Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal føde snart og har bare handlet inn klær som er i størrelse 56.. Fikk beskjed fra jordmor at babyen i magen er mest sannsynlig 3,4-3,6 kg om det har noe å si. :) 

Lurer på om størrelse 56 blir for stort til nyfødte? Burde jeg handle også inn i str. 50? Gjør det noe å kle babyen i størrelse 56 dersom den er mer i str. 50?

Anonymkode: 8911c...3a2

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1457972-nyf%C3%B8dt-st%C3%B8rrelse-56-for-stort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje kjøpt inn et par ting i 50/52 og resten 56. Hvis du kjøper longs/body med ribbekant kan du bare brette opp. Sistemann min var 3,2 kg, og hadde et par heldrakter i 50 som vi brukte i starten, men innen noen uker var vi over på neste størrelse. Babyen vokser jo så fort i starten.

AnonymBruker

De vokser så fort første året så du trenger ikke mye. Men ville nok hatt noen plagg i strl 50 også. Finnes ikke 50/ 56 lenger? Du trenger jo bare en body og sparkebukse til hjemturen, utenpåklær kan jo gjerne være større., ellers er det bedre med en strl for stor enn for liten.

Anonymkode: c511e...1ba

AnonymBruker

Det er ikke noe fasit på dette, noen får små babyer som kan bruke str 50 i en måned og noen får store som går rett i 62.

56 er for de fleste ganske safe. 

Vår kunne bruke 50 ca 1 uke før hun måtte over på 56. Hun var 3,5kg og 50cm ved fødsel. 

Sånne vekt-estimater før fødselen er veldig sjeldent noe å gå etter forøvrig :)

Anonymkode: 873a8...f79

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Min baby var gjennomsnittlig og str 50 var greit nok, selv om det var litt stort, men vi hadde noen pysjer i str 50/56 som ungen nærmest druknet i. Jeg ville definitivt kjøpt inn klær i str 50 også. 

Anonymkode: d27eb...12a

• Liker 1
AnonymBruker

Min jente var 3.455 gram og hadde bare størrelse 56 i begynnelsen. Det ble litt stort de første ukene. Handlet noen bodyer i størrelse 50. Hadde ikke handlet inn alt mulig i strl 50, da det ikke gjør noe om de har litt stor pysj, bukse, strømpebukse osv..

Anonymkode: e5180...b2f

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for alle svar! Blir størrelse 56 alt for stort så får jeg bare handle inn klær i mindre str! :) Gjør meg ingenting å brette litt opp ermene, osv. så lenge babyen har det komfortabelt. 

-TS- 

Anonymkode: 8911c...3a2

• Liker 4

Begge mine har svømt i strl 56. Første var 3,4 kilo og 50 cm, yngste var så vidt det var over 3 kilo og 47 cm lang. Eldste kunne bruke 50 i over en måned, og vi begynte på strl 62 rundt 4 måneder. Yngste blir 5 uker denne uka, og 56 er fortsatt litt stort. Hadde ikke fungert å brette opp her, det bare hang som en sekk rundt de. 
Jeg hadde derfor kjøpt inn et par plagg i strl 50, sånn at du har noe som sitter bedre på hvis 56 er altfor stort :) 

Annonse

Min ble estimert til 4kg, å ble 4.3kg. Svømte litt i str 56 i en uke, før hen passet rett inn i de. 
Jeg personlig vil heller ha litt for store klær til baby enn for trange. Er et helvete å få på klær på en nyfødt når de bare akkurat passer. 
Så vi har alltid gått opp en str. Det er mer konfertabelt for barnet, og deg som skal kle på. 

AnonymBruker

Baby var ca 3,5 kg, men 48 cm lang. Brukte størrelse 50 i 6 uker. Det var romslig i starten. :) Nå er hun 5 mnd og 64 cm, men over 8 kg, størrelse 62 begynner å bli litt lite nå. Så min erfaring er at størrelsene handler mer om lengde enn vekt. :)

Anonymkode: e494a...02f

AnonymBruker

Jeg kjøpte noen ribbestrikkede bodyer av denne typen ( https://www.lindex.com/no/p/8002778-8162-gronn-ribbestrikket-omslagsbody-med-lange-ermer )på Lindex i størrelse 50. De bruker jeg fremdeles etter 10 uker. Han veide 3,7 kg da han kom. :)

Anonymkode: 5453d...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...