AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Del Skrevet 8. mars 2021 Hei, Jeg og mannen tenker på å flytte til Bøler. Han som vil. Naturmenneske. Jeg trives veldig godt i bysentrum med kafeer, kulturtilbud og mye liv. Veldig skeptisk til å flytte så langt ut. Er det noen her som bor eller har bodd på Bøler og kan si noe om hvordan det er? Jeg er redd for å bli isolert med barna uten en kafé engang i nærheten. Jobber også i sentrum.. Glad for alle svar Anonymkode: ac277...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Jeg og mannen tenker på å flytte til Bøler. Han som vil. Naturmenneske. Jeg trives veldig godt i bysentrum med kafeer, kulturtilbud og mye liv. Veldig skeptisk til å flytte så langt ut. Er det noen her som bor eller har bodd på Bøler og kan si noe om hvordan det er? Jeg er redd for å bli isolert med barna uten en kafé engang i nærheten. Jobber også i sentrum.. Glad for alle svar Anonymkode: ac277...7b2 Lambertseter senter er 14 minutter unna med buss. På senteret så er det også Symra kino. ❤️ Vel, som er for øyeblikk stengt da.. men men Anonymkode: 10432...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Del Skrevet 8. mars 2021 Tenker du ikke er så kjent på Bøler? Jeg er fra St. Hanshaugen og syns ikke Bøler er langt ut. Det er senter der og. Også veldig koselig på Rustadsaga hvor du kan drikke kaffe og spise boller. Og byen er en t-banetur unna. Ta deg en tur med et åpent sinn, så ser du nok at det kan bli et fint sted å bo for dere. Anonymkode: 53172...f6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenker du ikke er så kjent på Bøler? Jeg er fra St. Hanshaugen og syns ikke Bøler er langt ut. Det er senter der og. Også veldig koselig på Rustadsaga hvor du kan drikke kaffe og spise boller. Og byen er en t-banetur unna. Ta deg en tur med et åpent sinn, så ser du nok at det kan bli et fint sted å bo for dere. Anonymkode: 53172...f6e Stemmer, jeg er ikke kjent der i det hele tatt. Har vært i området et par ganger bare. Virker veldig bygdaktig, men jeg overdriver kanskje? Er du godt kjent der og tror du det er et bedre sted å vokse opp enn for eks St. Hanshaugen i så fall? Det er mer den typen område jeg er vant til... Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg bor på Bøler og stortrives☺️ Bodde sentrumsnært tidligere, men angrer absolutt ikke på at jeg flyttet. Det er så deilig å ha marka rett utenfor døren! På vinteren kan man stå på ski, og på sommeren kan man bade i de ulike vannene. Deilig å slippe å stresset med å reise ut for dette. Det er også Bølersenter, med både vinmonopol, Nille, Mega, Jernia og det man trenger. Tror faktisk det er en liten kafé der og. Ellers er det på Oppsal, kort vei unna. Også er det Bobos pizza da😍 T- banen tar bare 19 minutter til sentrum, og går ofte. Det går også nattbuss, og vanlig buss. Man kan gå ned til koselige Østensjøvannet som er et naturreservat☺️ Anonymkode: 10405...579 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Del Skrevet 8. mars 2021 Bøler er helt klart en drabantby og ikke "byen". Men har bølerbadet, marka og kort vei til byen med bane som positivt. Og endel større senter som Lambertseter og Bryn ikke så langt unna. Vokste opp der for 35 år siden så vet ikke hvordan miljøet er der nå. Men vært der borte så vidt senere og nærheten til marka er super. Resten litt... tja.. kjedelig. Er jo kafe på senteret men... Lite senter. Ikke så glad i sentere jeg da. Anonymkode: babc3...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg og mannen tenker på å flytte til Bøler. Han som vil. Naturmenneske. Jeg trives veldig godt i bysentrum med kafeer, kulturtilbud og mye liv. Veldig skeptisk til å flytte så langt ut. Er det noen her som bor eller har bodd på Bøler og kan si noe om hvordan det er? Jeg er redd for å bli isolert med barna uten en kafé engang i nærheten. Jobber også i sentrum.. Glad for alle svar Anonymkode: ac277...7b2 Bøler er vel en av de bedre drabantbyene. Men virkelig kjedelig........ Anonymkode: 638f3...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Del Skrevet 8. mars 2021 Ja! Jeg bor på bøler. Flyttet hit når vi skulle ha barn, var aldri i tvil om at det var hit vi skulle. Vi bor 5 meter fra skogen, og kan ta på skiene utenfor inngangsdøra. Her er det et lite senter med noen få butikker, pizzasjappe, tannleger, leger, apotek, 3 matbutikker og litt diverse. Bussen går til Lambertseter senter med større utvalg, og banen tar 20 min til byen. Det er en liten cafe på senteret, men ellers så er det hyggelig lite senter på Oppsal med litt freshere cafeer. (2 min med banen) Det er 2 forskjellige badevann maks 10 min gange fra leiligheten, og uendelig med turmuligheter. Mange barnehager og 2 skoler. Svømmehall som er under oppussing, og bibliotek. Ingen gjennomfartsvei her så det er lite trafikk. VELDIG barnevennlig, mye luft mellom boligene og store grøntområder i tillegg til skogen. Og av en eller annen grunn får man mye bolig for pengene her i forhold til områdene rundt. Vil virkelig anbefale bøler! spesielt til barnefamilier. Og du, bøler er ikke spesielt langt ut😊 regner med du ikke er fra Oslo selv, siden du mener det. Anonymkode: c59c6...992 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg har vokst opp på Bøler, og syns det er langt ut . He he. Anonymkode: babc3...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vokst opp på Bøler, og syns det er langt ut . He he. Anonymkode: babc3...da4 Bandet er vel litt ulikt hva man synes er langt. Jeg er delvis vokst opp på bøler, og synes ikke det er langt. Bodde på St Hanshaugen før bøler, og det har hver sin sjarm.. men langt synes jeg ikke det er. Bussen fra St Hanshaugen til sentrum tar 10 min, banen fra bøler til sentrum tar 20min. Synes ikke det er spesielt langt. Anonymkode: c59c6...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja! Jeg bor på bøler. Flyttet hit når vi skulle ha barn, var aldri i tvil om at det var hit vi skulle. Vi bor 5 meter fra skogen, og kan ta på skiene utenfor inngangsdøra. Her er det et lite senter med noen få butikker, pizzasjappe, tannleger, leger, apotek, 3 matbutikker og litt diverse. Bussen går til Lambertseter senter med større utvalg, og banen tar 20 min til byen. Det er en liten cafe på senteret, men ellers så er det hyggelig lite senter på Oppsal med litt freshere cafeer. (2 min med banen) Det er 2 forskjellige badevann maks 10 min gange fra leiligheten, og uendelig med turmuligheter. Mange barnehager og 2 skoler. Svømmehall som er under oppussing, og bibliotek. Ingen gjennomfartsvei her så det er lite trafikk. VELDIG barnevennlig, mye luft mellom boligene og store grøntområder i tillegg til skogen. Og av en eller annen grunn får man mye bolig for pengene her i forhold til områdene rundt. Vil virkelig anbefale bøler! spesielt til barnefamilier. Og du, bøler er ikke spesielt langt ut😊 regner med du ikke er fra Oslo selv, siden du mener det. Anonymkode: c59c6...992 Høres jo ganske fint ut sånn som du legger det frem . Mannen bruker marka og barnevennlig som hovedargumenter for å flytte fra bykjernen. Men jobber du i nærheten også da? Jeg må jo inn til sentrum hver dag, så jeg lurer på hvordan det blir. Hva heter badevannene? Sitter med kart her Anonymkode: ac277...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bøler er vel en av de bedre drabantbyene. Men virkelig kjedelig........ Anonymkode: 638f3...d49 Hva er det som gjør den bedre enn de andre drabantbyene, da? Ts Anonymkode: ac277...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bandet er vel litt ulikt hva man synes er langt. Jeg er delvis vokst opp på bøler, og synes ikke det er langt. Bodde på St Hanshaugen før bøler, og det har hver sin sjarm.. men langt synes jeg ikke det er. Bussen fra St Hanshaugen til sentrum tar 10 min, banen fra bøler til sentrum tar 20min. Synes ikke det er spesielt langt. Anonymkode: c59c6...992 Ja du sier noe der i grunn... Merkelig nok har jeg også bodd å st. haugen ( og mange andre steder i byen) og der følte jeg jeg bodde i byen. Gikk ofte ned til sentrum. Så da handler det nok for meg om en følelse hehe. Og at jeg etter å ha vokst opp i drabanten har fått avsmakpersonlig av den drabant-miljøet Anonymkode: babc3...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Del Skrevet 8. mars 2021 sorry skrivefeil Anonymkode: babc3...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 8. mars 2021 #15 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres jo ganske fint ut sånn som du legger det frem . Mannen bruker marka og barnevennlig som hovedargumenter for å flytte fra bykjernen. Men jobber du i nærheten også da? Jeg må jo inn til sentrum hver dag, så jeg lurer på hvordan det blir. Hva heter badevannene? Sitter med kart her Anonymkode: ac277...7b2 Ulsrudvann og Nøklevann. Strøkene i bydelen ligger på rekke og rad rundt Østensjøvannet, som er et fint turområde med mye fugleliv, men egner seg ikke for bading i motsetning til de to vannene nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høres jo ganske fint ut sånn som du legger det frem . Mannen bruker marka og barnevennlig som hovedargumenter for å flytte fra bykjernen. Men jobber du i nærheten også da? Jeg må jo inn til sentrum hver dag, så jeg lurer på hvordan det blir. Hva heter badevannene? Sitter med kart her Anonymkode: ac277...7b2 Ta deg en tur en dag ta banen ut, følg utmarkveien opp og ta en tur ut i marka 2 badevann, det ene er ulsrudvann (Oslos varmeste badevann) og det andre er Nøklevann, der er det blant annet en veldig fin badeplass som heter Bråten. Det er også stort treningsområde på Haraløkka med kunstgressbane, flere gressbaner, løpebane, tennisbane. Og en liten besøksgård. Så det er litt å finne på med barn. Kjenner ofte på at jeg føler meg heldig når vi har vært ute i marka, og folk går til parkeringsplassen for å finne bilen, og vi bare kan gå rett inn hos oss selv. Det er et populært utfartsområde. ja.. og på rustadsaga kan man leie kajakk hvis man liker sånt 🙂 Anonymkode: c59c6...992 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja du sier noe der i grunn... Merkelig nok har jeg også bodd å st. haugen ( og mange andre steder i byen) og der følte jeg jeg bodde i byen. Gikk ofte ned til sentrum. Så da handler det nok for meg om en følelse hehe. Og at jeg etter å ha vokst opp i drabanten har fått avsmakpersonlig av den drabant-miljøet Anonymkode: babc3...da4 For all del, jeg savner St Hanshaugen, og er helt med på det du mener med følelsen det gir. Hadde jeg vært uten barn ville jeg nok fortsatt bodd der😊 Men jeg synes ikke Bøler er spesielt langt ut. Anonymkode: c59c6...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Del Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høres jo ganske fint ut sånn som du legger det frem . Mannen bruker marka og barnevennlig som hovedargumenter for å flytte fra bykjernen. Men jobber du i nærheten også da? Jeg må jo inn til sentrum hver dag, så jeg lurer på hvordan det blir. Hva heter badevannene? Sitter med kart her Anonymkode: ac277...7b2 Glemte å svare ang jobben.. fikk meg jobb ganske i nærheten, 10 Min med buss. Men har mange naboer som jobber i sentrum og enda lengre ut. En nabo jobber på Majorstuen og sykler hver dag frem og tilbake. Tar 30 min mener jeg å huske. Uproblematisk å reise inn til byen for å jobbe Anonymkode: c59c6...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg vil påstå at Bøler er mer barnevennlig. Jeg har ikke bodd på bøler, men jobbet i en av barnehagene på bøler i fire år. Veldig mange av foreldrene vi hadde der skrøt veldig av området, og det skjønner jeg. Bynært (relativt da. 20 min til sentrum), naturnært og du har kino/svømmehall/senter rett i nærheten. Koselig nabolag og lite tull. Ihvertfall i skolekretsen til nøklevann skole som jeg jobbet ved. Anonymkode: 68984...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Del Skrevet 8. mars 2021 Bøler er undervurdert. Lett å komme seg til byen med banen. Kort vei ut i marka. Har selv vokst opp på Nordstrand, men liker den delen av bydel Østensjø. Oppsal og Ulsrud er også fint. Anonymkode: a1c9e...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå