AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Hei 😊 noen som har erfaring med 5:2-dietten? Jeg ønsker å gå ned rundt 10 kg og tenker denne dietten passer meg fint siden jeg ikke trenger å kutte ut matvarer, men heller spise mindre.  Hvor mye og hvor raskt gikk dere ned i vekt?  Hva spiser dere de dagene dere «faster»? Er jo greit med noe som gir god metthetsfølelse. Anonymkode: d38a8...6fe
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Jeg gikk ned 4 kilo ved å bruke 5:2 i en kort periode. Jeg har varm lunsj på jobben, der de voksne får en porsjon av hva det er til mat. Jeg spiste den porsjonen, og det var det. Ellers drakk jeg mye te med kunstig søtning om sulten ble ille. Følte jeg hadde MASSE energi de dagene jeg fastet, og følte meg skikkelig bra. Passet på å ikke trene de dagene jeg fastet, det tror jeg hadde blitt litt mye 🙂 Anonymkode: ad931...a9a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 13.42): Hei 😊 noen som har erfaring med 5:2-dietten? Jeg ønsker å gå ned rundt 10 kg og tenker denne dietten passer meg fint siden jeg ikke trenger å kutte ut matvarer, men heller spise mindre.  Hvor mye og hvor raskt gikk dere ned i vekt?  Hva spiser dere de dagene dere «faster»? Er jo greit med noe som gir god metthetsfølelse. Anonymkode: d38a8...6fe Det gjør du enkelt ved å skippe 5:2, og spiser mindre i hverdagen. Man har en tendens til å komplisere mer enn en trenger. Anonymkode: 84488...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 Startet på det nylig da jeg har pådratt meg en god del korona-kilo. Faster mandager og tirsdager. Første uka gikk jeg ikke ned en dritt. Er nå i uke 2, og vet ikke resultatet før slutten av uka. Litt hodepine og merkelig smak i munnen, (er dårlig på å få i meg nok væske). Man må også passe på å ikke overspise de andre dagene. Jeg skal vel ligge på rundt 1600 kalorier for å få vektnedgang. Anonymkode: 527ee...cdd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Startet på det nylig da jeg har pådratt meg en god del korona-kilo. Faster mandager og tirsdager. Første uka gikk jeg ikke ned en dritt. Er nå i uke 2, og vet ikke resultatet før slutten av uka. Litt hodepine og merkelig smak i munnen, (er dårlig på å få i meg nok væske). Man må også passe på å ikke overspise de andre dagene. Jeg skal vel ligge på rundt 1600 kalorier for å få vektnedgang. Anonymkode: 527ee...cdd Hva spiser du de faste dagene, da? Anonymkode: 3ec8c...4f7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva spiser du de faste dagene, da? Anonymkode: 3ec8c...4f7 Yoghurt, cottage cheese, polarbrød, havregrøt, laks... er dårlig til å spise grønnsaker dessverre. Kan spise ganske mye grønnsaker da det er lite kalorier. Spiser max 500 kalorier på fastedagene. Lest at enkelte kjører med 800 kalorier på fastedagene og at dette er den "magiske grensen". 500 kalorier kan være litt hardt. Anonymkode: 527ee...cdd
hlidskjalf Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Høres ut som en dårlig ide og en oppskrift på spiseforstyrrelser. Snakker av erfaring. Prøvde noe lignende for en god del år tilbake. Ikke gå på noen diett. Skal du ned i vekt bør en heller gjøre en varig livsstilsendring man kan leve med. Finn ut hvor mye du forbrenner pr uke (hvor mye du spiser for å holde en stabil vekt) og ligg ørlite grann i kaloriunderskudd. Ofte kan det holde å starte med å kutte ut sukkerholdig brus eller juice. Endret 16. mars 2021 av hlidskjalf
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Jeg har veldig god erfaring med 5:2. Gikk ned 11 kilo på litt under 6 måneder. Det beste for meg, var at jeg spiste som vanlig de 5 "normale" dagene. Jeg hadde hverken lyst eller viljestyrke til å legge om kostholdet totalt. Det er fordi jeg er altfor glad i god mat med god drikke til. 5:2 var derfor helt perfekt. Nå har jeg gått over til 6:1 for å prøve å holde på vekta. Det har hittil fungert greit! Men jeg må innrømme at fastedagene var og er tøffe. Det blir stort sett mye suppe - og tomater. Anonymkode: 93283...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Skrevet 16. mars 2021 God erfaring jeg også. Gikk ned 4 kg på 5 uker på det viset i fjor. Holdt vekta lenge, men i desember var jeg gått opp tre av de. Er på tredje uka av ny fastekur nå, for å komme inn i jeansen til våren. Fin måte for de av oss som ikke gidder å telle kalorier 24/7. Dessuten er det sunt å faste, det er ting som tyder på at vi ikke er lagd for å spise konstant. Kroppen setter i gang viktige reparasjonsprosesser når den slipper å prosessere mat i eininga... Anonymkode: 33c09...8b3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): God erfaring jeg også. Gikk ned 4 kg på 5 uker på det viset i fjor. Holdt vekta lenge, men i desember var jeg gått opp tre av de. Er på tredje uka av ny fastekur nå, for å komme inn i jeansen til våren. Fin måte for de av oss som ikke gidder å telle kalorier 24/7. Dessuten er det sunt å faste, det er ting som tyder på at vi ikke er lagd for å spise konstant. Kroppen setter i gang viktige reparasjonsprosesser når den slipper å prosessere mat i eininga... Anonymkode: 33c09...8b3 Ingen teller kalorier 24/7. En gjør det en mnd, max 2. Deretter går det på auto. Anonymkode: 84488...fd8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 Jeg spiste en Fjordland-rett på ca 500-600 kcal de dagene jeg fastet. Gikk ned ca 11 kg på ett år. Anonymkode: ade8e...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå