AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Monarkiet er bare en fantasi for tradisjonalister som liker tradisjon uten mening og substans. Kongen er en hyggelig mann, men vi trenger han ikke. Anonymkode: 5bc9f...507 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Egentlig enig, men syns det er litt koselig. Hadde jeg måttet stemme, hadde jeg stent for å beholde monarkiet, men det er helt tullete! Det er litt deilig å ha en maktløs institusjon som øverste leder Anonymkode: 0d3bf...d98
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Monarkiet er bare en fantasi for tradisjonalister som liker tradisjon uten mening og substans. Kongen er en hyggelig mann, men vi trenger han ikke. Anonymkode: 5bc9f...507 Vi trenger ikke religion heller, og religion er ikke hyggelig en gang. Fortsatt finnes det religion her i landet. Anonymkode: 44496...ba4 2
_popcorn_ Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Ryddet for tulleinnlegg og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi trenger ikke religion heller, og religion er ikke hyggelig en gang. Fortsatt finnes det religion her i landet. Anonymkode: 44496...ba4 Folk kan være religiøse privat. Og folk kan like Kong Harald. Men vi trenger ingen konge. Anonymkode: 5bc9f...507
Gjest Smeltemann Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk kan være religiøse privat. Og folk kan like Kong Harald. Men vi trenger ingen konge. Anonymkode: 5bc9f...507 Tilhenger av president?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Synes kongefamilien er et positiv punkt i dagens samfunn. Presidenter ville kommet og gått, mens kongefamilien er noe stabilt. Ikke minst gjør de fantastisk jobb med å representere Norge. Anonymkode: 25511...61f 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Er absolutt for monarkiet og kongefamilien. Tviler på om Norge hadde vært det samme landet uten dette. Vi har en flott konge👍🏻 Anonymkode: 6784f...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er absolutt for monarkiet og kongefamilien. Tviler på om Norge hadde vært det samme landet uten dette. Vi har en flott konge👍🏻 Anonymkode: 6784f...e2b Herlighet. "Vi må ha kongehus for det er så koselig og vi har en så koselig konge." Kongehuset har ingen reell makt, noe som er bra, da makt ikke skal arves og det burde heller ikke være mulig å arve muligheten til få skattebetalernes penger for å reise rundt verden, kle seg i fine klær, vinke til folket på 17. mai og å reise til fattige land for å vise godhet - det kan frvillige og folkevalgte også gjøre. Anonymkode: 211c4...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Synes kongefamilien er et positiv punkt i dagens samfunn. Presidenter ville kommet og gått, mens kongefamilien er noe stabilt. Ikke minst gjør de fantastisk jobb med å representere Norge. Anonymkode: 25511...61f Du vil ha kongefamilien fordi de ikke "kommer og går". At vi har et kongehus i et moderne demokrati er pinlige greier. Anonymkode: 211c4...7c5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herlighet. "Vi må ha kongehus for det er så koselig og vi har en så koselig konge." Kongehuset har ingen reell makt, noe som er bra, da makt ikke skal arves og det burde heller ikke være mulig å arve muligheten til få skattebetalernes penger for å reise rundt verden, kle seg i fine klær, vinke til folket på 17. mai og å reise til fattige land for å vise godhet - det kan frvillige og folkevalgte også gjøre. Anonymkode: 211c4...7c5 Nei, ikke fordi det er koselig. Anonymkode: 6784f...e2b
Morpheus Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Monarkiet sikrer stabilitet i dette landet. Greier vi å stemme inn en gal mann som Trump til å være statsminister. Så har vi heldigvis en konge som holder han litt i ørene. I USA hadde han ingen over seg, så han kunne gjøre så mye ugang han ville. Harald hadde aldri tillatt det der. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Fantastisk med et ikkepolitisk statsoverhode. Håper Norge forblir monarki så lenge jeg lever. Og at kongefamilien gidder. Anonymkode: 27a99...9cb 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 Morpheus skrev (Akkurat nå): Monarkiet sikrer stabilitet i dette landet. Greier vi å stemme inn en gal mann som Trump til å være statsminister. Så har vi heldigvis en konge som holder han litt i ørene. I USA hadde han ingen over seg, så han kunne gjøre så mye ugang han ville. Harald hadde aldri tillatt det der. Er fullstendig tøvete argument. Harald er født inn i rollen. Mye større sjanse for en tulling da. Og kongen har lite makt. Hadde han hatt mer makt hadde flere konger blitt avslørt slik som de har blitt. Monarkiet har gradvis blitt strippet for makt. Nå er det pynt og tull igjen. På tide å kvitte seg med det også. Anonymkode: 5bc9f...507
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Monarkiet er bare en fantasi for tradisjonalister som liker tradisjon uten mening og substans. Anonymkode: 5bc9f...507 Jeg har sett mange dårlige argumenter for at monarkiet er dårlig, men dette er det svakeste argumentet jeg har sett. Personlig er jeg likegyldig til om Norge har monarki eller ikke, er greit for meg at Norge er monarki og om Norge skulle bli republikk så er det også greit
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fantastisk med et ikkepolitisk statsoverhode. Håper Norge forblir monarki så lenge jeg lever. Og at kongefamilien gidder. Anonymkode: 27a99...9cb Enig, men skeptisk til MM-fjolset som dronning. HM derimot blir nok en flott konge. Anonymkode: 214a0...f7e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil ha kongefamilien fordi de ikke "kommer og går". At vi har et kongehus i et moderne demokrati er pinlige greier. Anonymkode: 211c4...7c5 Ja, jeg synes at kongehuset er tradisjonelt og stabilt i et samfunn som stadig forandrer seg. Skjønner ikke hvorfor det er pinlig? Kongefamilien har ingen reell makt, men representerer Norge bedre enn en politiker ville gjort. Anonymkode: 25511...61f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 Etterkommer av de som var flinkest til å tjuve til seg mest land og rikdom slik at de fikk makt over folket. Kongehuset har en grusom arv. Ingen tilhenger jeg heller. Anonymkode: d261b...d50
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 Noe av det mest fjolsete jeg noensinne har hørt! Vi er svært heldige som har en konge og bør takke både han og Gud for at vi er et monarki. Anonymkode: 32527...fe9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå