AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Jeg vil ha noen fine blomster på terrassen nå i vår og sommer. Har et bed og ellers tenker jeg potter. Bor på Vestlandet. Har mulighet for å sette noe i skygge, noe lunere, og noe i sol og med mer utsatt for vind. Har dere noe å anbefale? Gjerne noen stauder! Vil det skal se dekorativt ut og greit med planter som blomstrer til ulik tid. Finnes det noen grupper på Facebook som omhandler blomster? Anonymkode: bec39...746
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Jeg kan sende deg en liste over hva jeg har i bedet her på Vestlandet i delvis skygget bed, om du er interessert? Det er også stauder som liker sol, men tåler at det ikke er sol før litt utpå dagen. Plantet det i fjor og det ble veldig bra allerede da. Husker ikke hva de heter, men kunne sendt den en liste i morgen. Løytnantshjerter er en av de vet jet, de ble veldig flotte jeg plantet sånn at det er liv i bedet fra tidlig vår til utpå høsten. Anonymkode: e5921...916 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan sende deg en liste over hva jeg har i bedet her på Vestlandet i delvis skygget bed, om du er interessert? Det er også stauder som liker sol, men tåler at det ikke er sol før litt utpå dagen. Plantet det i fjor og det ble veldig bra allerede da. Husker ikke hva de heter, men kunne sendt den en liste i morgen. Løytnantshjerter er en av de vet jet, de ble veldig flotte jeg plantet sånn at det er liv i bedet fra tidlig vår til utpå høsten. Anonymkode: e5921...916 Det hadde vært fint!😊 Har et bed som stort sett har skygge. Ellers ksn jeg plassere i potter der det passer. Anonymkode: bec39...746
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Ble sittende på jobb til langt på kveld, lover å få notert i morgen! Anonymkode: e5921...916
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Bare gå for litt store krukker så de trivest. Jeg foreslår Hosta, Alunrot, buksbom, Blåsvingel, Hostfloks og Sommerfuglbusk (blomstrer sent) ulike typer Iris, ballblom, stemor og akeleier Anonymkode: 0f906...040
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Måtte lese på lappene jeg har samlet, har plantet ulike geranium som jeg kjøpte i sånne blå potter til 100kr, de trives i skygger også og tiltrekker seg masse sommerfugler, har noen Anemone leveillei som også liker skygge like godt som sol og den er veldig flott å se på. Flere typer hosta, japanspir, storkenebb, høstanemone, alle de her blomstrer i bed med lite/ingen sol selv om noen av disse trenger full sol, men liljer jeg plantet likte ikke dette og må ha full sol, håper det hjelper deg litt. Anonymkode: e5921...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå