AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Hei Jenta mi sliter veldig mye med bleie utslett. Hun gråter mye. Vi har prøvd sinksalver... og bephanten, og også inotyol. Men ingen ting hjelper. Noen gode råd?? Tenker å ringe helse stasjon i morgen Anonymkode: 9359e...18e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Lufte, inityol over tid (ikke bruk flere ulike kremer - det blir verre), lufte, lufte, lufte Anonymkode: 92779...284
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Beste for oss var å bruke potetmel 😄 Anonymkode: 68f0f...a9b 3
alertmeshe Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Beste for oss var å bruke potetmel 😄 Anonymkode: 68f0f...a9b Her også ☺️
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Mine fikk utslett av ett bestemt bleie-merke. Om du ikke har prøvd annet merke, ville jeg byttet en stund. For oss funket weleda sinksalve veldig bra. Verdt et forsøk. Ville latt henne ligge uten bleie en god stund i tillegg. Og bytte blei ofte. Anonymkode: 0e3db...754 3
Anjatapinjata Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Jeg fikk tips på helsestasjonen, smør ett tynt lag babyolje etter bleieskift for så å påføre sinksalve i godt lag. Har fungert hver gang her. Jeg bruker mustela sin barrierekrem, denne er jeg ekstremt fornøyd med. Inotinyl føler jeg bare tørker ut enda mer og er umulig å vaske vekk på allerede sår hud. Ellers la baby ligge mye uten bleie. Skylle istedenfor å vaske med klut etter bæsj 😊
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Bruk kun vann og tørrservietter til vask. Bruk potetmel Ikke bruk produkter fra johnson&johnson(mange søksmål) Må du bruke produkter og kremer, bruk weleda baby serien. Gjør du dette får du aldri bleieutslett. Anonymkode: 2109d...22f
Gjest Cowboylaila Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 (endret) Veldig god erfaring med Inotyol. Hvis ikke det funker ville jeg prøvd krystallfiolett liniment, fikk anbefalt det på helsestasjonen. Det funker som fy på ildrødt og vondt bleieutslett. Og selvfølgelig finne underliggende årsak, bytte bleie oftere, bytte til mykere/andre kluter evt. bleiemerke. Endret 8. mars 2021 av Cowboylaila
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Dypper ofte stumpen til babyen i vann ved stell, ikke gni/ tørke med kluter( ved mye avføring fjernes det meste forsiktig først med sånne engangskluter med vann og eventuelt litt olje). Kun vann uten såpe. Klapper tørr, lufte litt, og så et tynt lag inotyol. Og bytte bleie ofte. Har to barn, og det har fungert på begge. Avverger utslett ved denne metoden når jeg ser det er på vei. Håper det ordner seg for babyen din😊 Anonymkode: bf24c...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 Min slet veldig en periode når det var magetrøbbel og etter å ha prøvd mange ting så funket vanlig sinksalve best (inotyol og bepathen funket ikke). Men aller mest så var det viktig å holde huden tørr, så vasket kun med vann, kokosolje og tørrservietter (forsiktig klapping), så lufttørking eller tørke forsiktig med en tørr frotté klut. Skifte bleie ofte og så lot jeg henne være naken i allefall en halv time om dagen. Badet enten med morsmelk eller natron i vannet (dog usikker på om det egentlig hjalp, men morsmelk er liksom svaret på alt). Men det som hjalp mest var at magetrøbbelet endelig gikk over så finner du den underliggende årsaken er mye gjort. Anonymkode: b70df...c70
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Ble bedre her når vi droppet kremer, og begynte med bare potetmel. Kan også være dere bør bytte bleiemerke, mi jente får utslett av feks Rema 1000 sine bleier. La henne ligge litt uten bleie for å lufte seg hver dag. Ikke gnikk og gnu med våtservietter. Anonymkode: 97930...2ce 1
Mnjah Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Cowboylaila skrev (1 time siden): Veldig god erfaring med Inotyol. Hvis ikke det funker ville jeg prøvd krystallfiolett liniment, fikk anbefalt det på helsestasjonen. Det funker som fy på ildrødt og vondt bleieutslett. Og selvfølgelig finne underliggende årsak, bytte bleie oftere, bytte til mykere/andre kluter evt. bleiemerke. Dette! Vi fikk dette på sykehuset til babyen. Har gått gjennom det samme som deg TS pga mye diaré hos baby. Jo mer vi prøvde, jo verre ble det. Så hold deg unna alle kremer og gå for inotyol kun. La den få tid til å virke.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Hos oss var det skifte av bleiemerke som hjalp. Pampers o.l har vært forferdelig, sverger til remas eget merke. Anonymkode: e2c92...fef 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Hvor ofte skifter dere bleie og hva bruker dere til å rengjøre med? Anonymkode: 0b7b5...180
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor ofte skifter dere bleie og hva bruker dere til å rengjøre med? Anonymkode: 0b7b5...180 Ca hver 3.time og bruker kun vann Er bare hjemme pga covid så har vann tilgjengelig hele tiden uansett når hun bæsjer Anonymkode: 9359e...18e
Gjest Cowboylaila Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor ofte skifter dere bleie og hva bruker dere til å rengjøre med? Anonymkode: 0b7b5...180 Vasker med myke kluter med vann, evt. olje hvis bæsjen er vanskelig å få bort eller våtservietter. Noen tørre engangskluter kan være litt harde, men husker ikke hvilket merke. Bruker mild såpe på større barn, men vasker da over med vann etterpå. Pleier ikke alltid å vaske ved tissebleie. Skifter ved behov/full tissebleie eller bæsj.
Nuka Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 Vi måtte til slutt prøve mesoft store kluter (mulig det er usterile kompresser det heter) i stor eske vi brukte med vann og olje. Ikke våtservietter. Lot dette tørke ordentlig før vi hadde på weleda sinksalve i et tynt lag og potetmel. Bleieutslett ble til sår og blir det enda hvis mini spiser tomatprodukter. Fant endelig ut grunnlaget så styrer unna nå.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ca hver 3.time og bruker kun vann Er bare hjemme pga covid så har vann tilgjengelig hele tiden uansett når hun bæsjer Anonymkode: 9359e...18e Ok, da er i hvert fall ikke rutinene deres problemet. Vi fikk tips av helsestasjonen om å føne rumpa ved skift. Rumpa bør jo være helt tørr for å unngå utslett, samtidig kan det ta litt tid å lufttørke, så da er føner kjekt. Babyer liker vanligvis godt å bli fønet. Anonymkode: 0b7b5...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå