AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Og katta har vist rullet seg i støv og møkk han klør og stinker. Her er alt nedsteng. Og veldig langt til nermeste dyrebutikk som er åpent. Og har egentlig ikke såå lyst å gå å handle fir øyeblikket . Hva kan jeg bruke. Tåler katta en runde med vanlig såpe. Anonymkode: e7815...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Har du parfymefri såpe så går det bra for en gangs skyld, men helst unngå noe med parfyme. Anonymkode: de88f...891
Fuglen Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Hvorfor må du bruke såpe? Tørk av den verste møkka med en fuktig klut og la katten vaske resten selv? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Åssen katt er dette? Har hatt til sammen fem katter, aldri dusja noen av dem. Anonymkode: 01005...75e 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åssen katt er dette? Har hatt til sammen fem katter, aldri dusja noen av dem. Anonymkode: 01005...75e Jeg måtte dusje min gamle katt da han datt nedi en sånn åpen møkk kum på gården hvor vi bodde... lekkert 🥴 Anonymkode: de88f...891 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Babyshampo -uten parfyme? Anonymkode: c68dc...506
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Men ville også forsøkt å hjelpe henne med en klut og bare vann først, om det ikke er noe grisete med olje i pelsen så kommer det jo fort av. Anonymkode: c68dc...506
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Lactasyd! mulig stavet feil men. den er ufarlig. Anonymkode: 1020d...51a
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 Katter vasker seg selv, de trenger ikke å bli badet.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Har brukt uparfyrmert intimsåpe de få gangene jeg må ta med en av mine inn i dusjen. Anonymkode: 20a12...fbd
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 Ville dusjet med bare vann først, det burde vel få vekk det meste. Anonymkode: 852f8...338 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 En katt med mye underpels så møkka legger seg under den. Derfor må jeg avåtil dusje også for å hjelpe den ned å få bort dø pels . Den røyter noe sinnsykt. Børster og børster men noen ganger må jeg skylle . Og jeg misstenker at katta er vanntett. Må jeg bruke sjampo for å komme under pels Mistenker fuglekasser men vel litt tidelig å. Jeg dusjer han kun når jeg må. For å unngå at hele familien klør. Anonymkode: e7815...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Catalina Culès skrev (8 minutter siden): Katter vasker seg selv, de trenger ikke å bli badet. Du vet da vel at de helst ikke skal sleike i seg alt mulig du å. Klart de kan vaskes når det trengs. Anonymkode: de88f...891 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: En katt med mye underpels så møkka legger seg under den. Derfor må jeg avåtil dusje også for å hjelpe den ned å få bort dø pels . Den røyter noe sinnsykt. Børster og børster men noen ganger må jeg skylle . Og jeg misstenker at katta er vanntett. Må jeg bruke sjampo for å komme under pels Mistenker fuglekasser men vel litt tidelig å. Jeg dusjer han kun når jeg må. For å unngå at hele familien klør. Anonymkode: e7815...5a5 Coop extra skal ha parfymefri dusj, hånd og intimsåpe som bør være egnet for en krisesituasjon. Tror den het Anglamark eller lignende. Og du kan bestille såpe på nett slik at du har det til senere. Eller, har du bakepulver? En røre av det og noe vann er helt ufarlig å bruke til å vaske med. Anonymkode: 27973...11c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Om skitten ikke går bort har du kun ett alternativ og det er å barbere bort mesteparten av pelsen til katten og holde den inne i noen uker til det vokser ut igjen. Anonymkode: 27973...11c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om skitten ikke går bort har du kun ett alternativ og det er å barbere bort mesteparten av pelsen til katten og holde den inne i noen uker til det vokser ut igjen. Anonymkode: 27973...11c Tror seriøst katta hadde valg dusj framfor en skummelt bråkete marskin. Anonymkode: e7815...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tror seriøst katta hadde valg dusj framfor en skummelt bråkete marskin. Anonymkode: e7815...5a5 Mulig, men noen ganger må det til. Katten lærer fort at det ikke er farlig så lenge du er forsiktig og stødig. Det finnes også tynnekammer for katter, som skjærer pelsen når du grer den. Anonymkode: 27973...11c 1
Minya Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 On 3/8/2021 at 2:44 PM, Catalina Culès said: Katter vasker seg selv, de trenger ikke å bli badet. Ikke når de har rullet seg i stoffer som er farlige å slikke i seg. Som motorolje, rust og annet snask. Evt hvis de har rullet seg i bæsj, da er det greit å få vasket det av dem før de drar bæsjen rundt i hele huset. Støtter Lactacyd som er nevnt over her, men har du ikke annet, så går det med vanlig, mild dusjsåpe også. Bare skyll godt etterpå. Jeg har vært med på et tilfelle der en katt hadde fått på seg noe skikkelig griseri som ikke gikk bort med vanlig dusjsåpe, da tok vi sjansen på Zalo, men var veldig nøye med å vaske bort Zaloen og vaske med vanlig dusjsåpe til slutt før skyll. Katta var ikke fornøyd, men vi slapp å bli bekymret over at den skulle slikke i seg det griseriet den hadde rullet seg i. Aner ikke hva det var, klissete som faen og helt svart. Luktet litt som svidde bildekk. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Ikke finn på å bruke zalo, med mindre det er fett det katten har fått i pelsen sin. Med zalo så må du skylle skylle skylle skylle og når du tror du har fått ut all zaloen, så må du skylle 2-3 ganger til for sikkerhetsskyld, for den blir fettete i pelsen. Bruk parfymefri såpe, gjerne babyshampo, det bruker jeg til min egen katt de få gangene han bades, og han liker det. Anonymkode: 90760...c2d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har bruker parfymefri intimsåpe, og i verste fall kan man bruke vanlig såpe en sjelden gang. Katter har ikke vondt av å bli badet, og noen ganger må det til. Det er ikke alt de vasker selv med en gang, og noe er farlig å slikke i seg, og det er ikke noe bedre å stenge den ute i flere dager, når man ikke vil ha møkka inn i huset. På landet hender det feks de kommer hjem med pelsen full av frau, og det stinker, og størkner i kaker når det blir tørt, Så det kan jo ikke katten fikse sevlv. Anonymkode: 740eb...d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå