Gå til innhold

Hvor få kjøpt sjokoladeknapper til cookies?

aglaea

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet hvor man kan få kjøpt mørke sjokoladeknapper til å bruke i cookies (altså ikke til å bruke til sjokoladetrekk osv)? Jeg har sett dette i matbutikker før, gjerne fra Odense eller Hershey's, men finner dem ikke i Meny eller Mega lenger. Noen butikker som Kitchn har Cacas sine Non-temp sjokoladeknapper, men disse skal ikke overstige 45-50 gr ved smelting, og det vil de jo gjøre ved baking. Noen som har prøvd disse typene, eller noen andre fra Cacas i så fall?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aglaea skrev (På 8.3.2021 den 19.31):

Hei,

Noen som vet hvor man kan få kjøpt mørke sjokoladeknapper til å bruke i cookies (altså ikke til å bruke til sjokoladetrekk osv)? Jeg har sett dette i matbutikker før, gjerne fra Odense eller Hershey's, men finner dem ikke i Meny eller Mega lenger. Noen butikker som Kitchn har Cacas sine Non-temp sjokoladeknapper, men disse skal ikke overstige 45-50 gr ved smelting, og det vil de jo gjøre ved baking. Noen som har prøvd disse typene, eller noen andre fra Cacas i så fall?

Sjekk på Cooper's Candy 🙂

Endret av KittyNose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Leverer ikke Cooper's candy fra Sverige? Da må man vel betale toll nå? Jeg fikk kjøpt inne på en delikatessebutikk, uten at det kostet noe særlig mer enn de har kostet tidligere i butikk😊 Så da kan jeg lage varme cookies med kaffe og sjokoladebiter igjen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel melkesjokolade? Trengte mørke. Men sjelden jeg ser disse på butikken også. Har sett et bilde av at Freia hadde kokosjokolade tilsvarende Smelt, men har aldri sett disse på butikken! (Jeg bor i en større by, med mange matbutikker, så det er ikke slik at det er generelt sett lite utvalg her).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke du bare bruke mørkesjoko plater og kutte opp is små biter for å ha opp i cookies?  Ellers kan du dele mokkabønner i to og bruke de. 

Anonymkode: 0e763...37b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg savner også mørke sjokoladeknapper🍪 !!!!!

Anonymkode: 3437b...0fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kan ikke du bare bruke mørkesjoko plater og kutte opp is små biter for å ha opp i cookies?  Ellers kan du dele mokkabønner i to og bruke de. 

Anonymkode: 0e763...37b

Joda hadde gjort det om jeg ikke fant det noe sted, men hakket sjokolade smelter på en litt annen måte. Det er ganske vanlig å bruke slike sjokoladeknapper i cookies. Mokkabønner er jo ikke bare vanlig sjokolade da, men kan godt være at det hadde vært godt i også, men gjerne i en annen type cookies😊

Fikk heldigvis kjøpt i en liten lokal spesialbutikk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...