Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er skikkelig flau nå og spør her , kanskje noen som jobber i butikk her som kan svare. Jeg har akkurat gjort storhandel og brukt disse selvhjelp kassene. Jeg skulle også ha noen planter og dro den over men den ble tydeligvis ikke registrert. Jeg så det når jeg kom hjem. Det er en Coop butikk og jeg handlet på vei hjem fra hytta som da betyr at det er 250 km hver vei . Jeg lurer på hva jeg kan gjøre. Vil de kunne finne ut at jeg ikke har betalt. Nei jeg stjal ikke med vilje, for strengt talt ble det jo et tyveri. Jeg prøvde å ringe de men ikke noe svar. Hvordan kan jeg løse dette? Prisen er 399 og 49.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du har tydeligvis kasslappen Der stor butikkens tlf.nr.

Du kan ringe å forklare og be om kontonr slik at du kan betale inn via nettebank.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare opplevd det andre veien, at ingenting skjer når jeg scanner, så scanner flere ganger, ser på kvitteringen etterpå at jeg har betalt x3. Tror det er dårlig bett noen steder inne i butikken som gjør dette. Tenker nå på håndscanner, ikke selvbetjent kasse. Ring evt butikken, jeg personlig hadde bare latt være....mest pga alle varene jeg har betalt for mange ganger før.... 

Anonymkode: 571d6...4b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du butikken, forklarer at du har sett på kassalappen i ettertid og ser at plantene ikke ble scannet inn, og ber om kontonummer slik at du kan overføre betalingen. 

Anonymkode: 4e6bc...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Bare drit i det og ikke tenk noe mer på det, de finner aldri ut at du ikke har betalt

Anonymkode: 5b984...f55

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fristende å ikke gjøre noe, men jeg hadde ikke gjort meg til tyv for så små summer. Ring butikken og be om kontonummer. 

Anonymkode: 7c20a...9c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig feil. 

Anonymkode: 26c54...f90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bare drit i det og ikke tenk noe mer på det, de finner aldri ut at du ikke har betalt

Anonymkode: 5b984...f55

Jeg brukte jo appen så jo de kan vel strengt talt det. Men jeg skal nå kontakte de å be om å få betalt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke giddi å bry meg med. 

De har ingen måte å finne ut det på, helt ordinært svinn for dem. 

Så lenge du ikke stjal med vilje hade jeg ikke sjenket det en tanke. 

Anonymkode: f9fc7...31a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare dropp det. Det er sånn som kan skje. Du gjorde ikke det med vilje, og har forsøkt å ta kontakt med butikken i etterkant. Man må på et tidspunkt gå videre. 

Anonymkode: 1c053...7a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort som andre her foreslår, ringt butikken og forklart situasjonen. Jeg prøver alltid å få  gjort opp for meg dersom jeg oppdager noe ikke er betalt, selv om det er småpenger. Om ikke annet så er det morsomt å se en ansatt lyse opp i overraskelse over at jeg tok meg bryet.

Anonymkode: 23302...e16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ærlig feil. 

Anonymkode: 26c54...f90

Helt klart ærlig feil. Og som mange av oss, når man gjør en ærlig feil, så retter man det også opp etter seg.

Jeg gidder rett og slett ikke gjøre meg til "kjeltring" for noen småkroner altså. Ikke har jeg samvittighet til det heller.

Den følelsen det gir når du ringer butikken, forklarer situasjonen, og får ordnet opp, er verdt det i seg selv.

Det kan godt være de sier du ikke trenger gjøre noe som helst, og muligens får du betalingsinformasjon og må en tur i nettbanken. 

Anonymkode: b1683...e6c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Litt avsporing, men forteller likevel: Jeg fikk ut to snusbokser av automaten, selv om jeg bare hadde kjøpt og betalt for en.

Gikk bort til kassen, hvor de satte SÅ pris på at jeg var ærlig at jeg gikk med en god følelse resten av dagen. Den var verdt de potensielt 90 kronene jeg kunne "spart".

Anonymkode: b1683...e6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er merkelig av folk her å anbefale å drite i det. Da er det jo tyveri. Hun stjal ikke med vilje, men nå som hun vet det så bør hun betale. 

Jeg har reist flere ganger tilbake til butikkene og forklart at det har skjedd en feil og jeg ønsker å betale for meg. Jeg vil ikke gå rundt å være tyv. 

Ring butikken du så finner dere en løsning :)

Anonymkode: 38a14...fef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde gjort som andre her foreslår, ringt butikken og forklart situasjonen. Jeg prøver alltid å få  gjort opp for meg dersom jeg oppdager noe ikke er betalt, selv om det er småpenger. Om ikke annet så er det morsomt å se en ansatt lyse opp i overraskelse over at jeg tok meg bryet.

Anonymkode: 23302...e16

Det betyr jo ikke noe for de ansatte flest. Det eneste er at det fører til merarbeid for dem. 

Anonymkode: 1c053...7a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, gmail said:

Jeg brukte jo appen så jo de kan vel strengt talt det. Men jeg skal nå kontakte de å be om å få betalt

Hvordan kan de det? Nysgjerrig altså 

Anonymkode: 55775...41a

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan kan de det? Nysgjerrig altså 

Anonymkode: 55775...41a

Jeg aner ikke jeg men tenkte at hvis de oppdaget det før jeg fikk kontakt med de så kunne de spore. Men jeg lykkes akkurat å få svar fra de, og jeg skal betale med innbetaling. Så jeg får gjort opp

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (19 timer siden):

Hei.

Du har tydeligvis kasslappen Der stor butikkens tlf.nr.

Du kan ringe å forklare og be om kontonr slik at du kan betale inn via nettebank.

Med vennlig hilsen

TBergh

gmail skrev (20 timer siden):

Jeg prøvde å ringe de men ikke noe svar.

Kan folk snart lære seg å lese hele hovedinnlegget?

Anonymkode: 33f8b...c7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

450 er jo ikke småpenger heller. 

Hadde kanskje ikke gjort noe om det var 10 kr. Ring hovedkontoret.

Eller så får du bare prøve ringe i dagene framover..🤷‍♀️

Anonymkode: 72e8b...7b2

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er trist at du ikke følger de nasjonale anbefalingene angående korona. Å drive med storhandel i en annen kommune, er et stort NEI. Man kan reise på hytten, men reiser rett til hytten uten noe handletur. 

Anonymkode: 1be66...548

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...