Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mitt første seriøse forhold, vi har vært sammen i nesten et år og har nettopp flyttet sammen. Siden jeg aldri har vært i forhold før, lurer jeg sånn på hva som er normalt mtp krangling. "Alle" sier jo at forhold går opp og ned, men jeg synes vi krangler mye. Vi har ca en stor krangel hver måned. Vi krangler, blir venner igjen, og så er det en måned igjen til neste gang. Er dette normalt? Hvordan er ditt forhold, hvor ofte krangler dere og hva krangler dere mest om?

Anonymkode: 86eaf...e75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjell på krangling og uenigheter/diskusjoner. 

Men nei, stor krangel skal ikke være normalt å ha - spesielt ikke når det er så ofte som 1 gang i måneden.

Hva er dere bruker å krangle om? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en stor krangel sist gang da jeg var gravid og hormonell. Hun er 7 år nå. Månedlig krangling er veldig ofte.

Anonymkode: cc041...b96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er i mitt første seriøse forhold, vi har vært sammen i nesten et år og har nettopp flyttet sammen. Siden jeg aldri har vært i forhold før, lurer jeg sånn på hva som er normalt mtp krangling. "Alle" sier jo at forhold går opp og ned, men jeg synes vi krangler mye. Vi har ca en stor krangel hver måned. Vi krangler, blir venner igjen, og så er det en måned igjen til neste gang. Er dette normalt? Hvordan er ditt forhold, hvor ofte krangler dere og hva krangler dere mest om?

Anonymkode: 86eaf...e75

Hva er kranglene om? Hva mener du med stor krangel? 

Anonymkode: 74a5d...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å krangle med kjæresten, men det betyr ikke nødvendigvis at det er et sunt forhold. Vil si det kommer an på hva man krangler om (små ting eller store verdiforskjeller/problemer i forholdet), hvordan man krangler og hvordan man løser det, og om de samme kranglene kommer om og om igjen. Hva krangler dere om?

Anonymkode: 7bf8b...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i slike krangleforhold, fordi jeg ikke visste bedre, og det er utrolig slitsomt og bryter en ned. Det kommer selvsagt an på hvordan man krangler, men jeg har nå nulltoleranse på skriking og "namecalling" og det er så deilig å være i forhold hvor man snakker om følelsene sine i stedet for å være slemme mot hverandre. 

Anonymkode: 8e5e9...200

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt for oss hvertfall, har vert sammen i 10 år og aldri hatt en stor krangel. Uenigheter, ja! Men vi blir aldri usaklige, vi kan godt diskutere og være uenige, men vi er aldri uvenner. 

Anonymkode: d4c5c...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva du definerer som krangel. Men å ha noe du kaller en stor krangel hver måned er ikke bra. Det kan hende det er normalt, men det er fordi det er så mange usunne forhold som folk holder fast i.

Anonymkode: eb755...75a

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Vi har ikke kranglet på 14 år.

Skrevet

Vi har vore ilag i 10 år. Hatt nokre diskusjonar der vi kan heve stemma, spesielt dei første åra når vi "blei kjend". Men aldri frekke kommentara, usaklege kommentara eller vinklingar, og aldri sagt noko vi angrar på etterpå. Avhenger veldig av korleis de kranglar, og om dei same kranglane går igjen. Kommunikasjon er viktig, også i sinne :)

Skrevet

Han jeg var gift med hadde jeg få krangler med i de nesten 30 åra vi var sammen. Diskusjoner og uenigheter hører med, men når jeg hører om par som har store krangler tidlig i forholdene lurer jeg litt...må være slitsomt å krangle så ofte...?

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg kranglet en del i begynnelsen av forholdet vårt. Jeg hadde vært singel i 5 år og hadde ikke tenkt så mye over hva det betyr å være i et forhold. Vi hadde begge mye å lære. Men etterhvert blir man kjent med hverandre, og da kan man lære seg å unngå at små ting blir store krangler. Man kan la ting ligge, svelge kameler, gi partneren rom. Spill på lag med hverandre. Krangling er ikke nødvendigvis et kjempeproblem, men man bør lære noe av kranglingen, og begge bør bruke de samme «spillereglene». Noen ganger må egoet vike fordi partneren eller forholdet trenger det. Er man ikke villig til det bør man revurdere om man skal være i det forholdet. 

Anonymkode: a41bf...37c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som aaaaldri har sagt noe de angrer på 🙄
Ikke det at jeg og kjæresten krangler noe særlig. Og ikke noe jeg definerer som store krangler, men noen diskusjoner og flere uenigheter har det blitt. Og dessuten har jeg sagt ting som var litt dumme og si. Lurer på hva det krangles om og hva en stor krangel er. 

Anonymkode: 74a5d...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde avstandsforhold og flytta rett inn sammen etter bare å ha møtt hverandre et par ganger, snakket på telefon ett år.

Det var mitt aller første forhold også. Det ble mye krangler i starten. Det var så mye nye ting å måtte forholde seg til. Nå synes jeg det går veldig fint, og vi krangler ikke lenger, bare diskuterer. Vet ikke når det ble bedre, men nå er det gått 4 år, så tok litt tid. Men absolutt verdt det. Det er viktig å snakke om vonde ting når man ikke er sinte på hverandre har jeg lært. Ikke ta opp det som har plaget deg lenge når dere allerede er litt irritert på hverandre, da smeller det🙈

Anonymkode: 0a076...908

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en periode ofte de samme issuene om og om igjen, det viste seg (uten at det trenger være riktig for dere) at partneren min hadde veldig mye stress den perioden og var deprimert, det kom også frem etterhvert at han ahhtid hadde vært deprimert, det utviklet seg til en mer permanent tilstand og han har innrømmet til andre at han i perioder hadde destruktive tanker, jeg på min side prøvde veldig hardt veldig lenge å tilpasse meg, prøvde unngå de situasjonene som skapte uhygge - etter noen år innså jeg at det ikke var noe jeg kunne gjøre for å unngå disse episodene, og jeg gav etterhvert opp og kranglene ble ganske heftige etterhvert ved at jeg ikke gav etter, jeg viste forståelse men jeg viste ikke underkuelse..

Prøv å se om deres krangler har et mønster og i så fall si det, få det frem, prøv å diskutere dem utefor egne følelser, jeg vet det er utfordrende men om dere skal komme forbi dem og inn i en bedre rytme i forholdet tror jeg der er nødvendlig å ikke bakke unna men ta dem, hver gang og finne et mønster som kan brytes.

Anonymkode: f5e2d...5b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...