Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 32 og ble målt til 31 cm. Jordmor sa babyen er jo ikke akkurat stor, hørtes nesten ut som kritikk. Men dette er jo innenfor den firkanten. Noen andre som hadde samme mål?  

Vet dere om kostholdet spiller mye inn? Har kanskje stresset og spist litt mindre siste tiden. 

Anonymkode: fd745...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en merkelig kommentar fra jordmor, det er jo virkelig spot on på 50%! Selv var jeg 29 cm på samme tidspunkt forrige gang jeg var gravid. Hvis jordmor hadde vært bekymret for at det var noe galt, ville hun nok ha sagt det mye tydeligere, og du ville ha blitt testet mer/fått hyppigere oppfølging. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Følger du din egen kurve? Det er egentlig bare det som betyr noe. 

Anonymkode: 9f189...724

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Følger du din egen kurve? Det er egentlig bare det som betyr noe. 

Det vet jeg ikke faktisk. Den stiger jo gradvis liksom, har ikke stagnert. 

AnonymBruker
Skrevet
Ludo1 skrev (11 minutter siden):

Det var en merkelig kommentar fra jordmor, det er jo virkelig spot on på 50%! Selv var jeg 29 cm på samme tidspunkt forrige gang jeg var gravid. Hvis jordmor hadde vært bekymret for at det var noe galt, ville hun nok ha sagt det mye tydeligere, og du ville ha blitt testet mer/fått hyppigere oppfølging. 😊

Takk for betryggende svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke faktisk. Den stiger jo gradvis liksom, har ikke stagnert. 

Du ser jo på arket om du følger kurven eller ikke 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Så rart, hun mente ikke at babyer er ikke store nå i uke 32 mer generelt, og ikke at det handlet om symfysemålet ditt? Jeg måtte sjekke på helsekortet nå, hadde sf-mål på 30 i uke 32. Det var ikke lavt (rett under gjennomsnittstreken), jordmoren kommenterte det ikke og jeg fødte en baby litt over snittet til termin.  

Anonymkode: d9b48...010

AnonymBruker
Skrevet

Tror du legger litt mye i det. Hun mente det sikkert bare som i at du har en fin liten mage, og at du ikke trengte bekymre deg for å være for stor. Mange gravide tenker jo mye på det også. 

Jeg får stadig kommentarer fra kollegaer over hvor fin liten mage jeg har, både med forrige og denne. Ble litt stressa av det med første over at magen var "for" liten, men baby kom ut helt perfekt og gjennomsnittlig og alt var fint. 

Anonymkode: 8c849...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...