AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Sitter her enten med kynnere eller rier, føles ut som jeg har diare, nedpress og mensensmerte. Har hatt en mildere opplevelse tidligere i uken og jordmor fikk da sjekket livmorhalsen min som ikke var på tidspunktet moden.. Siden smertene (spesielt i dag) har blitt verre så lurer jeg på om man selv kan sjekke (eller ha en liten aning) om livmorhalsen er moden? Skal så klart ringe føden om det blir verre, men tenkte først å se litt an før jeg reiser til sykehuset igjen. Veldig kjedelig å forstyrre dem om det bare er falske rier... Anonymkode: 04dc0...f75
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Du må stikke fingra langt oppi huhaeen din for å sjekke det. Anonymkode: e590e...a74
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du må stikke fingra langt oppi huhaeen din for å sjekke det. Anonymkode: e590e...a74 Skjønte det, men hva skal man da kjenne etter i huhaaen? 😂 Anonymkode: 04dc0...f75
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Skjønte det, men hva skal man da kjenne etter i huhaaen? 😂 Anonymkode: 04dc0...f75 Om den er moden. Om du ikke vet hvordan det kjennes ut, så får du ta utdanning i det. Anonymkode: 92663...415 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Ikke putt fingrene inn i livmorhalsen. Det er en grunn til at de bruker sterile hansker når de sjekket åpningen. Se an symptomene dine og ring heller føden. Anonymkode: f6484...c14 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke putt fingrene inn i livmorhalsen. Det er en grunn til at de bruker sterile hansker når de sjekket åpningen. Se an symptomene dine og ring heller føden. Anonymkode: f6484...c14 Det er ikke forbudt å putte fingrene oppi der når man er gravid. Visste du ikke det? Det er faktisk helt innafor å både putte en penis oppi der og bli fingret av mannen sin. Anonymkode: 758ce...ccc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke forbudt å putte fingrene oppi der når man er gravid. Visste du ikke det? Det er faktisk helt innafor å både putte en penis oppi der og bli fingret av mannen sin. Anonymkode: 758ce...ccc Det er forskjell på livmorhals og vagina. Visste du ikke det? Anonymkode: 92663...415 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: Om den er moden. Om du ikke vet hvordan det kjennes ut, så får du ta utdanning i det. Anonymkode: 92663...415 Fordi jeg rekker så klart å fullføre en hel utdanning for dette. 🙃 Du er ikke noe til hjelp og trengte da heller ikke å kommentere. Bort med deg. Anonymkode: 04dc0...f75 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er forskjell på livmorhals og vagina. Visste du ikke det? Anonymkode: 92663...415 Ja men man kjenner livmorhalsen når man putter fingeren oppi vagina. Visste du ikke det?? Anonymkode: 758ce...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sitter her enten med kynnere eller rier, føles ut som jeg har diare, nedpress og mensensmerte. Har hatt en mildere opplevelse tidligere i uken og jordmor fikk da sjekket livmorhalsen min som ikke var på tidspunktet moden.. Siden smertene (spesielt i dag) har blitt verre så lurer jeg på om man selv kan sjekke (eller ha en liten aning) om livmorhalsen er moden? Skal så klart ringe føden om det blir verre, men tenkte først å se litt an før jeg reiser til sykehuset igjen. Veldig kjedelig å forstyrre dem om det bare er falske rier... Anonymkode: 04dc0...f75 Man skal ikke sjekke livmortappen selv!!!!!! Anonymkode: a1c72...116 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja men man kjenner livmorhalsen når man putter fingeren oppi vagina. Visste du ikke det?? Anonymkode: 758ce...ccc Du skal pitte fingrene veldig langt inn for å klare å kjenne livmorhalsen... Anonymkode: a1c72...116
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man skal ikke sjekke livmortappen selv!!!!!! Anonymkode: a1c72...116 Les: «lurer jeg på om man selv kan sjekke (eller ha en liten aning) om livmorhalsen er moden?». Det holder med «Ikke mulig». Anonymkode: 04dc0...f75
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Ikke noe problem å sjekke modning selv og selvfølgelig ikke farlig. Ta bare et par fingre inn og kjenn etter. Jeg har gjort det under alle mine svangerskap. Anonymkode: 0a797...6d2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du skal pitte fingrene veldig langt inn for å klare å kjenne livmorhalsen... Anonymkode: a1c72...116 Ikke nødvendigvis på slutten av svangerskapet nei. Det er ikke krav til ekstra lange fingre på å komme inn på jordmorstudent. Livmorhalsen ligger noen mm bak livmortappen som kjennes veldig lett. Anonymkode: 758ce...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke nødvendigvis på slutten av svangerskapet nei. Det er ikke krav til ekstra lange fingre på å komme inn på jordmorstudent. Livmorhalsen ligger noen mm bak livmortappen som kjennes veldig lett. Anonymkode: 758ce...ccc Livmorhals og livmortapp er det samme. Anonymkode: 0a797...6d2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Livmorhals og livmortapp er det samme. Anonymkode: 0a797...6d2 Men tappen er den ytterste delen som man kjenner først. Anonymkode: 758ce...ccc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 Hvem trenger jordmorutdanning når man har KG? 🤪 Lærer stadig noe nytt. Anonymkode: 04dc0...f75 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 Skjønner ikke at folk klarer sjekke dette selv. Kunne selv tenkt meg å sjekke, men ikke sjangs om at jeg når inn. Hvis livmortappen er lang og hard, så er den ikke moden. Når den begynner å forkortes og blir mykere så modner den. Regner med de fleste er oppegående nok til å vaske hendene før de stapper fingrene opp i skjeden. Og "inn" i livmoren er vel uansett overhode ikke nødvendig. Klarer man ikke være hygienske med dette så er det mer bekymringsfullt at vedkommende skal ha barn tenker jeg da. Anonymkode: de933...80f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 Ikke gjør det!! Det er en grunn til at jordmødre har en god utdanning og øvelse i å gjøre det. Babyen kommer når den er klar for det🥰 Anonymkode: 6381d...4ed
asterix Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke gjør det!! Det er en grunn til at jordmødre har en god utdanning og øvelse i å gjøre det. Babyen kommer når den er klar for det🥰 Anonymkode: 6381d...4ed Akkurat denne biten av jordmoryrket krever faktisk ikke spesiell utdanning. Om man er litt oppegående og kanskje til og med kjenner sin egen kropp er dette veldig lett og helt ufarlig å sjekke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå