Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh.... Følte jeg dro på da jeg handlet for 500 kroner nå. Det var poteter, god morgen yoghurt, mellombarer, bakepapir, leverpostei,  brusbokser, iste, makrell... hadde en trillekurv og tenkte at jeg tar det jeg vet vi bruker. Alle tenkte ikke slik. Et par hadde 20 bokser leverpostei i vogna si (ja, jeg telte kjapt over og skammet meg litt) og lasset på med lungemospølser og falukorv. Jeg tenkte at bare leverposteien er jo 200 kroner! Mister folk totalt alt av hemninger bare fordi det er tilbud? Er det meg som er smårar fordi jeg tenker at utvalget i butikken skal rekke til alle?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (36 minutter siden):

Puh.... Følte jeg dro på da jeg handlet for 500 kroner nå. Det var poteter, god morgen yoghurt, mellombarer, bakepapir, leverpostei,  brusbokser, iste, makrell... hadde en trillekurv og tenkte at jeg tar det jeg vet vi bruker. Alle tenkte ikke slik. Et par hadde 20 bokser leverpostei i vogna si (ja, jeg telte kjapt over og skammet meg litt) og lasset på med lungemospølser og falukorv. Jeg tenkte at bare leverposteien er jo 200 kroner! Mister folk totalt alt av hemninger bare fordi det er tilbud? Er det meg som er smårar fordi jeg tenker at utvalget i butikken skal rekke til alle?

Smårar som snoker i hva andre har i kurvene og teller (!). Smålig som dømmer andre.

Du aner ikke noe om hvorfor noen handler så mye på tilbud. Noen har kanskje legitimt dårlig råd og planer om å fryse ned. Noen mister hodet litt fordi det er billig.

Det er ikke kundenes ansvar å sørge for at det i butikken rekker til alle. Butikken kan fint selv ha begrensninger på antall man kan kjøpe (det har min lokalbutikk på mange sånne varer). De får også inn varer i løpet av hele uka de har tilbud.

Pass dine egne saker.

Anonymkode: 2f09d...9fb

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke at du er smårar. 

Anonymkode: d5270...146

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns folk må få kjøpe så mye de vil, så lenge butikken ikke har begrensninger. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ser de har begrensinger på de brusboksene på tilbud, så hvis de hadde villet det hadde de satt begrensinger på andre ting også.

Men de tjener jo penger på hamstrerne, så da lar de dem kjøpe.

Jeg kjøper alltid inn 3-4 tannkremer, for da varer det til neste 10-kroners. Samme med håndsåpe og sånne ting som ikke går ut på dato med det første.

Anonymkode: 6ffc7...4d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dømmer ingen.

Men jeg kjøper ikke enorme mengder av tilbudsvarer selv, kjøper litt. 

Anonymkode: 1f9cf...668

AnonymBruker
Skrevet

Mellombar og iste. Spiser du godteri og drikker søtsaker i hverdagene også?

Anonymkode: 6378a...24d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var der selv i dag, kjøpte et skolebrød , 2 brusbokser , håndsåpe og tannkrem:) 44 kr. Følte jeg trengte alt så er fornøyd. Men ville egentlig aldri hamstret så mye av det andre.. er ikke sååå mye billigere

Anonymkode: 0a08b...1b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller ikke, men jeg reagerer de gangene det kommer noen og nærmest måker vogna si full av noen få enkeltvarer. Greit nok at det ikke er begrensning på antallet, og sånn sett har man "rett til" å kjøpe så mye man vil, men det er jo kjipt at det ikke er igjen noe av de bra tingene etter at gribbene har vært der. 

Jeg synes 10-kronersmarkedene har tapt seg. En del av varene koster ikke mye over 10 kroner til vanlig heller, og andre varer er i spesialstørrelser som kun blir solgt under disse kampanjene, og hvor de ordinære størrelsene har bedre kilospris.

Anonymkode: e79ac...57e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg teller ikke, men jeg reagerer de gangene det kommer noen og nærmest måker vogna si full av noen få enkeltvarer. Greit nok at det ikke er begrensning på antallet, og sånn sett har man "rett til" å kjøpe så mye man vil, men det er jo kjipt at det ikke er igjen noe av de bra tingene etter at gribbene har vært der. 

Jeg synes 10-kronersmarkedene har tapt seg. En del av varene koster ikke mye over 10 kroner til vanlig heller, og andre varer er i spesialstørrelser som kun blir solgt under disse kampanjene, og hvor de ordinære størrelsene har bedre kilospris.

Anonymkode: e79ac...57e

Helt enig med deg her. 

Skrevet

De var vel sjukt glade i leverpostei, da 😃

Jeg tenker ikke på at det de har på tilbud skal holde til alle, det er butikksjefen sitt ansvar. 

Pleier ikke hamstre når ting er på tilbud heller da, som oftest ryker jeg bare på et par ting jeg egentlig ikke trengte, så jeg sparer ingenting på 10kroners marked. 

AnonymBruker
Skrevet

20 bokser leverpostei hadde vel vart 3-4 uker her, dersom det er snakk om den store fra Stabburet. Vi har leverpostei på matpakka så å si daglig siden det er et av få pålegg som fortsatt smaker godt etter noen timer i romtemperatur. 

Anonymkode: 68e2b...a10

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

10-kr-tilbudet er ikke det det en gang var. Pakkene har en mindre størrelse (spesielt pålegg), kg-prisen deretter. 

En del av tilbudene koster mindre på REMA og kiwi uten at det er tilbud.... Kan være greit å følge med. 

Anonymkode: a43be...d5f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

10-kr-tilbudet er ikke det det en gang var. Pakkene har en mindre størrelse (spesielt pålegg), kg-prisen deretter. 

En del av tilbudene koster mindre på REMA og kiwi uten at det er tilbud.... Kan være greit å følge med. 

Anonymkode: a43be...d5f

Absolutt, det er mye som ser billig ut der og da. 10 kroner for en pose gulrøtter b.la var jo billig, men first Price kostet 17.90 pr kilo og var billigere for 10 kr gulrøttene kostet faktisk 25 kr kiloen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk «mister huet» når det er 10kronersmarked. De aller fleste varene koster under 11 kr på kiwi/rema, ordinær pris. Jeg gidder ikke springe som jeg er galen for å spare en tier, da tar jeg alt på kiwi. Tror nok mange ser seg blind på 10kr tilbud. Jeg «hamstrer» kun om det er tilbud som i praksis er halv pris. F.eks 10kr marked på hvetemel. Da kjøper jeg gjerne 2 pk a 8 kg. Da får jeg en 8kg «på kjøpet». Ellers gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 84d5d...794

• Liker 1
Skrevet

Har pleid å hamstre makrell i tomat og rett i koppen på 10-kr marked. Det koster mer enn 10 kr overalt uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20 leverposteibokser var vel ikke noe å miste hodet av? Jeg pleier å kjøpe 5 når det ikke er tilbud. Kunne lett kjøpt 20 om jeg synes det var en god deal (noe jeg ofte ikke synes kronestilbudene er). 

Anonymkode: 57b9d...302

• Liker 1
Skrevet
Leonetta skrev (12 minutter siden):

Har pleid å hamstre makrell i tomat og rett i koppen på 10-kr marked. Det koster mer enn 10 kr overalt uansett. 

Jeg kjøper også rett-i-koppen når det er 10kroners marked, i tillegg til Mutti tomater og Mutti tomatpure på tube. Men jeg kjøper nok ikke 20, det gidder jeg ikke å dra på. :)

• Liker 1
Skrevet

10-kronersuka på Spar for meg betyr en fire-fem poser av grønn Snack-a-jacks. De er mye dyrere ellers. Jeg kunne sikkert ha grabbet til meg mange flere, men da ville jeg følt meg litt sånn flaut grådig.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo ikke hvor mange de som kjøper mye er i familien. Forskjell på å kjøpe til 3  f.eks og til 7 eller 10

Anonymkode: de2ce...85d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...