Sessan_ Skrevet 9. mars 2021 #21 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk for god forklaring, dette var nyttig Anonymkode: 024be...e55 Så bra. Anbefaler bare at du starter forsiktig et sted. Å opprette Ask og månedlig sparing derifra og inn i et globalt indeksfond er en fin start. Så kan du se an over tid om du vil øke eller utvide sparingen. 😊
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #22 Skrevet 29. mars 2021 Sessan_ skrev (På 9.3.2021 den 14.02): Så bra. Anbefaler bare at du starter forsiktig et sted. Å opprette Ask og månedlig sparing derifra og inn i et globalt indeksfond er en fin start. Så kan du se an over tid om du vil øke eller utvide sparingen. 😊 Vil bare si tusen takk for at du tok deg tid til å forklare meg ting. Jeg har nå hørt på maaaange episoder av Pengerådet, og endelig opprettet en Ask, kjøpt et globalt indeksfond, satt inn en engangssum der i tillegg til et månedlig trekk Så krysser jeg bare fingrene for at dette gir god avkastning og jeg kan føle meg litt tryggere når jeg nærmer meg pensjonsalder. Anonymkode: 024be...e55
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #23 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har ingen erfaring med DnB, jeg har en lokal sparebank. Har i mange år (ca 20) spart noen kroner hver måned i aksjefond gjennom banken, det har variert mellom 500 og 2000 pr mnd avhengig av økonomien. For ca 1 år siden bestemte jeg meg for å sette noen av sparepengene fra bankkonto i aksjefond og var veldig usikker på hva jeg skulle investere i, hvor mye etc. Jeg booket meg et møte med en av rådgiverne i banken (ikke min faste, men en som er veldig god på sparing, fond, aksjer, pensjon) Det var et veldig lærerikt møte, h*n informerte om mulighetene, hva jeg burde se etter på de ulike fondene, kostnader, utvikling, hvor de eksponerte seg osv. Om det var langsiktig eller kortsiktig sparing jeg var ute etter, hvor mye risiko jeg var villig til å ta. Kjempelærerikt. Jeg fikk ingen «fasit» på hva jeg burde investere i, h*n bare gjorde meg mer klok på hvor jeg kunne finne informasjon og hva den informasjonen faktisk betydde. Jeg brukte litt tid på å finne ut hva jeg ønsket å investere i og gjorde engangskjøp i 4 ulike aksjefond for totalt 100.000. Foreløpig har det gått rette veien. 😊 K54 Anonymkode: 0bdcc...842
Sessan_ Skrevet 29. mars 2021 #24 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vil bare si tusen takk for at du tok deg tid til å forklare meg ting. Jeg har nå hørt på maaaange episoder av Pengerådet, og endelig opprettet en Ask, kjøpt et globalt indeksfond, satt inn en engangssum der i tillegg til et månedlig trekk Så krysser jeg bare fingrene for at dette gir god avkastning og jeg kan føle meg litt tryggere når jeg nærmer meg pensjonsalder. Anonymkode: 024be...e55 Det var så lite. 😊 Bra å høre at du har kommet i gang. Min fondssparing gir meg nettopp en litt tryggere følelse med tanke på fremtid og pensjonsalder. Også er det motiverende å se at pengene vokser, og det langt raskere enn på en sparekonto. Lykke til med videre sparing. 👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå