Gå til innhold

Hvor ofte tar dere ansiktsmaske?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg må fastslå at jo mindre jeg gjør med (mot?) huden min utover daglig pleie, jo bedre ser den ut. OK, jeg bruker et vitamin C-serum under kremen på dagtid, og MD Formulations under nattkremen, men jeg peeler kanskje 1 gang/uke, og masker tar jeg maks. tre ganger i året.

Less is more (eller: jeg er lat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg peeler vel sånn ca annenhver/tredjehver uke i dujen (har tynn, fin og tørr hud uten særlig problemer) og tar vel ansiktsmaske sånn ca 3-4 ganger i året. Burde vel egentlig gjort det litt oftere, men er lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jo mer man gjør, jo verre blir huden. Peeling osv kan ta bort endel av hudens naturlige beskyttelse, og selv om det kanskje får den til å føles glattere, gjør det vondt verre i det lange løp. Dessuten, hvem har tid til å la masker virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jo mer man gjør, jo verre blir huden. Peeling osv kan ta bort endel av hudens naturlige beskyttelse, og selv om det kanskje får den til å føles glattere, gjør det vondt verre i det lange løp. Dessuten, hvem har tid til å la masker virke?

Enig (og jada, jeg har slukt alt som står på pakningsvedlegget i dr hauscka).

Jeg peeler meg veldig sjeldent, og bruker ansiktsmaske når jeg vil skjemme bort meg selv :) Heller ikke med ansiktsmaske ser jeg noe forskjell, så mangler incentiver for å bruke kurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å helle mot denne konklusjonen jeg også.

Skal slutte helt med peeling, og bruke rensekremen fra DH hvis jeg føler for litt skrubbing (den har noen biter oppi, tror det er aprikoskjerner).

Jeg har pleid å ta et C-vitamin konsentrat fra Decleor på våren som en kur.

Ellers tar jeg en Dermalogica Multivitamin-maske hvis jeg føler huden er litt sliten og hvis jeg har tid før en fest.

Men vurderer å finne meg en god rensemaske og en fuktighetsmaske som jeg kan bruke når jeg føler huden min trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også konkludert med jo mindre stæsj, jo mindre problemer. Pleier å peele huden rett før jeg påfører selvbruner i ansiktet, og det blir som regel en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_LINDA_*

Jeg prøver å være flink til å stelle med huden min,men for meg er det mest betydningsfulle hva jeg gjør morgen og kveld. Om jeg hopper opper noen ansiktsmasker noen uker,merker jeg ikke stort.Men så fort jeg la være å rense huden og smøre meg med kremer,så blir huden tørr,grov og uren veldig fort!

Så; NØYE rens,toner og krem både morgen og kveld.

Jeg har en peelingmaske fra Dermalogica som jeg bruker èn gang i uka-verken mer eller mindre egentlig. Ansiktsasker bruker jeg ikke så veldig mye. Har faktisk bare en liggende hjemme-en tube med fuktighetsamske fra Biotherm som jeg bruker på de mest utsatte områdene nå og da...

Jeg tar dyprens+fuktighetsbehandling hos hudpleier ca 4 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg peeler kun hos hudpleier. Tar fuktighetsmaske en gang pr uke og multivitaminmaske en gang pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar fuktighetsmaske hos hudpleier hver sjette uke. Peeling sjeldnere, men også hos hudpleier. Renser morgen (rensevann) og kveld(rensevann og rensekrem) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det lite. Gir meg av og til dårlig samvittighet (uvisst hvorfor da jeg aldri har sett at det har skjedd en mirakuløs forvandling dersom jeg bruker maske osv.)

Enig med de som sier at rens morgen og kveld er det viktigste for å få pen hud. (Forutsatt at man ikke har noen spesielle hudproblemer). Bruker bare serum under fuktighetskrem om natten i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maske bruker jeg 1-2 ganger pr uke.. Og det gjør stor forskjell til det bedre!!

(men så har jeg veldig fet hud, da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunetten_

Jeg har veldig fet hud, og peeler som regel en til to ganger pr uke.

Maske bruker jeg også 1-2 ganger pr uke.

Tror også som du sier Elphaba at less is more, men min hud har bare godt av peeling litt oftere enn hva som er "vanlig", siden den er så robust og fet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ansiktsmaske to ganger i uken og peeler alltid først for å få maksimal effekt av masken. Gjør det ikke bare fordi jeg tror det hjelper, men også fordi jeg liker å skjemme meg bort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også less is more, og at mange bruker produkter de overhodet ikke trenger. Jeg bruker ansiktsmaske kanskje en gang i mnd, ikke så ofte en gang. Og da mest for egen velvære. Ansiktspeeling tar jeg aldri. Jeg renser hver morgen og tar på fuktighetskrem, om kvelden fjerner jeg evt sminke, men that's it. Det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...