Gå til innhold

Meghan og Harry blir intervjuet av Oprah.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Petra75 skrev (1 minutt siden):

Akkurat dette argumentet skjønner jeg ikke. Hvorfor skal man ikke kunne kritisere andre kvinner bare fordi man er kvinne selv?

Denne tankegangen en del har at man ikke skal kritisere kvinner er idiotisk, man kan kritisere kvinner like mye som man kritiserer menn.

Anonymkode: 866c6...242

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ene og alene Meghan og Harry sin sannhet, og de ble ikke stilt et eneste kritisk spørsmål av deres nære venn Oprah. De vet også veldig godt at kongehuset ikke kommer til å gi et motsvar til intervjuet, dermed vil de fleste av påstandene til Meghan og Harry stå uimotsagt. Derfor er det også lurt å tenke kritisk rundt det Meghan og Harry forteller, og ta det med en klype salt.

Det er også verdt å ta med seg at Meghan er en skuespiller, og hele intervjuet så ut til å bære preg av det. Det er tydelig at Meghan vet hva som gir henne sympatipoeng. Som skuespiller er hun også vant til at journalister stryker henne med hårene, derfor ble det nok et ekstra sjokk for henne at media begynte å skrive kritiske artikler om henne. Om hun så for seg å kunne valse inn i kongehuset og bli den neste prinsesse Diana (som noen av hennes nære venner har fortalt), så skjønner jeg jo at det ble et ekstra sjokk når det ikke umiddelbart ble slik hun forventet. Man kan mene hva man vil om at media ikke bare skriver positive artikler om personer, men det er iallfall en gang slik at de graver frem det som kan graves frem når kongehus får nye medlemmer. Kate fikk også sin dose artikler. Og her hjemme i Norge har jo både Mette-Marit, Ari Behn og Durek fått kjenne på medienes graving.

Men det går over, om man ikke til stadighet gjør så mye ut av det. Derfor henger det jo ikke på grep at Harry og Meghan sier at de vil trekke seg tilbake og ha ro rundt seg, men samtidig gir de sånne intervju når det faktisk er blitt roligere rundt dem. 

Personlig syns jeg intervjuet bar preg på mye klaging og syting. De var opptatt av å fordele skyld for at deres situasjon er som den er i dag, og viste null selvinnsikt. 

Anonymkode: 81414...232

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror Meghan gjorde en stor tabbe ved å gjøre dette intervjuet. Før så var hun tildels likt av mange. Men nå tror jeg mange inkl meg fikk litt avsmak av det hele. Jeg har alltid likt eller fått et godt inntrykk av Harry, men nå får jeg avsmak av begge to. 

De er pr kåte. Spesielt Meghan. Man ser at Harry virker utilpass på mange måter, men Meghan melker dette fullt ut. 

De kan godt tjene litt penger noen år, men deretter blir de old News. Hva skal de leve av da? 

En annen ting jeg stusser over er det evige maset om privatliv og at de ville trekke seg tilbake å leve livet sitt i fred. Men de er stadig vekk i nyhetsbildet å gjør intervjuer og opptredener. 

Anonymkode: fded5...de8

Enkelte blir bedre likt om de ikke snakker så mye. Tror stort sett alle blir likt om de ikke snakker så mye, når jeg tenker etter ... Blir bedre plass til alle.

Anonymkode: 8b682...a6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som kommer frem av kritikk eller kritiske spørsmål går på Meghan sine uttalelser og handlinger - ikke på hun som kvinne. 

Anonymkode: e547b...643

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ene og alene Meghan og Harry sin sannhet, og de ble ikke stilt et eneste kritisk spørsmål av deres nære venn Oprah. De vet også veldig godt at kongehuset ikke kommer til å gi et motsvar til intervjuet, dermed vil de fleste av påstandene til Meghan og Harry stå uimotsagt. Derfor er det også lurt å tenke kritisk rundt det Meghan og Harry forteller, og ta det med en klype salt.

Det er også verdt å ta med seg at Meghan er en skuespiller, og hele intervjuet så ut til å bære preg av det. Det er tydelig at Meghan vet hva som gir henne sympatipoeng. Som skuespiller er hun også vant til at journalister stryker henne med hårene, derfor ble det nok et ekstra sjokk for henne at media begynte å skrive kritiske artikler om henne. Om hun så for seg å kunne valse inn i kongehuset og bli den neste prinsesse Diana (som noen av hennes nære venner har fortalt), så skjønner jeg jo at det ble et ekstra sjokk når det ikke umiddelbart ble slik hun forventet. Man kan mene hva man vil om at media ikke bare skriver positive artikler om personer, men det er iallfall en gang slik at de graver frem det som kan graves frem når kongehus får nye medlemmer. Kate fikk også sin dose artikler. Og her hjemme i Norge har jo både Mette-Marit, Ari Behn og Durek fått kjenne på medienes graving.

Men det går over, om man ikke til stadighet gjør så mye ut av det. Derfor henger det jo ikke på grep at Harry og Meghan sier at de vil trekke seg tilbake og ha ro rundt seg, men samtidig gir de sånne intervju når det faktisk er blitt roligere rundt dem. 

Personlig syns jeg intervjuet bar preg på mye klaging og syting. De var opptatt av å fordele skyld for at deres situasjon er som den er i dag, og viste null selvinnsikt. 

Anonymkode: 81414...232

Det du skriver her understreker dobbeltmoral en som Meghan nå viser. Hun er misfornøyd med at kongefamilien/institusjonen/firmaet ikke forsvarer henne ut i media - samtidig kritiserer hun kongefamilien på en kryptisk måte ut i media når hun vet at de ikke kan forsvare seg mot det hun sier. Hun utsetter altså feks Kate for akkurat det hun selv hevder å ha blitt offer for. Hvem har fått en svigerinne fra helvete her? 
Meghan vet å bruke media til sin fordel, her viser hun makt - og hva hun er i stand til å gjøre for å vri alt til sin fordel. 
Hun strekker seg for å bli den neste Diana, der er ikke hun i nærheten engang!

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Takk Gud for at Harry kom seg vekk fra det rigide systemet. 

Anonymkode: e8d27...4cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri egentlig brydd meg særlig om denne saken eller paret, men må innrømme at jeg blir forbauset over hvor mange som tar en så arkaiske og hierarkiske institusjon som kongefamilien til forsvar. Greit nok at man ikke liker Meghan, men kongefamilien fremstår jo som omtrent minst like falsk og kalkulerende om ikke mer. At de av en eller annen merkelig grunn har større krav til å beskyttes mot kritikk slik enkelte virker å mene her forstår jeg ikke. Syns også at grenser seg til det latterlige å se hvordan Harry infantiliseres her. Han er da et voksent mannfolk og er fullt i stand til å sine egne valg. Og lik det eller ei, det står respekt av en fyr som velger å stå støtt ved sin kones side når det stormer som verst. Skulle gjerne hatt det samme hvis jeg hadde opplevd dritt fra svigerfamilien.

Anonymkode: 3160a...ea8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri egentlig brydd meg særlig om denne saken eller paret, men må innrømme at jeg blir forbauset over hvor mange som tar en så arkaiske og hierarkiske institusjon som kongefamilien til forsvar. Greit nok at man ikke liker Meghan, men kongefamilien fremstår jo som omtrent minst like falsk og kalkulerende om ikke mer. At de av en eller annen merkelig grunn har større krav til å beskyttes mot kritikk slik enkelte virker å mene her forstår jeg ikke. Syns også at grenser seg til det latterlige å se hvordan Harry infantiliseres her. Han er da et voksent mannfolk og er fullt i stand til å sine egne valg. Og lik det eller ei, det står respekt av en fyr som velger å stå støtt ved sin kones side når det stormer som verst. Skulle gjerne hatt det samme hvis jeg hadde opplevd dritt fra svigerfamilien.

Tuller du? Det er da virkelig en selvfølge og noe alle ville gjort, med mindre man egentlig ønsker seg ut av forholdet uansett.

Anonymkode: bf9f9...a5f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kongefamilien er ikke som andre familier. De har nok sine system som mulig ikke fungerer optimalt til tider og de blir styrt. Å være kongelig er en jobb og en livsstil - dronning Elisabeth mestrer det til fingerspissene. Å komme inn i en slik familie er et valg, Kate takler det - Meghan gjør det ikke. De har mange krav på seg - i bytte mot et liv i rikdom.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du? Det er da virkelig en selvfølge og noe alle ville gjort, med mindre man egentlig ønsker seg ut av forholdet uansett.

Anonymkode: bf9f9...a5f

Nei, jeg tuller ikke. Det virker som det er mange her som mener at det av en eller annen grunn er «synd» på han for at han velger å stå ved hennes side. At det er noe hun har dratt han inni ufrivillig, når det åpenbart skal være en selvfølge at hennes mann står ved hennes side når det stormer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kongefamilien er ikke som andre familier. De har nok sine system som mulig ikke fungerer optimalt til tider og de blir styrt. Å være kongelig er en jobb og en livsstil - dronning Elisabeth mestrer det til fingerspissene. Å komme inn i en slik familie er et valg, Kate takler det - Meghan gjør det ikke. De har mange krav på seg - i bytte mot et liv i rikdom.

Nei, det der synes jeg ikke er et godt nok argument. De har hatt sin funksjon en gang i tiden, men de har utspilt sin rolle i det moderne samfunnet vi lever i nå. Å fortsette å være så rigide og konservative er et valg de har tatt. 

Ja, hun taklet det ikke - fullt forståelig for en fri kvinne som har vokst opp og lever i et moderne samfunnet. Kanskje det ikke er hun som må forandre seg, men heller det arkaiske kongehuset.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, og dette gjelder begge parter. 

Anonymkode: b850e...8a1

Nei, sier du det 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det der synes jeg ikke er et godt nok argument. De har hatt sin funksjon en gang i tiden, men de har utspilt sin rolle i det moderne samfunnet vi lever i nå. Å fortsette å være så rigide og konservative er et valg de har tatt. 

Ja, hun taklet det ikke - fullt forståelig for en fri kvinne som har vokst opp og lever i et moderne samfunnet. Kanskje det ikke er hun som må forandre seg, men heller det arkaiske kongehuset.

Du tror at briter ikke lever i et fritt samfunn ?

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor?

Anonymkode: 3ef7c...4e8

Fordi Meghan og Harry fremsto som hykleriske og helt uten bakkekontakt. Det er MYE man kan kritisere det britikske kongehuset for, og tabloidmedia, men de kom jo med flere påstander som ikke gav mening i det hele tatt.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes synd på Harry.

Megan har klart å separere ham fra sin egen familie. akkurat som hun har gjort med sin egen familie. Han er totalt manipulert av en narsisist.

Anonymkode: 6e486...509

Eller at hans egen familie klarte å separere ham fra seg og hun var redningen.

Jeg så intervjuet og synes de var ganske moderate i sine beskyldninger. De ville ikke navngi folk (og de kunne) for å ikke påføre dem skade. Det mest interessante for min del var da hun sa at man må skille mellom kongefamilien og de ansatte på den andre siden. At familien tok henne godt imot, men at institusjonen/firmaet ikke beskyttet henne da hetsingen i media tok av. Det virket som om familien styres av byråkrater som bestemmer hva, hvor, når som må gjøres og ikke gjøres. Slikt kan ingen trives i. Harry hadde iallefall valget å gå. Jeg er glad på hans vegne at han dro og fant roen med sin utvalgte. Det er nettopp det vanlige livet hans mor ville gi ham og hans bror. Jeg er sikker på at Diana smiler der hvor han er. 

Folk kan ha sin egen mening om ting og ting er sjeldent slik de fremstår på utsiden. Bare fordi man smiler for bildene, så betyr ikke det at man er glad og at alt er i orden. Det er mye som foregår bak kulissene. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du tror at briter ikke lever i et fritt samfunn ?

Det er ingenting som heter fritt og frihet i kongefamilien og institusjonen de er en del av. Medlemmene i kongefamilien og britene lever vidt forskjellige liv. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ligger denne på viaplay uten reklame eller bare på viafree? Dårlig til å lete :sjenert:

Anonymkode: ae378...804

Skrevet

Ligger denne på viaplay uten reklame eller bare på viafree? Dårlig til å lete :sjenert:

Nei. Kun på viafree 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, MaleficentAurora said:

Nei. Kun på viafree 

Takk :)

Må jeg lage ny konto, eller kan jeg logge inn med viaplay-kontoen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk :)

Må jeg lage ny konto, eller kan jeg logge inn med viaplay-kontoen?

Aner ikke.. Du får finne ut av det. Jeg bruker ikke viafree 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...