AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #41 Del Skrevet 9. mars 2021 Klossmajor skrev (38 minutter siden): Hvordan mener du Stenbråten er mer sammenlignbart med Mortensrud? En ting er den geografiske tilhørigheten, men er mye av det samme miljøet som på Mortensrud. Aldri bodd der selv, men er fra bydel Søndre Nordstrand og kjenner folk som bor der. Anonymkode: 874f2...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #42 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bor på Abildsø etter å ha flyttet hit fra Lambertseter et steinkast unna. Fantastisk område (blir midt mellom Lambertseter og Bøler). Har bodd i sentrum tidligere, men hadde aldri gjort det med barn. Er skikkelig byjente, men null problem å komme deg raskt ned til sentrum med buss/bane. Jobber selv på Majorstuen og null stress. Bøler senter er nok det kjedeligste senteret i området, men helt greit. Lambertseter senter har større utvalg av kafeer mv. Marka rett utenfor døren, fantastiske Østensjøvannet (naturreservat så les deg opp på badeforbud, båndtvang året rundt samt om og med hva fugler bør mates med) og et helt fantastisk bomiljø for barn. Har ikke nok godord å si om dette området 😊 Anonymkode: 874f2...918 Fint å høre at du trives så godt der. Vi har sett på boliger på abildsø også. Det ser pent ut. Hvorfor hadde du ikke bodd i sentrum med barn? Lurer også på hvor lang tid du bruker dør til dør derfra til majorstua? Jobber i det området selv Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. mars 2021 #43 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 20.56): Hei, Jeg og mannen tenker på å flytte til Bøler. Han som vil. Naturmenneske. Jeg trives veldig godt i bysentrum med kafeer, kulturtilbud og mye liv. Veldig skeptisk til å flytte så langt ut. Er det noen her som bor eller har bodd på Bøler og kan si noe om hvordan det er? Jeg er redd for å bli isolert med barna uten en kafé engang i nærheten. Jobber også i sentrum.. Glad for alle svar Anonymkode: ac277...7b2 Da vil jeg si bøler er perfekt. Rett ut i marka, Østmarka. Her kan du gå, sykle, klatre, bade, padle, gå på skøyter...fantastisk turområde. Slipper "kø" som ved Sognsvann. Kort vei til oppsal, tveita, Lambertseter. Flotte senter med kafeer og alt av butikker. Og sentrum er 20 min unna med banen. Bøler har blokk, rekkehus, eneboliger...alt. :)) svømmehall, flere barnehager, plantasjen, Østensjøvannet. Haraløkka. og bobos pizza.:)) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #44 Del Skrevet 10. mars 2021 MiniMjau skrev (2 timer siden): Da vil jeg si bøler er perfekt. Rett ut i marka, Østmarka. Her kan du gå, sykle, klatre, bade, padle, gå på skøyter...fantastisk turområde. Slipper "kø" som ved Sognsvann. Kort vei til oppsal, tveita, Lambertseter. Flotte senter med kafeer og alt av butikker. Og sentrum er 20 min unna med banen. Bøler har blokk, rekkehus, eneboliger...alt. :)) svømmehall, flere barnehager, plantasjen, Østensjøvannet. Haraløkka. og bobos pizza.:)) Takk for en fin oppsummering av tilbudet ts Anonymkode: ac277...7b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #45 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 22.23): Høres jo ganske fint ut sånn som du legger det frem . Mannen bruker marka og barnevennlig som hovedargumenter for å flytte fra bykjernen. Men jobber du i nærheten også da? Jeg må jo inn til sentrum hver dag, så jeg lurer på hvordan det blir. Hva heter badevannene? Sitter med kart her Anonymkode: ac277...7b2 Tuller du? Altså, du bruker ikke spesielt mye lengre tid på t-banen enn du gjør på trikken fra Torshov eller ved å spasere fra Kampen. Ikke bodd der, men har vært der - synes rekkehusområdet er superkoselig. Kjenner folk som bor der, men ingen som har flyttet igjen. De bodde gjerne sentralt før barn, flyttet dit og ble der. Hadde mer enn gjerne bodd der selv Har generelt veldig godt inntrykk. Veldig klassisk «akademikerfamilie i rekkehus» liksom Minus snobbingen man nok kan finne mer av på mer vestkant. Anonymkode: 8fdce...f27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #46 Del Skrevet 10. mars 2021 On 3/8/2021 at 9:55 PM, AnonymBruker said: Stemmer, jeg er ikke kjent der i det hele tatt. Har vært i området et par ganger bare. Virker veldig bygdaktig, men jeg overdriver kanskje? Er du godt kjent der og tror du det er et bedre sted å vokse opp enn for eks St. Hanshaugen i så fall? Det er mer den typen område jeg er vant til... Anonymkode: ac277...7b2 Bygd for meg er et øde område med kun eneboliger og kanskje en bensinstasjon. Mens Bøler har hovedsakelig blokker og noen rekkehus, nærsenter, bibliotek, svømmehall, badevann, og t-bane. Vil egentlig anbefale at du tar t-banen ut og kjenner litt på avstanden. Kjenner folk med el-sykkel som fint sykler til jobb i sentrum. Jeg har ikke bodd på på Bøler selv, og har ikke barn, men har gått mye tur der. Nå ville jeg nok heller bodd der enn på St.Hanshaugen. Når man får barn er det kanskje viktigere med gode lekemuligheter og marka, enn kafé og park. For meg var oppvekst på St.Hanshaugen fint, men det var helt andre boligpriser da, så man hadde mulighet til å ha bedre plass hjemme. Men skal si at miljøet på skolen var veldig blandet, en del sosiale problemer blant noen (er f. eks langt flere kommunale boliger sentralt i Oslo enn lenger ut). Anonymkode: 53172...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #47 Del Skrevet 10. mars 2021 Bøler prøver bare litt for hardt å være Bogerud. Har dere råd bør dere heller vurdere Bogerud. Anonymkode: 68675...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #48 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bøler prøver bare litt for hardt å være Bogerud. Har dere råd bør dere heller vurdere Bogerud. Anonymkode: 68675...58c Anonymkode: dc4f9...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #49 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bøler prøver bare litt for hardt å være Bogerud. Har dere råd bør dere heller vurdere Bogerud. Anonymkode: 68675...58c Hææ? Har du slått deg? Neida, men Bogerud er da ikke på noen måte et bedre sted å bo enn på Bøler. Anonymkode: c59c6...992 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #50 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hææ? Har du slått deg? Neida, men Bogerud er da ikke på noen måte et bedre sted å bo enn på Bøler. Anonymkode: c59c6...992 Tror vedkommende tullet Anonymkode: dc4f9...3a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #51 Del Skrevet 10. mars 2021 Bogerud er dessverre ikke stort nok for alle. Men sjekk det ihvertfall ut, ts! Betaler nok litt ekstra for adressen, men det viser seg igjen på et fremtidig salg! Lykke til! Anonymkode: 68675...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #52 Del Skrevet 10. mars 2021 Kjenner mange som bor på Bøler. De fleste har gått veien fra leilighet via rekkehus til enebolig og har trivdes godt der. Alle har høyere utdanning (minst master). Nærhet til marka og god kollektivtrafikk. At en videregående der har dårlig rykte, bør ha null og niks å si for dere. Et trygt sted å flytte til. Anonymkode: a2666...899 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #53 Del Skrevet 10. mars 2021 Bøler er mye bedre enn Abildsø, Skullerud og Bogerud. Det ligger høyere opp og har bedre solforhold. Lite støy sammenlignet med Abildsø og kort vei ut i skogen. Minner litt om området opp ved Sognsvann bortsett fra prisnivået. Anonymkode: a1c9e...186 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basi Skrevet 11. mars 2021 #54 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bøler er mye bedre enn Abildsø, Skullerud og Bogerud. Det ligger høyere opp og har bedre solforhold. Lite støy sammenlignet med Abildsø og kort vei ut i skogen. Minner litt om området opp ved Sognsvann bortsett fra prisnivået. Anonymkode: a1c9e...186 Bedre solforhold? Bor på Abildsø med fantastiske solforhold og sol til langt utpå kvelden ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #55 Del Skrevet 11. mars 2021 Basi skrev (6 timer siden): Bedre solforhold? Bor på Abildsø med fantastiske solforhold og sol til langt utpå kvelden ... Da bor du ved Østensjøvannet. Husene som ligger mot motorveien nede i dalen ligger i skyggen. Uansett så er det mer støy. Anonymkode: a1c9e...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Basi Skrevet 11. mars 2021 #56 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da bor du ved Østensjøvannet. Husene som ligger mot motorveien nede i dalen ligger i skyggen. Uansett så er det mer støy. Anonymkode: a1c9e...186 Bor ikke langt unna vannet nei, men også deler av de husene nærmere motorveien har greie solforhold altså. Er jo mange boliger på både Bøler, Lambertseter og Nordstrand som har dårlige solforhold. Det kommer jo an på mange ting, som om du har en blokk rett foran huset ditt, en liten haug med trær på, en nabo som har bygget ut. Det at Abildsø, Skullerud, Langerud mv ligger delvis lavere enn Lambertseter og Bøler har ingenting å si for solforhold. Solforholdene her er like variert som på Bøler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #57 Del Skrevet 11. mars 2021 Takk for mange gode svar. Det har vært til stor nytte! Ts Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #58 Del Skrevet 13. mars 2021 Manglerud og Høyenhall er mye bedre område å flytte til, men det er dessverre blitt veldig dyrt. Bra skoler, mer sentrumsnært og fortsatt kort vei til Østmarka og Østensjøvannet. Lambertseter og Bryn senter i nærheten, i tillegg til Manglerud senter med t- bane og buss. Nytt bad og skatepark kommer til Manglerud i 2022. Anonymkode: 1dae4...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 13. mars 2021 #59 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 20.10): Bogerud er dessverre ikke stort nok for alle. Men sjekk det ihvertfall ut, ts! Betaler nok litt ekstra for adressen, men det viser seg igjen på et fremtidig salg! Lykke til! Anonymkode: 68675...58c Det er ikke alle forunt å kunne vise til adresse i Stallerudveien eller Martin Linges vei, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #60 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 20.44): Kjenner mange som bor på Bøler. De fleste har gått veien fra leilighet via rekkehus til enebolig og har trivdes godt der. Alle har høyere utdanning (minst master). Nærhet til marka og god kollektivtrafikk. At en videregående der har dårlig rykte, bør ha null og niks å si for dere. Et trygt sted å flytte til. Anonymkode: a2666...899 Jeg er vokst opp på Bøler, og er veldig enig i det som sies over. Man trenger ikke gå på Ulsrud videregående selv om man bor på Bøler. Mange derfra, inkl meg, gikk på videregående i byen. T-bane tur på 20 min til byen vil jeg ligger endel under gj snittlig reisevei til jobb i Oslo. Men gå til sentrum kan man ikke satse på. Anonymkode: 9d084...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå