AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #21 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg og mannen tenker på å flytte til Bøler. Han som vil. Naturmenneske. Jeg trives veldig godt i bysentrum med kafeer, kulturtilbud og mye liv. Veldig skeptisk til å flytte så langt ut. Er det noen her som bor eller har bodd på Bøler og kan si noe om hvordan det er? Jeg er redd for å bli isolert med barna uten en kafé engang i nærheten. Jobber også i sentrum.. Glad for alle svar Anonymkode: ac277...7b2 Har dere planlagt barn ? Badevann i nærheten 😀😀 det er annet å vurdere også. Det er billig da ! Men her ville jeg ikke oppdratt mine barn. https://www.tv2.no/a/9179887/ Anonymkode: 638f3...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 8. mars 2021 #22 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har dere planlagt barn ? Badevann i nærheten 😀😀 det er annet å vurdere også. Det er billig da ! Men her ville jeg ikke oppdratt mine barn. https://www.tv2.no/a/9179887/ Anonymkode: 638f3...d49 Ulsrud videregående skole har et frynsete rykte. Men det reflekterer i liten grad området ellers. ifølge hva jeg har hørt kommer elevene som har gitt skolen dårlig rykte fra andre steder i byen. De er visstnok ikke i særlig grad lokale. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #23 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har dere planlagt barn ? Badevann i nærheten 😀😀 det er annet å vurdere også. Det er billig da ! Men her ville jeg ikke oppdratt mine barn. https://www.tv2.no/a/9179887/ Anonymkode: 638f3...d49 Uff! Ja, vi har barn. Mannen min (og jeg) er opptatt av gode og dårlige områder og betegner Bøler som et godt område. Jeg kjenner ikke Oslo som han, så jeg har ingen anelse. Virker som det er veldig kort mellom gode og dårlige steder. Dette er jo ikke langt unna Bøler.. Vil absolutt ikke at familien skal vokse opp i et sånt miljø. Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #24 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta deg en tur en dag ta banen ut, følg utmarkveien opp og ta en tur ut i marka 2 badevann, det ene er ulsrudvann (Oslos varmeste badevann) og det andre er Nøklevann, der er det blant annet en veldig fin badeplass som heter Bråten. Det er også stort treningsområde på Haraløkka med kunstgressbane, flere gressbaner, løpebane, tennisbane. Og en liten besøksgård. Så det er litt å finne på med barn. Kjenner ofte på at jeg føler meg heldig når vi har vært ute i marka, og folk går til parkeringsplassen for å finne bilen, og vi bare kan gå rett inn hos oss selv. Det er et populært utfartsområde. ja.. og på rustadsaga kan man leie kajakk hvis man liker sånt 🙂 Anonymkode: c59c6...992 Ja, det skal jeg gjøre badevann, besøksgård og kajakk høres fint ut! Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #25 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte å svare ang jobben.. fikk meg jobb ganske i nærheten, 10 Min med buss. Men har mange naboer som jobber i sentrum og enda lengre ut. En nabo jobber på Majorstuen og sykler hver dag frem og tilbake. Tar 30 min mener jeg å huske. Uproblematisk å reise inn til byen for å jobbe Anonymkode: c59c6...992 Godt å høre hvis det er 30 min med sykkel til majorstua er det ikke helt uoverkommelig;) hvertfall med bil, skulle man tro. Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #26 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vokst opp på Bøler, og syns det er langt ut . He he. Anonymkode: babc3...da4 Hvordan synes du det var å vokse opp der som barn, da? Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 8. mars 2021 #27 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uff! Ja, vi har barn. Mannen min (og jeg) er opptatt av gode og dårlige områder og betegner Bøler som et godt område. Jeg kjenner ikke Oslo som han, så jeg har ingen anelse. Virker som det er veldig kort mellom gode og dårlige steder. Dette er jo ikke langt unna Bøler.. Vil absolutt ikke at familien skal vokse opp i et sånt miljø. Anonymkode: ac277...7b2 Hva er det du sikter til som ikke er langt unna Bøler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 8. mars 2021 #28 Del Skrevet 8. mars 2021 Det jeg vet om Bøler er at Jens August mener det er en ussel plass å bo. 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #29 Del Skrevet 8. mars 2021 Klossmajor skrev (10 minutter siden): Hva er det du sikter til som ikke er langt unna Bøler? Ulsrud.. den skolen det var snakk om i oppslaget. Ts Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #30 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg bodde på Oppsal, og synes det er for langt unna Ville nok ikke flyttet til Bøler. Men tror absolutt det kan være fint å bo der hvis man passer til det. Anonymkode: 66809...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. mars 2021 #31 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ulsrud.. den skolen det var snakk om i oppslaget. Ts Anonymkode: ac277...7b2 Ulsrud VGS ligger praktisk talt på Bøler. Bygget var tidligere Bøler ungdomsskole, og ligger omtrent vegg-i-vegg med Bøler barneskole. Ulsrud som strøk ligger på andre siden av veien. Det er et villaområde og bedre strøk enn Bøler. Mens elevene på barneskoler og ungdomsskoler er fra området rundt, er ikke det nødvendigvis tilfellet for videregående skoler. Miljøet på Ulsrud VGS speiler ikke nødvendigvis ungdomsmiljøet på Bøler og nabostrøkene Ulsrud, Østensjø og Oppsal. Det står jo i oppslaget at rektor på Ulsrud VGS peker på at problemene på skolen har en direkte kobling til utfordringene i nabobydelen Søndre Nordstrand. Elevene som står bak den negative utviklingen knyttes til Mortensrud. Mortensrud ligger egentlig litt avsondret fra Østensjø bydel på den andre siden av E6. Da t-banelinjen ble forlenget fra Skullerud til Mortensrud ble det enkel transport mellom, så det er sikkert noe av årsaken til at så mange derfra går på Ulsrud VGS. Jeg synes ikke det frynsete ryktet til den videregående skolen blir så altfor relevant for vurdering av stedets egnethet for barn. Problemelevene bor altså et litt annet sted i byen, og når barna kommer i den alderen kan de bare velge en annen videregående skole enn den aller nærmeste. Det er ikke lange veien til Lambertseter VGS, som har et mye bedre rykte. Hva som foregår på Ulsrud VGS trenger ikke ha noen som helst påvirkning på en oppvekst på Bøler, selv om skolen har sin beliggenhet i det samme strøket. Endret 9. mars 2021 av Klossmajor 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #32 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg leste tråden og søkte kjøpt opp, men det var jo ganske dyrt område? Med mye leiligheter og få rekkehus/hus? Akkurat nå ligger det et rekkehus og et hus til salgs på bøler og rekkehuset koster over 8 millioner, og den er bygd på 60-tallet. 😲 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210217067 Altså, det må jo bare bety at det er bra og barnevennlig område, men billig er det ikke.. På andre siden av E6, i Stendsbråten, får man kjøpt nye rekkehus billigere.. Anonymkode: 7907c...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. mars 2021 #33 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg leste tråden og søkte kjøpt opp, men det var jo ganske dyrt område? Med mye leiligheter og få rekkehus/hus? Akkurat nå ligger det et rekkehus og et hus til salgs på bøler og rekkehuset koster over 8 millioner, og den er bygd på 60-tallet. 😲 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210217067 Altså, det må jo bare bety at det er bra og barnevennlig område, men billig er det ikke.. På andre siden av E6, i Stendsbråten, får man kjøpt nye rekkehus billigere.. Anonymkode: 7907c...73e Bøler består i stor grad av blokkbebyggelse. Stensbråten er på Mortensrud i Søndre Nordstrand, og har et mye dårligere rykte enn Bøler. For barnefamilier flest er Bøler og mange av strøkene i nærheten et steg opp fra strøkene i Søndre Nordstrand og mye av Groruddalen, selv om bebyggelsen i seg selv ikke nødvendigvis er flottere eller mer moderne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 9. mars 2021 #34 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bor på Bøler og stortrives☺️ Bodde sentrumsnært tidligere, men angrer absolutt ikke på at jeg flyttet. Det er så deilig å ha marka rett utenfor døren! På vinteren kan man stå på ski, og på sommeren kan man bade i de ulike vannene. Deilig å slippe å stresset med å reise ut for dette. Det er også Bølersenter, med både vinmonopol, Nille, Mega, Jernia og det man trenger. Tror faktisk det er en liten kafé der og. Ellers er det på Oppsal, kort vei unna. Også er det Bobos pizza da😍 T- banen tar bare 19 minutter til sentrum, og går ofte. Det går også nattbuss, og vanlig buss. Man kan gå ned til koselige Østensjøvannet som er et naturreservat☺️ Anonymkode: 10405...579 Bobos 😍❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #35 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg bor på Bøler og kan ikke få fullrost det. Jeg jobber i byen (på St. Hanshaugen faktisk), og synes reiseveien er helt grei. Her har man alt man trenger innen kort avstand, marka er HER, miljøet er hyggelig, og det er kjempebarnevennlig. Anonymkode: dc4f9...3a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #36 Del Skrevet 9. mars 2021 3 hours ago, Klossmajor said: Bøler består i stor grad av blokkbebyggelse. Stensbråten er på Mortensrud i Søndre Nordstrand, og har et mye dårligere rykte enn Bøler. For barnefamilier flest er Bøler og mange av strøkene i nærheten et steg opp fra strøkene i Søndre Nordstrand og mye av Groruddalen, selv om bebyggelsen i seg selv ikke nødvendigvis er flottere eller mer moderne. Skjønner, er ikke kjent i den side av Oslo i det hele tatt. Trodde i grunn områder som Bøller og Lambersetter/Stenbråten var akkurat like, sånn status-sett. Tenkte på det området her - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=209371006 virker veldig barnevennlig også. Men når jeg ser nå, så er det rekkehuset 50 kvm mindre, så sånn sett ikke så rart det er 2 mil billigere, selv om det er nytt. Anonymkode: 7907c...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. mars 2021 #37 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner, er ikke kjent i den side av Oslo i det hele tatt. Trodde i grunn områder som Bøller og Lambersetter/Stenbråten var akkurat like, sånn status-sett. Tenkte på det området her - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=209371006 virker veldig barnevennlig også. Men når jeg ser nå, så er det rekkehuset 50 kvm mindre, så sånn sett ikke så rart det er 2 mil billigere, selv om det er nytt. Anonymkode: 7907c...73e Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner til Stenbråten spesifikt. Da jeg kastet et blikk på kartet så det ut til å nærmest være del av Mortensrud, men er visst mer et nabostrøk med egen skole. Det er godt mulig du har rett i at Stenbråten er sammenlignbart med Bøler og Lambertseter. Det er vel gjerne de ikke så kjente småhus-strøkene man aldri hører noe om i nyhetene, som er de mest barnevennlige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #38 Del Skrevet 9. mars 2021 Bor på Abildsø etter å ha flyttet hit fra Lambertseter et steinkast unna. Fantastisk område (blir midt mellom Lambertseter og Bøler). Har bodd i sentrum tidligere, men hadde aldri gjort det med barn. Er skikkelig byjente, men null problem å komme deg raskt ned til sentrum med buss/bane. Jobber selv på Majorstuen og null stress. Bøler senter er nok det kjedeligste senteret i området, men helt greit. Lambertseter senter har større utvalg av kafeer mv. Marka rett utenfor døren, fantastiske Østensjøvannet (naturreservat så les deg opp på badeforbud, båndtvang året rundt samt om og med hva fugler bør mates med) og et helt fantastisk bomiljø for barn. Har ikke nok godord å si om dette området 😊 Anonymkode: 874f2...918 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #39 Del Skrevet 9. mars 2021 Klossmajor skrev (3 timer siden): Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner til Stenbråten spesifikt. Da jeg kastet et blikk på kartet så det ut til å nærmest være del av Mortensrud, men er visst mer et nabostrøk med egen skole. Det er godt mulig du har rett i at Stenbråten er sammenlignbart med Bøler og Lambertseter. Det er vel gjerne de ikke så kjente småhus-strøkene man aldri hører noe om i nyhetene, som er de mest barnevennlige. Stenbråten må sammenlignes mer med Mortensrud enn Lambertseter ... Anonymkode: 874f2...918 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. mars 2021 #40 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Stenbråten må sammenlignes mer med Mortensrud enn Lambertseter ... Anonymkode: 874f2...918 Hvordan mener du Stenbråten er mer sammenlignbart med Mortensrud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå