Gå til innhold

Til dere som går ned i vekt og er i kaloriunderskudd: tips til middag med mye proteiner på under 500 kcal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spørsmålet står i tittelen. :) 

Anonymkode: 39b1f...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

100-150 gram rent kjøtt/kylling, ved siden av 1halv boks Mutti(hermetisk tomat), og 100 gr blomkålris oppi tomatene,  pepper og salt. Har litt avokado ved siden av for å få litt fett. 

Anonymkode: 4f7a7...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg ei fullkornstortillalefse, med litt smøreost, sopp, kyllingskinke, paprika, mais, ananas og løk. Ikke dressing, jeg synes ikke det er nødvendig når jeg har smøreost. Veldig godt, veldig mettende. Laget nok til to dager, kjekt å ha i kjøleskapet til i morgen.Lefsa har vel ca 150 kalorier, fyllet har jeg ikke regnet på, men blir godt under 500 tilsammen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått ned 15 kg nå, og spiser egentlig ganske normalt og variert, med eneste unntak at jeg teller kalorier og kontrollerer porsjonene.

Prøver å bygge måltider med en proteinkilde (kjøtt, fisk, planteproteiner), en fiberkilde (fullkornspasta//fullkornstilla/fullkornsris eller av og til et brød og resten grønnsaker.

Jeg synes det har veldig enkelt å «lage» ulike måltider med denne kombinasjonen. Og ikke minst så er det lett å kaloritelle fordi jeg alltid bruker samme porsjon ris/kylling/osv. jeg bare varierer hvordan jeg blander det. 

Det eneste jeg styrer helt unna er fete/halvfabrikata sauser. Har noen standardoppskrifter på sunnere hjemmelagde marinader, salsaer og dressinger som jeg bruker istedet. :) 

Anonymkode: 01a91...064

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wok med enten svinekjøtt eller kylling. 400 g wok blanding, 125 g svinekjøtt og 0,5 pose wok saus blir under 500 kcal.

Anonymkode: 17277...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En halv boks brun lapskaus. Ca 6o g protein tror jeg i en porsjon på 400 g. Blir 376 kcal.

Anonymkode: 17277...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min favoritt i det siste har vært romano-mix fra grønn & frisk med paprika, agurk osv. med 50g fullkornpasta, 200g kyllingfilet og 80g avokado (en halv avokado). Går aldri lei 

Anonymkode: 34f85...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøttboller og bolognesesaus (mutti-tomater, løk, hvitløk, gulrøtter, buljong)
Kyllingsalat m/marinert kylling, granateple, mango og ruccula
Vegetarburger uten brød m/ masse salat og grønnsaker og hvitløksdressing av mager kesam

Anonymkode: 5b880...69e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...