndenes makt. For kjedelig for Åndenes makt. Etter så mange sesonger må de ha saftigere historier enn som så. Og dette har de mest sannsynlig egne manusforfattere som fikser for dem.. Anonymkode: be49b...9c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå