AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #61 Del Skrevet 13. mars 2021 Ser du etter leilighet, rekkehus, enebolig? Det er ganske stor forskjell på bokvalitet på Bøler ut fra hva slags prisklasse du opererer i. Fine eneboliger med hage, noen rekkehus med fin beliggenhet. Selv fikk jeg frysninger av blokkbebyggelsen, litt den følelsen som er i "La den rette komme inn", den svenske skrekkfilmen. Typ helt stille område med massive blokker fra 50-60- tallet med tusen blanke vindusruter, hvor du føler at noen ser på deg men du vet ikke hvem. Jeg bodde på Oppsal i mange år. Jeg synes Oppsal er en mer levende bydel enn Bøler, fordi bydelen har sentrert biblioteket, kafeen, grønnsakshandelen og kjøpesenteret på samme sted. Styret i Oppsal borettslag jobber også aktivt med å skape en levende bydel. Bøler har liten svømmehall (riktignok med 28 grader temperatur) og et lite litt rufsete kjøpesenter og en pizzasjappe hvor du ikke kan sitte ned. Har du små barn og ikke bil, kan du føle deg litt fanget hvis du er glad i å være i naturen. Du kommer deg ikke lenger enn dit t- banen går, og det er likevel faktisk ganske langt å komme seg til litt mer spennende steder enn Rustadsaga. Østensjøvannet er forurenset av diare fra ender og måker som feilmates med brød. Jeg må innrømme at jeg ikke synes det er et trivelig sted å gå tur, men det er nå meg som liker villere natur. Det er mange som bader i Ulsrudvannet, men jeg synes ikke det vannet er særlig fresht. Det går imidlertid an å gå litt lenger opp i skogen til klatrefeltet på Hauktjern, her føles vannkvaliteten litt bedre. Nå høres jeg kanskje litt skeptisk ut, og mitt svar må leses ut fra at jeg ikke opprinnelig er fra Oslo, bodde i blokk, at jeg hadde småbarn og ikke bil. Jeg ble ikke komfortabel med drabantbylivet i blokk. Flyttet hjem og fikk mye bedre bokvalitet med hus med hage. Anonymkode: 1fad7...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå