Gå til innhold

Hvordan få sanger fra mp3cd inn på data?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil jo ha de på data så jeg kan brenne de ut som cd-spiller cd-er! For jeg har nisselyd på dataen, og det er fler artister og mapper så den går ikke på anlegg nei, så kan jeg få dem inn på dataen, er det mulig? Å spille dem der uten cda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm....

*tolke*

Du har CD'er med mp3, aight?

Du vil ha mp3'ene fra cd'er og inn på pc, aight?

Du vil deretter ha mp3 fra pc til cd (audio-cd), aight?

Da gjør du følgende:

1. Sett mp3-cd'en inn i cdrom'en din.

2. Åpne min datamaskin-->cdrom'en

3. Kopier alle mappene fra cdrom'en over på pc'en (hvor du vil ha dem)

4. ta ut mp3-cd'en av cdrom'en ETTER den er ferdig med å kopiere.

5. Sett inn en blank cd i cdrom'en

6. Åpne brenneprogrammet ditt

7. Velg at du skal brenne en audio-cd og velg sangene du vil ha på cd'en

8. Bekreft at du vil brenne cd'en

9. Ta ut cd'en etter brenning, putt den i din cd-avspiller

10. Nyt musikken.

Skrevet

Hehe.. ingen liker nisselyd. Men, hva er det du vil gjøre? Du har en mp3-cd som du vil gjøre om til vanlig cd så du kan spille den i anlegget?

Skrevet

Jeg er en kløne!

Jeg mener det at jeg kan lagre sangene i dataen fra cden som ble brent til meg av venn!

Rippe eller noe slikt? Men det ser da vitterlig ut som dataplate istedenfor mp3-plate nei jeg skjønner null :-?

Skrevet (endret)

Min person beklager, jeg fant rippe-optionen i media player! Hihi

Endret av Towelie
Skrevet

Hehe.. får en viss Yoda-følelse av Towelie her. :)

"Named must your fear be before banish it you can."

Skrevet

Min person forsto den ikke ;D

Nåvel! Jeg fikk kun til å rippe 1 av mappene fra cden og her er det mye mer bungle og nisseri som vil inn på dataen min! jeg blir overgitt her >:--(

Skrevet

Hvis du åpner utforskeren din, evt min datamaskin-mapper, kan du klikke og dra alle filene rett inn på PC'n fra CD'n.

Skrevet

Jo de ble kopiert, men må ha i cd-en for å spille dem av da. Jeg fikk som sagt rippet en av de, men det ble med den..

Skrevet

Kan du ikke heller skrive på gammelgresk, så blir det lettere å forstå deg?

Skrevet

:ler:

Jeg skjønner ikke helt hva Towelie prøver å opplyse oss om. Towelie, ikke hold på med pc-ting når du er på flaska, ok? :ler:

Skrevet

Gud hva tror folk om meg nå, er jeg hasjmisbruker OG alkis nå??? :O Nei nå har jeg aldri! men beibis det gikk bra, bare brant mp3platesangene til annen cd som LYD CD! Så! :D

Skrevet

Så du skulle ha fra mp3-cd --> PC ---> cd?

Skrevet
:ler:

Jeg skjønner ikke helt hva Towelie prøver å opplyse oss om. Towelie, ikke hold på med pc-ting når du er på flaska, ok? :ler:

Si ikke det! Chatting i fylla er undervurdert! Hehe... Bra vorspiel.

Skrevet

Jo sant, men dagen derpå blir enda surere... :ler:

Skrevet

Hvis du vil at den ikke skal bli altfor "sur" må du jo bruke beskyttelse.

Skrevet

Problemet med å bare "Kopiere" over mp3 er jo at det kun er info fila som blir kopiert over, og ikke hele mp3 fila..?

Skrevet

eh, nok en gang, hæ?

Om jeg brenner en cd med masse mp3 til en kamerat, han tar den med hjem og setter den i maskina si, åpner "min datamaskin" og finner cdrom'en der, kan han markere mappene/filene han vil ha, høyreklikke og velge "kopier". Deretter finner han hvor han vil ha dem og høyreklikke i katalogen han vil ha dem til og velge "lim inn". Da vil mappene han markerte på cd'en bli kopiert over på pc'en.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...