Gå til innhold

Tom for katte sjampo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og katta  har vist rullet seg i støv og møkk han klør og stinker.  Her er alt nedsteng. Og veldig langt til nermeste  dyrebutikk som er åpent.  Og har egentlig  ikke såå lyst å gå å handle  fir øyeblikket . Hva kan jeg bruke. Tåler katta  en runde med vanlig såpe.

Anonymkode: e7815...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Har du parfymefri såpe så går det bra for en gangs skyld, men helst unngå noe med parfyme. 

Anonymkode: de88f...891

Skrevet

Hvorfor må du bruke såpe? Tørk av den verste møkka med en fuktig klut og la katten vaske resten selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åssen katt er dette? Har hatt til sammen fem katter, aldri dusja noen av dem.

Anonymkode: 01005...75e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åssen katt er dette? Har hatt til sammen fem katter, aldri dusja noen av dem.

Anonymkode: 01005...75e

Jeg måtte dusje min gamle katt da han datt nedi en sånn åpen møkk kum på gården hvor vi bodde... lekkert 🥴

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyshampo -uten parfyme?

Anonymkode: c68dc...506

AnonymBruker
Skrevet

Men ville også forsøkt å hjelpe henne med en klut og bare vann først, om det ikke er noe grisete med olje i pelsen så kommer det jo fort av.

Anonymkode: c68dc...506

AnonymBruker
Skrevet

Lactasyd! mulig stavet feil men. den er ufarlig.

Anonymkode: 1020d...51a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Katter vasker seg selv, de trenger ikke å bli badet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt uparfyrmert intimsåpe de få gangene jeg må ta med en av mine inn i dusjen. 

Anonymkode: 20a12...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Ville dusjet med bare vann først, det burde vel få vekk det meste. 

Anonymkode: 852f8...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En katt med mye underpels så møkka legger  seg under  den. Derfor må jeg avåtil dusje også for å hjelpe den ned å få bort dø pels .  Den røyter noe sinnsykt.  Børster  og børster  men noen ganger må jeg skylle . Og jeg misstenker at katta  er vanntett. Må jeg bruke sjampo for å komme  under pels  Mistenker fuglekasser men vel litt tidelig å.  Jeg dusjer han kun når jeg må.  For å unngå  at hele  familien  klør. 

AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (8 minutter siden):

Du vet da vel at de helst ikke skal sleike i seg alt mulig du å. Klart de kan vaskes når det trengs. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

En katt med mye underpels så møkka legger  seg under  den. Derfor må jeg avåtil dusje også for å hjelpe den ned å få bort dø pels .  Den røyter noe sinnsykt.  Børster  og børster  men noen ganger må jeg skylle . Og jeg misstenker at katta  er vanntett. Må jeg bruke sjampo for å komme  under pels  Mistenker fuglekasser men vel litt tidelig å.  Jeg dusjer han kun når jeg må.  For å unngå  at hele  familien  klør. 

Coop extra skal ha parfymefri dusj, hånd og intimsåpe som bør være egnet for en krisesituasjon. Tror den het Anglamark eller lignende. Og du kan bestille såpe på nett slik at du har det til senere. Eller, har du bakepulver? En røre av det og noe vann er helt ufarlig å bruke til å vaske med.

Anonymkode: 27973...11c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om skitten ikke går bort har du kun ett alternativ og det er å barbere bort mesteparten av pelsen til katten og holde den inne i noen uker til det vokser ut igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om skitten ikke går bort har du kun ett alternativ og det er å barbere bort mesteparten av pelsen til katten og holde den inne i noen uker til det vokser ut igjen.

Tror seriøst  katta hadde valg dusj framfor en skummelt  bråkete  marskin. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror seriøst  katta hadde valg dusj framfor en skummelt  bråkete  marskin. 

Mulig, men noen ganger må det til. Katten lærer fort at det ikke er farlig så lenge du er forsiktig og stødig. Det finnes også tynnekammer for katter, som skjærer pelsen når du grer den.

• Liker 1
Skrevet
On 3/8/2021 at 2:44 PM, Catalina Culès said:

Ikke når de har rullet seg i stoffer som er farlige å slikke i seg. Som motorolje, rust og annet snask. Evt hvis de har rullet seg i bæsj, da er det greit å få vasket det av dem før de drar bæsjen rundt i hele huset.

Støtter Lactacyd som er nevnt over her, men har du ikke annet, så går det med vanlig, mild dusjsåpe også. Bare skyll godt etterpå.
Jeg har vært med på et tilfelle der en katt hadde fått på seg noe skikkelig griseri som ikke gikk bort med vanlig dusjsåpe, da tok vi sjansen på Zalo, men var veldig nøye med å vaske bort Zaloen og vaske med vanlig dusjsåpe til slutt før skyll. Katta var ikke fornøyd, men vi slapp å bli bekymret over at den skulle slikke i seg det griseriet den hadde rullet seg i. Aner ikke hva det var, klissete som faen og helt svart. Luktet litt som svidde bildekk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke finn på å bruke zalo, med mindre det er fett det katten har fått i pelsen sin.
Med zalo så må du skylle skylle skylle skylle og når du tror du har fått ut all zaloen, så må du skylle 2-3 ganger til for sikkerhetsskyld, for den blir fettete i pelsen.
Bruk parfymefri såpe, gjerne babyshampo, det bruker jeg til min egen katt de få gangene han bades, og han liker det.

Anonymkode: 90760...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bruker parfymefri intimsåpe, og i verste fall kan man bruke vanlig såpe en sjelden gang. Katter har ikke vondt av å bli badet, og noen ganger må det til. Det er ikke alt de vasker selv med en gang, og noe er farlig å slikke i seg, og det er ikke noe bedre å stenge den ute i flere dager, når man ikke vil ha møkka inn i huset. På landet hender det feks de kommer hjem med pelsen full av frau, og det stinker, og størkner i kaker når det blir tørt, Så det kan jo ikke katten fikse sevlv. 

Anonymkode: 740eb...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...