Gå til innhold

Noen som er enslig forsørger å jobber i dagligvare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det opp når du må jobbe kveld/helg? Lurer på å søke jobb i noen dagligvarebutikker, men usikker på hvordan det skal gå opp vist det blir mye kveld eller ofte helg. Far har ikke fast annenhver helg pga jobb.

Anonymkode: c579a...3c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som har små barn jobber kun på dagtid og kveld/helg om det passer. Men de jobbet i butikken når de fikk barn så det ble jo tilrettelagt for de.

Anonymkode: 3214d...e3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er aleneforsørger og har 100% stilling i dagligvare.

Jeg jobber kun dagtid når jeg har barnet og kveldsvakter når barnet er på samvær til faren. Fikk tilrettelagt av arbeidsgiver 😊 han var veldig forståelsesfull. 
Hender at jeg tar på meg ekstra kveld eller helg iblant. Da passer besteforeldre på sønnen min 😊 

Anonymkode: 8ef6b...d54

AnonymBruker
Skrevet

Det kjem an på bemanningsnormen til den enkelte butikken, og om det er snakk om fast stilling, eller deltidsjobb. Etter mi erfaring, så blir dei som jobbar deltid, mykje brukt på kveld og i helg. Dersom det ikkje er oppgitt i annonsen, så får du kanskje spørsmål på intervju om du kan jobbe kveld og helg, og får vite slik omtrent kor ofte butikken har behov for dette? 

Eg jobba i daglegvare medan eg studerte, og i nokre år etterpå, før eg fekk barn. Det hadde jo gått no også på eit vis, men ikkje utan hjelp frå besteforeldre. Eg hadde deltidsjobbar og vart mykje brukt som ringevikar. Det er jo enklare med fast stilling med f.eks. arbeid kvar tredje helg pluss ein kveld i veka. (Berre eit døme, dette varierer veldig frå butikk til butikk.) Dei store butikkane har gjerne eigne tilsette som tar ansvar for låsing, mens andre går tidleg heim 🙂 . Trur uansett at det kan bli vanskeleg dersom du ikkje har familie/venner utanom barnefar som kan stille som barnevakt. Men det er jo berre å prøve. Søk i veg og sjå om du får napp på stilling med dagvakter.

Gå gjerne rundt med open søknad til butikkar med kortare opningstid. Matbutikkane no er jo opne til kl 23, ikkje så gøy å jobbe der for folk som ikkje er natteravner 🙂Finst det vinmonopol der du bur, eller butikkar som ikkje ligg på kjøpesenter og som har kortare opningstid, så prøv der.  

Anonymkode: 64327...364

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber kveld en gang i uken. Har barnepass da. Annen hver helg er barnet hos faren så går fint å jobbe lørdagen da. Startet med 2-3 kveldsvakter i uken, etter 2 år så ble det bare en dag i uken og har hatt det de 6 siste årene. Moren min hjalp meg de 2 første årene 

Anonymkode: 27cad...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er alle pålagt å jobbe helg, det er pga få ansatte og for å få kabalen til å gå opp med bemanning må alle jobbe helg. Alle jobber kveld med unntak av ledere. Du bør forhøre deg med din butikk før du takker ja til jobb hos de. Ikke alle er like forståelsesfulle, og det er ofte mange om beinet om jobbene i butikk. 

Anonymkode: 7f7be...b07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene med mitt barn siden h*n var 2 år, og slitt med å få meg jobb. Jobbet i dagligvare via Nav i 6mnd, men fikk ganske raskt vite at de ikke trengte meg etter Nav-perioden, fordi de faste jobbet selv på dagtid. Skal man få noe tilpasset, må man nesten ha jobbet der en stund. Det er ikke lett å finne jobb uten utdannelse, har jeg lært. Så nå utdanner jeg meg, innen helse.

Anonymkode: 6729a...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...