AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg skal steke potetbåter i ovnen men er ikke så vant til å bruke poteter. Er de kokefaste eller melne best til dette? Noen konkrete typer? Anonymkode: 800ad...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg bruker asterix. Gir dem først stekeskorpe i panna, så har jeg dem i ovnen med litt olje og salt til de er gjennomstekte. Evt hvis jeg har ferdigkokte poteter steker jeg dem bare på panna. Blir kjempegode. Anonymkode: 277c6...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg tenker aldri over hva slags poteter jeg bruker, synes det blir bra uansett med denne fremgangsmåten: Del rå potet opp i båter, skyll i kaldt vann og tørk dem. Tøm ønsket krydder + litt olje i en plastpose, og putt potetbåtene oppi. Snu og vend på posen til olje og krydder er godt fordelt, sett potetbåtene i en ildfast form eller på et bakepapir og stek dem på 225 grader i 20-30 min (avhengig av størrelse). Sprø utenpå, myke inni 😊 Anonymkode: 622f2...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 8. mars 2021 #4 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg bruker for det meste mandelpoteter som jeg deler i båter. Har dem i en bolle med litt olje og krydder, og blander godt før jeg sprer dem på bakepapir. Steker ved 225 grader i 15 - 20 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bruker asterix. Gir dem først stekeskorpe i panna, så har jeg dem i ovnen med litt olje og salt til de er gjennomstekte. Evt hvis jeg har ferdigkokte poteter steker jeg dem bare på panna. Blir kjempegode. Anonymkode: 277c6...9da Spiser du dem med skallet på? Anonymkode: 800ad...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spiser du dem med skallet på? Anonymkode: 800ad...df7 Ja, hvis skallet ser ok ut. Evt så skjærer jeg bort de ulekre bitene. Anonymkode: 277c6...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Del Skrevet 9. mars 2021 Bruker alltid mandelpoteter, med skallet på. Kjempe godt. Anonymkode: b1415...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Del Skrevet 9. mars 2021 Er det forskjell på hvordan melne og kokefaste blir? Noen blir sprø? Anonymkode: 800ad...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå