Gå til innhold

Er jeg eller min venninne urimelig?- Beklagelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne er oftest kjekk og omgjengelig, men hun har sine sære sider. Det er spesielt når det kommer til økonomi hun er utrolig sær, eksempelvis kan hun bruke 7000 kr på en kjole, men hun kjøper bare kjipt brød (noe hun selv kaller det), for å spare penger, dette til tross for at hun har vanlig økonomi. Jeg synes det er merkelige prioriteringer, men selvsagt ikke noe jeg kommenterer eller har laget meg noe videre refleksjoner omkring utover det. 

Poenget er at vi bestilte pizza sammen der vi skulle betale 50/50 hver, vi ringte for å bestille og fikk beskjed om at den er klar innen 15 minutter. Hun ble irritert over ar den ikke var klar, og begynte på minuttet å etterlyse den. Den unge gutten som arbeider der sier at «det er to minutter igjen». Venninna mi blir da provosert, og argumenterer for at innen femten minutter betyr INNEN femten minutter. Han beklager, men hun mener at vi skal få avslag i prisen på 5 kr minuttet! Pizzaen ble da klar etter de to minuttene slik den ansatte sa, og etter en lang diskusjon gikk han med på å trekke 10kr fra prisen. 

Da vi kommer tilbake til bilen skulle jeg låne mobilen for å ringe typen hennes mens hun kjørte. Jeg ser at hun hele tiden har sagt feil med to minutter, og at pizzarestauranten hadde rett hele tiden! Jeg konfronterer henne med dette, og sier at vi burde dra tilbake for å beklage. Da bare ler hun bare og sier at dette er et triks hun pleier å gjøre ofte for å spare penger.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne fremover, vurderer å personlig beklage til pizzakjeden.. Huff er så flau🤭

Anonymkode: 949c8...f1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man tiltrekkes ofte personer som er lik en selv. Trekker derfor konklusjonen, ved et fornuftig resonnement, at du også tilhører samme ulla. Urimelig er det også å tvinge henne til å gå tilbake og beklage. Du skulle sagt ifra mens du sto på pizzarestauranten, at oppførselen hennes ikke var forsvarlig. Du er akkurat like ille som din venninne, men prøver å late som om du er noe bedre, ved å angre i ettertid. Hjelper ikke å angre når du kommer til å fortsette i samme mønster i ettertid... Beklager at jeg blir så provosert, men jeg takler ikke slike kverulanter. 

Anonymkode: e8fcd...f9e

• Liker 5
Skrevet

Pinlig gniten venninne. Jeg hadde sagt jeg måtte på do, for så å gå inn igjeb å beklage på vennen min sine vegne, og sagt hun var lettere tilbakestående. 

Tenk å synke så lavt for en 10-kroning!😂 Kan til og med risikere å bli hun de ler av og gir kallenavn på kjøkkenet, og værst av alt får pizza med spytt på. Jeg hadde bare betalt den 10-kroningen 🙂 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man tiltrekkes ofte personer som er lik en selv. Trekker derfor konklusjonen, ved et fornuftig resonnement, at du også tilhører samme ulla. Urimelig er det også å tvinge henne til å gå tilbake og beklage. Du skulle sagt ifra mens du sto på pizzarestauranten, at oppførselen hennes ikke var forsvarlig. Du er akkurat like ille som din venninne, men prøver å late som om du er noe bedre, ved å angre i ettertid. Hjelper ikke å angre når du kommer til å fortsette i samme mønster i ettertid... Beklager at jeg blir så provosert, men jeg takler ikke slike kverulanter. 

Mulig du misforstod innlegget 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Pikaboo skrev (10 timer siden):

Pinlig gniten venninne. Jeg hadde sagt jeg måtte på do, for så å gå inn igjeb å beklage på vennen min sine vegne, og sagt hun var lettere tilbakestående. 

Tenk å synke så lavt for en 10-kroning!😂 Kan til og med risikere å bli hun de ler av og gir kallenavn på kjøkkenet, og værst av alt får pizza med spytt på. Jeg hadde bare betalt den 10-kroningen 🙂 

Huff ja, jeg kommer aldri til å dra dit igjen med henne for å si det sånn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke tvinge henne til å unnskylde, men jeg tror jeg selv hadde gjort det neste gang jeg var i nærheten. Hadde vært så flau, akkurat som du 🙈 

Anonymkode: 98b74...24c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt ganske høyt og tydelig ifra i butikken. Sagt at hun måtte gi seg, og avbrutt henne rett og slett. 

Du må fortelle henne at dette er en fryktelig ufin og barnslig måte å spare noen kroner på. Si at folk garantert ler bak ryggen hennes. Ingen liker kverulanter som mangler gangsyn så det synger etter. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min venninne er oftest kjekk og omgjengelig, men hun har sine sære sider. Det er spesielt når det kommer til økonomi hun er utrolig sær, eksempelvis kan hun bruke 7000 kr på en kjole, men hun kjøper bare kjipt brød (noe hun selv kaller det), for å spare penger, dette til tross for at hun har vanlig økonomi. Jeg synes det er merkelige prioriteringer, men selvsagt ikke noe jeg kommenterer eller har laget meg noe videre refleksjoner omkring utover det. 

Poenget er at vi bestilte pizza sammen der vi skulle betale 50/50 hver, vi ringte for å bestille og fikk beskjed om at den er klar innen 15 minutter. Hun ble irritert over ar den ikke var klar, og begynte på minuttet å etterlyse den. Den unge gutten som arbeider der sier at «det er to minutter igjen». Venninna mi blir da provosert, og argumenterer for at innen femten minutter betyr INNEN femten minutter. Han beklager, men hun mener at vi skal få avslag i prisen på 5 kr minuttet! Pizzaen ble da klar etter de to minuttene slik den ansatte sa, og etter en lang diskusjon gikk han med på å trekke 10kr fra prisen. 

Da vi kommer tilbake til bilen skulle jeg låne mobilen for å ringe typen hennes mens hun kjørte. Jeg ser at hun hele tiden har sagt feil med to minutter, og at pizzarestauranten hadde rett hele tiden! Jeg konfronterer henne med dette, og sier at vi burde dra tilbake for å beklage. Da bare ler hun bare og sier at dette er et triks hun pleier å gjøre ofte for å spare penger.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til henne fremover, vurderer å personlig beklage til pizzakjeden.. Huff er så flau🤭

Din venninne virker som en dritfrekk person. Det er ikke din oppgave å bry deg med så lenge det ikke går ut over deg. Jeg personlig hadde ikke ønsket å ha venninner som ikke kan oppføre seg.

Anonymkode: b2754...0d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
sommerkroppen skrev (2 timer siden):

Jeg ville sagt ganske høyt og tydelig ifra i butikken. Sagt at hun måtte gi seg, og avbrutt henne rett og slett. 

Du må fortelle henne at dette er en fryktelig ufin og barnslig måte å spare noen kroner på. Si at folk garantert ler bak ryggen hennes. Ingen liker kverulanter som mangler gangsyn så det synger etter. 

Huff ja, men jeg trodde i det minste ikke hub LØY i selve butikken!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man er jo ikke ansvarlig for hva andre sier og gjør. Jeg regner med at de fleste hadde blitt ganske satt ut av venninnen sin oppførsel. Det ble nok også den ansatte. 

Anonymkode: 3df8b...eef

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff ja, men jeg trodde i det minste ikke hub LØY i selve butikken!

Sånne folk eier verken manerer eller sosiale sperrer. Hun synes selv hun er kul som gjør dette, mens alle andre ser ei meggete dame som ikke er helt i vater 😄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
sommerkroppen skrev (På 9.3.2021 den 15.19):

Sånne folk eier verken manerer eller sosiale sperrer. Hun synes selv hun er kul som gjør dette, mens alle andre ser ei meggete dame som ikke er helt i vater 😄

😅

AnonymBruker
Skrevet

Tragisk venninne 🤢

Anonymkode: 57a80...2ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne kunder er det ingen som ønsker, de sprer jo bare dårlig stemning. Stakkars han som jobbet der, venninna di oppfører seg som et ra...øl. 

Anonymkode: 76774...5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om ei venninne av ei venninne som puttet sitt eget hår i maten når måltidet var  nesten ferdig,  for å få pengene tilbake. Venninna mi nekta å gå på restaurant med henne mer og restauranten nektet henne adgang etterhvert som de så mønstret i det 

Anonymkode: 86c8b...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 23.52):

Dette var ganske unødvendig å spy opp. Ikke konstruktivt eller hjelpsomt på noe måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo rett og slett svindel.

Anonymkode: 76774...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt i noe til henne mens hun holdt på inne på restauranten, men skjønner at det ikke er så enkelt å komme på når man står oppi situasjonen. Det er ekstremt flaut og kleint med slike venner. Jeg hadde ikke giddet å bestille mat sammen med denne venninnen noe mer iallfall.

Anonymkode: deecc...9c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 23.52):

For et ekstremt forskrudd resonnement.

Anonymkode: 02156...db7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...