AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 jeg hadde 5.8 og 10.2 hos legen sist med glukosebelastningstesten. Nå har jeg fått blodsukkermåler og skal gjøre det i 14 dager. Hadde i dag som første dag fastende verdi på 4,8, så var jeg på kafe der jeg spiste et grovt rundstykke med egg og en solskinnsbolle. Etter to timer hadde jeg da 5.2..dette er jo veldig lite? Har ikke spist sunt i dag en gang. Skjønner ikke helt hva som skjer. Anonymkode: 5f92d...15b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Mye som spiller inn på blodsukkeret fra dag til dag Hva du spiste dagen før, stress, aktivitet ++ Anonymkode: 42a31...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Du har jo per definisjon svangerskapsdiabetes, men som skrevet over så kan det variere fra dag til dag, hvor mye aktivitet du har hatt osv. Noen tåler å spise grovt brød/rundstykker, mens andre må holde seg helt unna karbohydrater. Det kan også endre seg i løpet av svangerskapet, så fortsett å mål selvom du har gode verdier 😊 Anonymkode: 940da...b18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå