non_stop Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Idrettsprofilen fra Østlandet som var tiltalt for vold og voldtekter mot sin eks-kone er frifunnet for alle anklagene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/56ROBK/idrettsprofil-frifunnet-for-vold-og-voldtekt-han-er-lettet-over-avgjoerelsen Så da får vi bare håpe at dette er sannheten da. 1
Filla_2375 Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Har ikke familie medlemmer fått høre at dette pågikk mens de var sammen, eller kom dette plutselig ut etter de skilte seg?
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 non_stop skrev (1 time siden): Idrettsprofilen fra Østlandet som var tiltalt for vold og voldtekter mot sin eks-kone er frifunnet for alle anklagene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/56ROBK/idrettsprofil-frifunnet-for-vold-og-voldtekt-han-er-lettet-over-avgjoerelsen Så da får vi bare håpe at dette er sannheten da. Det vet man aldri, men greit at man blir frikjent når det ikke finnes beviser på at han er skyldig. Personlig var jeg sikker på at han var uskyldig hele veien (etter hva jeg har lest under rettsaken).
Filla_2375 Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 27 minutter siden, Dævendøtte said: Personlig var jeg sikker på at han var uskyldig hele veien (etter hva jeg har lest under rettsaken). Kan du begrunne hvorfor? 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Filla_2375 skrev (22 minutter siden): Kan du begrunne hvorfor? Først og fremst fordi det ikke finnes bevis. Har selv hatt en narsissist etter meg et par år, og jeg fikk tidlig en magefølelse som tilsa at ekskona til den tiltalte var nøyaktig som denne personen jeg opplevde. Jeg mener hevn er stikkordet i denne saken. Denne kontrakten som ble laget gjorde også sitt til at tvilen min kom tiltalte til gode. At han ble anmeldt etter mange års samliv, da han gikk videre, ble han beskyldt for vold og voldtekt, hun hadde mange muligheter til å "slippe unna" i mange år, men valgte å bli, taler heller ikke til hennes fordel. Hun fremstår ikke som en som har blitt banket opp og undertrykt i mange år, ofte når man er i et voldelig forhold, går man på nåler for å ikke provosere fram noe, man blir livredd for hva som kan skje og blir en skygge av seg selv. Kort fortalt, en blanding av manglende bevis og magefølelse.
Filla_2375 Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 23 minutter siden, Dævendøtte said: Først og fremst fordi det ikke finnes bevis. Har selv hatt en narsissist etter meg et par år, og jeg fikk tidlig en magefølelse som tilsa at ekskona til den tiltalte var nøyaktig som denne personen jeg opplevde. Jeg mener hevn er stikkordet i denne saken. Denne kontrakten som ble laget gjorde også sitt til at tvilen min kom tiltalte til gode. At han ble anmeldt etter mange års samliv, da han gikk videre, ble han beskyldt for vold og voldtekt, hun hadde mange muligheter til å "slippe unna" i mange år, men valgte å bli, taler heller ikke til hennes fordel. Hun fremstår ikke som en som har blitt banket opp og undertrykt i mange år, ofte når man er i et voldelig forhold, går man på nåler for å ikke provosere fram noe, man blir livredd for hva som kan skje og blir en skygge av seg selv. Kort fortalt, en blanding av manglende bevis og magefølelse. Hva kan det være hevn mot?
Gjest Atheena Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Dævendøtte skrev (3 timer siden): Først og fremst fordi det ikke finnes bevis. Har selv hatt en narsissist etter meg et par år, og jeg fikk tidlig en magefølelse som tilsa at ekskona til den tiltalte var nøyaktig som denne personen jeg opplevde. Jeg mener hevn er stikkordet i denne saken. Denne kontrakten som ble laget gjorde også sitt til at tvilen min kom tiltalte til gode. At han ble anmeldt etter mange års samliv, da han gikk videre, ble han beskyldt for vold og voldtekt, hun hadde mange muligheter til å "slippe unna" i mange år, men valgte å bli, taler heller ikke til hennes fordel. Hun fremstår ikke som en som har blitt banket opp og undertrykt i mange år, ofte når man er i et voldelig forhold, går man på nåler for å ikke provosere fram noe, man blir livredd for hva som kan skje og blir en skygge av seg selv. Kort fortalt, en blanding av manglende bevis og magefølelse. Jeg ønsker ikke å ta stilling til skyld og har ikke fulgt med på saken og har derfor ingen formening. Men det du skriver om at «offeret» burde ha gått stemmer ikke. Problemet er at de ikke klarer å gå. Hvis man leser seg opp så ser man utrolige tilfeller av det. Bare hør Therese Aanoli forklare hvor vanskelig det var å gå. Selv om hun faktisk kom seg unna til slutt. Mange fremprovoserer også frem vold for å ta kontroll. På den måten slipper man å gå på nåler. Ofte så går man også over i en bedre periode etter volden og får dermed en «pause».
Jadaomatte Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Får av en eller annen grunn ikke til å lime inn link her, men i vg står det en repportasje som heter »strid om voldskontrakt» Ser mer ut som om det burde vært hun som skulle ha vært tiltalt for ialefall psykisk vold.
sicario Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 Kjenner involverte i denne saken. ingen med kjennskap til saken og dens involverte parter er det minste overrasket over frifinnelsen. dette kom helt som forventet 😊 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Atheena skrev (41 minutter siden): Jeg ønsker ikke å ta stilling til skyld og har ikke fulgt med på saken og har derfor ingen formening. Men det du skriver om at «offeret» burde ha gått stemmer ikke. Problemet er at de ikke klarer å gå. Hvis man leser seg opp så ser man utrolige tilfeller av det. Bare hør Therese Aanoli forklare hvor vanskelig det var å gå. Selv om hun faktisk kom seg unna til slutt. Mange fremprovoserer også frem vold for å ta kontroll. På den måten slipper man å gå på nåler. Ofte så går man også over i en bedre periode etter volden og får dermed en «pause». Er ikke uenig i noe av det du skriver i andre avsnitt. Men når det gjelder denne saken her, så har jeg ikke oppfatningen av at ekskona er et offer, tvert i mot.
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 Filla_2375 skrev (3 timer siden): Hva kan det være hevn mot? At han ikke vil være sammen med henne lengre. Hun har mistet kontrollen over ham.
sicario Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Dævendøtte skrev (40 minutter siden): Er ikke uenig i noe av det du skriver i andre avsnitt. Men når det gjelder denne saken her, så har jeg ikke oppfatningen av at ekskona er et offer, tvert i mot. Spot on.
Filla_2375 Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 3 hours ago, Dævendøtte said: Dersom det stemmer at dama er sprø, håper jeg hun soner samme straffen mannen ble dømt for i utgangspunktet.
mannor Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Jadaomatte skrev (4 timer siden): Får av en eller annen grunn ikke til å lime inn link her, men i vg står det en repportasje som heter »strid om voldskontrakt» Ser mer ut som om det burde vært hun som skulle ha vært tiltalt for ialefall psykisk vold. Hva er en «voldskontrakt»?
mannor Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Filla_2375 skrev (2 minutter siden): Dersom det stemmer at dama er sprø, håper jeg hun soner samme straffen mannen ble dømt for i utgangspunktet. Han er jo ikke dømt.
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Filla_2375 skrev (6 timer siden): Dersom det stemmer at dama er sprø, håper jeg hun soner samme straffen mannen ble dømt for i utgangspunktet. Han ble aldri dømt til noe. Men ja, han burde anmeldt henne for falske anklager. Samtidig er det noen ganger best å la en ball ligge død, og det tror jeg kan være lurt her. Like greit å ikke fyre mer oppunder når man har med sånne folk å gjøre.
Kosemose Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 Filla_2375 skrev (22 timer siden): Dersom det stemmer at dama er sprø, håper jeg hun soner samme straffen mannen ble dømt for i utgangspunktet. Hvorfor tenker du at ex-dama er sprø?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå