Gå til innhold

hvor mange er det lov å invitere til i babyshower?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God mandag dere :)

Ei venninne skal ha barn i sommer og vi tenkte å stelle i stand en babyshower til henne. 

Hvor mange er det egentlig lov til å ha samlet nå i disse tider? Vi blir vel en 10-12 stk tilsammen. Ei mente at vi kunne dele det i 2, jeg synes det blir litt rart å dele babyshoweren opp i 2?

Det er jo best om alle deltar på en å samme tenker jeg.. Blir raskt til at noen kan bli utenfor da å ikke invitert Hva tenker dere? 

Anonymkode: 5a4ac...018

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ei venninne skal ha barn i sommer og vi tenkte å stelle i stand en babyshower til henne. 

Hvor mange er det egentlig lov til å ha samlet nå i disse tider? Vi blir vel en 10-12 stk tilsammen. Ei mente at vi kunne dele det i 2, jeg synes det blir litt rart å dele babyshoweren opp i 2?

Det er jo best om alle deltar på en å samme tenker jeg.. Blir raskt til at noen kan bli utenfor da å ikke invitert Hva tenker dere? 

Man invitere det antallet som er anbefalt. Både til det beste for den gravide og dere selv. Dette er ikke akkurat kvantefysikk folkens, følg retningslinjene!

Anonymkode: f4066...c85

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nasjonale anbefalinger og lokale forskrifter. Dere er nødt til å sette dere inn i de lokale forskriftene som gjelder der dere bor. Ville uansett satset på å ha det ute om dere skal være så mange, ikke så lett å holde minst 1 meters avstand mellom hver til enhver tid når ingen er fra samme husstand. 

Anonymkode: 28098...d2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her avlyses barneselskaper i fleng, mens voksne damer greier ikke holde seg unna showerfjaset? Herregud.

Anonymkode: 8ddad...5e7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ville utsatt det til det er lov å møtes flere. 

om dere møtes 5+5+5, så vil jo eventuell smitte i første pulje kunne smitte alle de andre i de neste gruppene, via verten. Max 5 eller utsett. 

Anonymkode: 22934...558

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følg retningslinjene. Men fremfor alt, vil den gravide dette? 

Anbefaler som en over her sier å ha det ute med god avstand. Veldig kjipt å få korona som gravid også.

Anonymkode: 0e1de...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Pr dd er det lov å invitere fem personer i tillegg til husstanden, men det kan jo endre seg mange ganger innen sommeren og hvordan tror du noen her inne skal vite hva som blir retningslinjene til sommeren? 

Anonymkode: 49981...673

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo følge de retningslinjene som er til enhver tid, uansett så er det ikke sikkert den gravide ønsker å treffe 10-12 personer om dere så er en og en.

Anonymkode: 00f5e...4d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan treffes ganske mange, om dere f.eks. treffes på skype/teams eller noe annet digitalt. 

Tipper den gravide vil begrense antall personer hun er i kontakt med, så overraskelse er ikke greia i disse dager. 

Pr nå er vel anbefalingen "så få som mulig, men max 5 utenom husstanden." Så da er vel antallet den som arrangere + den gravide + 4 stk til. 
Skal dere dele opp (Høres teit ut.) så bør dere ha 10 dager i mellom slik at dere ikke overfører smitte til flere grupper. 

Anonymkode: cc2a2...3c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må sette deg inn i hva reglene er der du bor.

Jeg vet ikke selv hva som er reglene lengre. Var en periode man kunne invitere hjem opp til 10 personer, men ikke mer enn 5 husstander og mange andre små nyanser av regler.

Anonymkode: c5aa4...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Kjempeflott å utsette en gravid for potensiell smitte da. Det var nylig en baby i Sverige (?) som ble smittet med korona i magen og som ble født med pusteproblemer og lav hjertefrekvens (måtte ta hastekeisersnitt) Selvom Norge enda ikke vil anerkjenne gravide som en risikogruppe så syns jeg sånne ting man ikke må gjøre er helt unødvendig og tullete akkurat nå. 

Anonymkode: 2faaf...a7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Avlys det!! 

Anonymkode: 38ef1...897

• Liker 2
Skrevet

I og med at gravide kjemper en kamp for at partnerne deres skal få være med på sykehuset, vil jeg anta de ikke er interessert i å delta på unødvendige tilstelninger som medfører fare for smitte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Max 10 og mulighet for minst 1 m avstand. Om dere skal ha det hjemme er vel i realiteten max 5, det mest forsvarlige. 

Anonymkode: 96a5c...749

AnonymBruker
Skrevet

Må folk slappe av. Ts spurte hvor mange de kan være. Antallet endrer seg jo hele tiden. 

Det er 5 personer nå, så da må dere dele dere opp. 

Hvis selskapet skal være i april så kan det være at reglene er endret til 10 feks. 

Det er lov å arrangere selskap - så lenge man føler begrensningene og anbefalingene. Jeg ville derimot ikke arrangert det uten tillatelse fra den gravide slik at hun kan bestemme selv hva hun ønsker. 

Anonymkode: b6bec...386

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er det ingen! Hva med digital?

Anonymkode: 71b5b...d13

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...