AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Da snakker vi om en nyfødt baby som tar flaske og spiser hver 2. time hele natten mens hen i tillegg våkner mange ganger i mellom pga magevondt. Den som får barnefri på natta får også sove på eget rom i stillhet. Det er også en to-åring inne i bildet som må kjøres og hentes i barnehage hver dag. Mor er i mammapermisjon og far går på jobb fem dager i uka. Er det virkelig rettferdig at mor tar babyen hver eneste natt hele uka? Burde far ta halvparten av nettene selv om han går på jobb? Hva med helgen? Hvem burde levere og hente to-åringen? Hva mener du er rettferdig? Anonymkode: 8a7cc...a16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Da snakker vi om en nyfødt baby som tar flaske og spiser hver 2. time hele natten mens hen i tillegg våkner mange ganger i mellom pga magevondt. Den som får barnefri på natta får også sove på eget rom i stillhet. Det er også en to-åring inne i bildet som må kjøres og hentes i barnehage hver dag. Mor er i mammapermisjon og far går på jobb fem dager i uka. Er det virkelig rettferdig at mor tar babyen hver eneste natt hele uka? Burde far ta halvparten av nettene selv om han går på jobb? Hva med helgen? Hvem burde levere og hente to-åringen? Hva mener du er rettferdig? Anonymkode: 8a7cc...a16 TS her. Baby tar også bryst. Mor fullammer og pumper melk til flasken som far kan gi. Anonymkode: 8a7cc...a16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Snakk med mannen din om hva DU mener er rettferdig. Og slutt å overfôre ungen. Anonymkode: 0e0d1...af6 15
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Snakk med mannen din om hva DU mener er rettferdig. Og slutt å overfôre ungen. Anonymkode: 0e0d1...af6 Det har jeg gjort og vi er uenige. Han mener jeg er kravstor og at det er riktig at jeg skal ta alle nettene pga jeg har puppen.. TS Anonymkode: 8a7cc...a16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Vi tok annenhver natt. Jeg var hjemme, mens min mann jobbet fullt. Anonymkode: 59daa...ca9 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Man gjør det som får Familien AS til å fungere best mulig. Her hadde det vært fullstendig uaktuelt at jeg som mor tok nettene alene. Hadde gjort som vi pleier - vi deler natta. Mor tar amming, far kan bysse og trøste i noen timer (enten tidlig eller sent eller begge deler) slik at mor får noen timer med sammenhengende søvn. Feks mor legger seg tidlig, far passer baby til han legger seg, mor tar natta, og på nattmorgenen tar far noen timer igjen før jobb. Anonymkode: 13c84...5a1 16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Jeg tenker at mannen bør hente og levere i barnehage, men få sove de nettene han skal på jobb. Og la mamma sove ut i helgene. Sånn hadde i hvert fall jeg tenkt om jeg var i TS sin situasjon. Anonymkode: 832d5...5fe 38
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man gjør det som får Familien AS til å fungere best mulig. Her hadde det vært fullstendig uaktuelt at jeg som mor tok nettene alene. Hadde gjort som vi pleier - vi deler natta. Mor tar amming, far kan bysse og trøste i noen timer (enten tidlig eller sent eller begge deler) slik at mor får noen timer med sammenhengende søvn. Feks mor legger seg tidlig, far passer baby til han legger seg, mor tar natta, og på nattmorgenen tar far noen timer igjen før jobb. Anonymkode: 13c84...5a1 TS. Det er slik vi har gjort det til nå hvor han har hatt fri fra jobb noen uker. Jeg har lagt meg kl 20 og tar over kl 02, altså 6 timer. Han har fått sove fra 02-09. Altså 7 timer hver natt i ukedagene og 8 timer i helgene. Han mener jeg har vært ekstremt heldig som han en mann som stiller så opp for konen sin da ingen av kompisene hans gav ungen deres flaske da mor ammet slik at hun kunne få noen timer sammenhengende søvn... Anonymkode: 8a7cc...a16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 Det kommer jo veldig an på. Kan mor sove på dagen når hun er hjemme med baby? Far kan i alle fall ikke sove på jobb.det er helt sikkert. Kanskje en av dere kan legge dere når det andre barnet legger seg. Far burde hjelpe til ved å stå opp litt tidligere eller legge seg litt senere, men jeg mener han ikke kan ha ansvaret for en hel natt når han skal på jobb. Anonymkode: 066b4...700 18
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Det spiller jo liten rolle hva andre mener, hver familie må finne ut hva som er rett for dem. Men jeg mener den som er i permisjon skal ta alle netter. Den som jobber leverer og henter i barnehage, men den som er i permisjon bør hente tidlig hvis overskuddet er til det. Jeg har selv tatt alle netter, og ja det er tøft, men det å være litt zombie når man går hjemme er noe helt annet enn zombie på jobb. Nå er jeg nemlig tilbake på jobb, og det er hardt må jeg innrømme. Anonymkode: 7a461...d85 13
sicario Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har jeg gjort og vi er uenige. Han mener jeg er kravstor og at det er riktig at jeg skal ta alle nettene pga jeg har puppen.. TS Anonymkode: 8a7cc...a16 Syntes du skal stramme opp mannen din litt. Del likt. Spiller ingen rolle at han jobber. Han blir ikke mer sliten en hva du gjør av å være hjemme med en nyfødt. dere trenger begge den søvnen dere kan få akkurat nå. hilsen 2 barnspappa. 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Just now, sicario said: Syntes du skal stramme opp mannen din litt. Del likt. Spiller ingen rolle at han jobber. Han blir ikke mer sliten en hva du gjør av å være hjemme med en nyfødt. dere trenger begge den søvnen dere kan få akkurat nå. hilsen 2 barnspappa. TS Takk for støtten! Godt å høre at det finnes fedre der ute tar sin del av lasten Anonymkode: 8a7cc...a16 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Kommer veldig an på hvordan ungen er på dagtid. Sover ungen gode, lange strekk på dagtid synes jeg den som er i permisjon skal ta nettene. Er babyen av sorten som må bysses, trilles og gynges for å ta en liten powernap - skal man selvsagt dele på nettene så den i perm ikke blir helt utmattet. Toåringen synes jeg den som er i jobb skal hente og levere - som utgangspunkt i alle fall. Evt at én henter og én leverer for å korte ned dagene litt. Totalt urimelig at permisjonsforelderen har absolutt alt ansvar. Anonymkode: c74eb...1b4 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Mannen (eksen) min gjorde ikke en dritt, verken helger eller ukedager. Jeg gikk på tidenes smell, og fikk en fødselsdepresjon jeg sliter med ennå, og barnet er to år. Det er så viktig at pappaen avlaster litt, og selv om kompisene til mannen din er slabbedasker betyr det ikke at han har fripass til å være det. Du må få sove du og ❤ Anonymkode: 6a40d...41f 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Her tok mannen hver eneste natt i 10 må. Jeg trengte søvn. Anonymkode: 6e7b3...514 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 I det man må telle på fingrene og vurdere hva som er rettferdig er det ikke et godt forhold. Vi snakket, forstod hverandre, så hverandre, og brydde oss mer om den andre enn oss selv. Begge var alltid på tilbudssiden. Og felles beste var et mål. Så det gikk av seg selv. Helt ærlig - jeg hadde aldri valgt en mann som ikke hadde mitt beste som sin prioritet. Anonymkode: 79ba4...4ef 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 Jeg og mannen har delt omtrent slik: jeg legger meg rundt 20:00-21:00, han er våken til rundt 01:00 allikevel så da får jeg 4-5 timer søvn der. (han tar altså alt stell mellom 20:00 og 01:00) Så tar jeg 80% av flaskene mellom 01:00 og 07:00, fordi jeg våkner lettere enn ham. Hender jeg er helt i ørska og vekker ham med vilje for å få ham til å gi en flaske, rundt 1 gang annenhver/hver tredje natt. Jeg får ikke sove igjen om morgenen når jeg først har stått opp, jeg står aldri opp senere enn 07:00 - og vekker ungen meg 06:00 så kan jeg godt stå opp da også. Så får mannen min sove sammenhengende fra 01:00 og til han våkner minst annenhver natt (han står opp 06:45 på jobbdager), mens jeg får mer oppstykket søvn men rundt 9-10 timer totalt Og så får mannen sove en ettermiddagslur ca annenhver dag på 30-45 minutter hvis han er sliten etter jobb, men det er først etter at han enten har lagd middag eller passet ungene mens jeg lager mat. Anonymkode: 3a623...85d 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 Den som er i permisjon tar baby på natta, i helgene har vi hver vår sovedag. Den som jobber leverer i bhg. Anonymkode: 1264f...095 17
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Den som er i permisjon tar nettene og leverer eldste i bhg. Hvis baby er veldig krevende om natta leverer den som skal på jobb i bhg. Anonymkode: 1555a...761 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 Jeg tar alle nettene fordi far skal på jobb og må derfor være uthvilt. Jeg kan hvile på dagtid, det kan ikke han. Når han har fri tar han første delen av natten, så tar jeg andre delen. Anonymkode: 2ac33...d4b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå