AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Hvordan bevises dette og hvilke følger kan det få? Anonymkode: b9c51...e3f
molo80 Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Det bevises ved å spare på tekstmeldinger. Men viktig å spare på meldinger begge veier:)
LadyM1 Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Tipset jeg fikk var å skrive ned i en bok alt som har med dette temaet (med dato) å gjøre, ta all kommunikasjon på sms eller mail og ta vare på de. Følgene det kan få er at du har bevis på at dette skjer, og at det kan komme barnet tilgode med at det får samvær med den som ikke saboterer. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 LadyM1 skrev (40 minutter siden): Tipset jeg fikk var å skrive ned i en bok alt som har med dette temaet (med dato) å gjøre, ta all kommunikasjon på sms eller mail og ta vare på de. Følgene det kan få er at du har bevis på at dette skjer, og at det kan komme barnet tilgode med at det får samvær med den som ikke saboterer. Det med å skrive ned, fikk beskjed om at alt kan nektes. At jeg bare finner på episoder og viser til en samtale om annet. Han driver å skriver en ting og sier noe annet. Anonymkode: b9c51...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 LadyM1 skrev (1 time siden): Tipset jeg fikk var å skrive ned i en bok alt som har med dette temaet (med dato) å gjøre, ta all kommunikasjon på sms eller mail og ta vare på de. Følgene det kan få er at du har bevis på at dette skjer, og at det kan komme barnet tilgode med at det får samvær med den som ikke saboterer. Hvem tipset deg om det? At man skriver ting ned er jo ikke bevis, det kan jo nektes for da det blir ord mot ord. Ha alt skriftlig sånn at det ikke er tvil er mitt tips! Skal den andre part absolutt ta ting når dere møtes så ta opptak av samtalen. Det kan brukes så lenge du selv er med på opptaket. Anonymkode: d04a5...466 2
LadyM1 Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem tipset deg om det? At man skriver ting ned er jo ikke bevis, det kan jo nektes for da det blir ord mot ord. Ha alt skriftlig sånn at det ikke er tvil er mitt tips! Skal den andre part absolutt ta ting når dere møtes så ta opptak av samtalen. Det kan brukes så lenge du selv er med på opptaket. Anonymkode: d04a5...466 Advokat. Et opptak med eller uten at man selv deltar blir som regel underkjent som bevis i en sak, men bidrar like mye som det skriftlige ovenfor egen advokat. At man skriver ned (eventuelt tar opptak også) alt som skjer har man nytte av opp i mot egen advokat om det går så langt. Det blir ikke brukt som direkte bevis, men advokaten som skal fremme din side av saken får mer opplysninger å jobbe ut ifra enn det du ellers klarer å huske. Det eneste man bør huske på er å skrive ned sin egen oppførsel også, selv det man er mindre stolt over. Dette for å nyansere best mulig rettferdig rundt det som har foregått. Om dette til syvende og sist har noe for seg gjenstår å se, men i mitt tilfelle var det til stor hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvem tipset deg om det? At man skriver ting ned er jo ikke bevis, det kan jo nektes for da det blir ord mot ord. Ha alt skriftlig sånn at det ikke er tvil er mitt tips! Skal den andre part absolutt ta ting når dere møtes så ta opptak av samtalen. Det kan brukes så lenge du selv er med på opptaket. Anonymkode: d04a5...466 Det sa advokat til meg også, bare bortkastet tid og kan faktisk bli sett på som ødeleggende for samarbeidet. Opptak, ja, da må jeg ha det på hver gang det er henting og levering. Men jeg må jo holde tlf i hånden og håpe den fanger opp lyd. Anonymkode: b9c51...e3f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Noterer ned alt, ikke bare å liksom bevise. Men også for da husker jeg også hendelser bedre. Kommunikasjon skriftlig tas alltid vare på. Hold kommunikasjonen på det skriftlige planen og ta opp samtaler der du selv er deltakende (det er lov når man er deltaker selv). Konsekvenser for hvem for hva? I aller verste fall: dersom hovedomsorgstakeren ikke legger til rette, kan hovedomsorgen flyttes dersom retten mener at den andre foreldren kan sørge for bedre foreldrekontakt med begge to. Om samværsforeldre ikke ønsker å gjennomføre samvær: ingen konsekvenser annet enn for barnet. Anonymkode: 62fc9...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noterer ned alt, ikke bare å liksom bevise. Men også for da husker jeg også hendelser bedre. Kommunikasjon skriftlig tas alltid vare på. OG, erfaringsmessig er det mer tillitsvekkende om man har notert ned. Sakkyndig har også bedt meg om å gjøre det. Det har kommet til min fordel at jeg har åresvis med notater lett tilgjenglig. Anonymkode: 62fc9...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noterer ned alt, ikke bare å liksom bevise. Men også for da husker jeg også hendelser bedre. Kommunikasjon skriftlig tas alltid vare på. Hold kommunikasjonen på det skriftlige planen og ta opp samtaler der du selv er deltakende (det er lov når man er deltaker selv). Konsekvenser for hvem for hva? I aller verste fall: dersom hovedomsorgstakeren ikke legger til rette, kan hovedomsorgen flyttes dersom retten mener at den andre foreldren kan sørge for bedre foreldrekontakt med begge to. Om samværsforeldre ikke ønsker å gjennomføre samvær: ingen konsekvenser annet enn for barnet. Anonymkode: 62fc9...c4c Det kan jo bevises at han fra første stund nektet å signere flyttemelding. Samtidig så hadde han skrevet under papirer på at jeg skulle ha adressen. Det tok meg 10 mnd og 3 søknader å få tilbake barnetrygden etterpå. Heldigvis fikk jeg alt etterbetalt. Anonymkode: b9c51...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noterer ned alt, ikke bare å liksom bevise. Men også for da husker jeg også hendelser bedre. Kommunikasjon skriftlig tas alltid vare på. Hold kommunikasjonen på det skriftlige planen og ta opp samtaler der du selv er deltakende (det er lov når man er deltaker selv). Konsekvenser for hvem for hva? I aller verste fall: dersom hovedomsorgstakeren ikke legger til rette, kan hovedomsorgen flyttes dersom retten mener at den andre foreldren kan sørge for bedre foreldrekontakt med begge to. Om samværsforeldre ikke ønsker å gjennomføre samvær: ingen konsekvenser annet enn for barnet. Anonymkode: 62fc9...c4c Det kan også bevises på melding er at jeg tar kontakt angående alle ferier og forhøre meg om når man bytter. Og at jeg gir ekstra samvær osv, mens han ikke en gang svarer på meldinger. Anonymkode: b9c51...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Etter samlivsbrudd for 2 år siden så sliter jeg fortsatt med at faren ignorerer meg fullstendig. Han svarer ikke på telefonen eller meldinger. Kun når han skal kjefte på meg. Stiller heller ikke opp på viktige møter i barnehagen. Jeg krever at han møter på familievernkontoret en gang i mnd. Slik at jeg faktisk får kommunisert med mannen. Ikke det at jeg føler det hjelper, men jeg får iallefall sagt mitt. Sitter nå i en tvist om samvær og min advokat sier at sabotasje av samarbeid taler mye imot han og en domstol ser svært alvorlig på det. Man straffer barnet mer enn eksen når man holder på slik. Har nok dokumentasjon i form av ubesvarte anrop og meldinger 😂👍 Anonymkode: 28fab...c79 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Etter samlivsbrudd for 2 år siden så sliter jeg fortsatt med at faren ignorerer meg fullstendig. Han svarer ikke på telefonen eller meldinger. Kun når han skal kjefte på meg. Stiller heller ikke opp på viktige møter i barnehagen. Jeg krever at han møter på familievernkontoret en gang i mnd. Slik at jeg faktisk får kommunisert med mannen. Ikke det at jeg føler det hjelper, men jeg får iallefall sagt mitt. Sitter nå i en tvist om samvær og min advokat sier at sabotasje av samarbeid taler mye imot han og en domstol ser svært alvorlig på det. Man straffer barnet mer enn eksen når man holder på slik. Har nok dokumentasjon i form av ubesvarte anrop og meldinger 😂👍 Anonymkode: 28fab...c79 Samme i mitt tilfelle, 2 år siden, der mor fullstendig ignorerer å holde en normal dialog (telefon, SMS, osv). Har 50/50 riktignok, men mor skal absolutt kun ha samtaler via epost. Selv om de mest banale og enkle ting. Ikke har jeg gjort noe for at det skal være slik heller, så forundring er stor fra min side. Men ser du skriver at du krever møte en gang i mnd på FV kontor, - kan en kreve noe slikt, og hvordan går en frem? I mitt tilfelle når jeg spurte, så sa de at det var 3 mnd mellom hver gang en hadde rett på å få bruke FV kontor til noe form for dialog. Beklager forøvrig hvis jeg kaprer tråden med spørsmålet. -Far- Anonymkode: 38149...be6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan også bevises på melding er at jeg tar kontakt angående alle ferier og forhøre meg om når man bytter. Og at jeg gir ekstra samvær osv, mens han ikke en gang svarer på meldinger. Anonymkode: b9c51...e3f Tenker du har ditt på det tørre da. Jeg har også blitt anklaget for samværssabotasje i mange år. Dommeren sa seg absolutt ikke enig i dette i dommen. Sakkyndig har også lest alt av meldinger mellom oss og støtter meg fullt ut. Er så lei av alle anklager hele tiden! Men hvem som ikke møter til samvær og ikke sier noe som helst??? Har til og med fått anklage mot meg som tilsier at jeg har meget sterke telepatiske krefter 😂😂 Anonymkode: 62fc9...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå