Gå til innhold

Kan man få gradert barnehageplass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp fått svar på søknaden ang barnehageplass og fått tildelt 100% plass i ønsket barnehage. 

Jeg vurderer å gå litt ned i stilling for å kunne være litt mer hjemme. Går det da ann å redusere barnehageplassen slik at vi mottar gradert kontantstøtte? 

Har prøvd å ringe barnehagen vi har fått plass i, men fikk ikke tak i de. 

Anonymkode: 15bee...fb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det kun bhg som kan svare på og ikke kg. Ikke alle barnehager har gradert plass.

Anonymkode: 28acf...291

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er det kun bhg som kan svare på og ikke kg. Ikke alle barnehager har gradert plass.

Anonymkode: 28acf...291

Okei, tenkte om det var en sånn standar greie, men da prøver jeg å ringe barnehagen igjen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei, tenkte om det var en sånn standar greie, men da prøver jeg å ringe barnehagen igjen

Mange barnehager tilbyr det, men ikke alltid du kan få det «når du vil». Jeg forsøkte gå ned i prosent da min var yngre, men fikk beskjed om at det kunne jeg bare fått om noen andre hadde søkt om tilsvarende større plass. Så min fikk fri fast en dag i uka alikevel, men betalte for full plass. 

Anonymkode: df7b2...fc1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min jente går 3 dager i barnehagen, og er hjemme med bestemor 2. Det er jo bare å gi beskjed til de. 

Anonymkode: ad8a6...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Vår barnehage tilbyr bare 100% plass. I den forrige hadde de både 40, 50, 60 og 80%. Begge kommunale, men i forskjellige kommuner.

Anonymkode: 17c81...3ec

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp fått svar på søknaden ang barnehageplass og fått tildelt 100% plass i ønsket barnehage. 

Jeg vurderer å gå litt ned i stilling for å kunne være litt mer hjemme. Går det da ann å redusere barnehageplassen slik at vi mottar gradert kontantstøtte? 

I prinsippet ja, i praksis nei. 

Max timer bhg er da 10. Selv om du sender barnet dit 4 timer så regnes hele åpningstiden som potensiell mulig tid så vær obs. En dag er jo 20%. 

Anonymkode: daf02...3ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får tak i barnehagen så står det kanskje på hjemmesiden deres om de tilbyr gradert plass?

Anonymkode: a43f6...06a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min jente går 3 dager i barnehagen, og er hjemme med bestemor 2. Det er jo bare å gi beskjed til de. 

Men har hun full plass? Da får man ikke kontantstøtte vel?

AnonymBruker
Skrevet

I de aller fleste barnehager går det

Anonymkode: adbaf...9d5

Skrevet

I min kommune så kan du gå inn der du søker barnehageplass, og lat som om du søker på nytt, så står det ihvertfall hos meg hvor mange prosent barnehagen har å tilby. Noen har bare 100%, mens andre har ned til 40%  

Du kan prøve å sende en mail til barnehagen, eller ringe 2-3 ganger til i morgen. 

Anbefaler deg å ha barnet litt hjemme når du har mulighet til det. Tiden går så fort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fullt mulig. Men ikkje alle barnehagar tilbyr redusert plass. Ts må kanskje ta til takke med 100% plass. Og da får ho ikkje kontantstøtte. Nav bryr seg ikkje om kor mange timar barnet faktisk er i barnehagen, det er prosent plass som tel. 🙂

Ved 80% plass (fri ein dag i veka), så vil vel kontantstøtte utgjere 1500 kr per mnd, så det er uansett ikkje så store summar det er snakk om.

Du må nok kontakte barnehagen, ts. Det står kanskje ei epost-adresse på nettsida? 

Anonymkode: 3b117...993

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må kontakte barnehagen. Er ikke alle barnehager som tilbyr noe annet enn 100% plass. Tror faktisk det er ganske få..

Anonymkode: c7ed8...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sunshineyellow skrev (2 timer siden):

I min kommune så kan du gå inn der du søker barnehageplass, og lat som om du søker på nytt, så står det ihvertfall hos meg hvor mange prosent barnehagen har å tilby. Noen har bare 100%, mens andre har ned til 40%  

Du kan prøve å sende en mail til barnehagen, eller ringe 2-3 ganger til i morgen. 

Anbefaler deg å ha barnet litt hjemme når du har mulighet til det. Tiden går så fort.

Kan uansett være lurt å høre med barnehagen. Vi prøvde dette, men fikk aldri noe svar, så kontaktet styrer i barnehagen som sa at de ikke hadde noe annet enn 100% (selv om man kunne velge 50% på nettet)..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

3mnd oppsigelsestid, snakk med daglig leder i bhg

Anonymkode: 8ed69...b3a

AnonymBruker
Skrevet

3mnd oppsigelsestid, snakk med daglig leder i bhg

Anonymkode: 8ed69...b3a

Varierer kanskje fra kommune til kommune. Styrer sa óg 3 mnd, men på kommunens sider, som var det som var rett tydeligvis, står det 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...