Gå til innhold

Delvis permittert, lengre lønnsplikt?

heido

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å forstå vedtaket fra NAV.

Litt kontekst, jeg jobber 100%, uke på/uke av.
Ble permittert 50% i februar. Har samme arbeidsoppsett, bare at vaktene er kortere.

Fikk beskjed fra arbeidsgiver at de dekker 10 dagers lønnsplikt. 
Men NAV skriver:

«Din arbeidsgiver har plikt til å utbetale deg lønn for de første 10 arbeidsdagene du er permittert. Ifølge mottatt permitteringsvarsel er du 50 prosent permittert fra og med 4. februar 2021. Ved delvis permittering vil din arbeidsgivers lønnsplikt løpe over et lengre tidsrom enn ved helt permittering. Dette fordi sykdom, fravær og timer du er i arbeid forskyver lønnsplikten. Vi mener din arbeidsgivers lønnsplikt løper i perioden fra og med 4. februar 2021 til og med 23. februar 2021. Det er på denne bakgrunn du innvilges dagpenger fra den 24. februar 2021, som er første virkedag etter endt periode med lønn.»

Så, mine spørsmål

1. Er arbeidsgiver egentlig pliktig til mer enn 10 dager? Når NAV skriver de «mener» det, høres det litt tynt ut. 

2. Hva er de 10 dagene? De dagene jeg egentlig jobber, som er inkl helg? Eller 10 arbeidsdager som i man-fred?

Hvis noen har svar på dette hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1. Arbeidsgiver er pliktig til å betale 10 fulle dager. 50% permittert = 20 halve lønnspliktdager. 

2. De 10 dagene er arbeidsdager- altså 10 dager du skulle fått lønn fra arbeidsgiver (eller 20 halve osv).

Anonymkode: c1304...ff8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...