AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Jeg har hjemmeskole hver dag. Når jeg gjør skole skal typen alltid ha besøk av en kompis for å game. Jeg synes dette er utrolig irriterende, og klarer ikke konsentrere meg. Han mener jeg må ta mer hensyn til han. At han må få ha besøk i eget hus og spille. Men jeg blir snart gal. Er det normalt å ha besøk av en kompis 4-5-6 dager i uka for å spille? I går ble jeg forvist på soverommet fordi han skulle spille i 4 timer med en kompis attpåtil. Han mener at hvis jeg irriterer meg sånn for lyder må jeg dra til foreldrene mine... Anonymkode: 8d116...460
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Har ikke kjæresten din jobb eller skole selv da? Anonymkode: 204ec...905
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke kjæresten din jobb eller skole selv da? Anonymkode: 204ec...905 Han har vært hjemme noen dager, og jeg har kveldsundervisning/jobber en del med skole på kveldene. Jobber ofte dag selv Anonymkode: 8d116...460
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Han må selvsagt ta hensyn til at du skal studere. Det sagt, han bor jo også i huset, så han må også få styre med sine ting innimellom. Kanskje finne et kompromiss? Hvor gamle er dere? Anonymkode: 46805...d9d 3
Tvist Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Kan han ikke stikke til kompisen og spille der av og til? Evt kan de sitte på soverommet? Hos oss trumfer jobb fritid, så om jeg er på hjemmekontor når han har fri, må han bruke øretelefoner om han vil spille. Men skjønner ham om dette er hver dag, at han innimellom må få ha besøk. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Hvem eier huset? Hvor stort hus/leilighet snakker vi om? Er det bare et soverom og en stua, så det er bare slikt at den ene må være på soverom hvis den andre bruker stua? Bruker han stua fordi det er der TV og playstation er, og det er ikke mer plass til de? Tenker at det er ikke svart og hvit her og er antageligvis flere vinkler. Men, forutsatt at dere er to som kjøpte sammen, evt leier sammen, og begge trenger stua samtidig, så ville 50/50 fordeling være mest rettferdig ja. Og hvis du har forelesninger som du må følge online via kamera, på dagtid, så ja, det virker fornuftig at du bør få lov å bruke stua på dagtid. Men er ikke det mulig å finne noe kompromiss? Derimot, hvis det er hans leilighet, hans tv og hans playstation, og du flyttet inn, studerer og har ikke egen inntekt - vel, da synes jeg det er urimelig at du skal kreve å få bruke stua. Når du trenger ikke engang stua og tv og playstation, antar du har din egen pc og bruker den. Hva med å lage kontorplass til deg på soverommet. Anonymkode: 62eeb...f35 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Jeg tenker helt ærlig at det er den som trenger fred og ro som skal gå til et annet rom. Anonymkode: c29f3...77f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Går du på nettskole? Er det en grunn til at du ikke kan dra til foreldrene dine? Skolen? Anonymkode: df3ee...cd8
PM75 Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 Skole går foran gaming, i alle fall når det er så ofte som 4-6 ganger i uken! Han burde støtte deg istedenfor å holde på slik. Ønsker han ikke at du skal klare studiene? 1
Revenmann29 Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hjemmeskole hver dag. Når jeg gjør skole skal typen alltid ha besøk av en kompis for å game. Jeg synes dette er utrolig irriterende, og klarer ikke konsentrere meg. Han mener jeg må ta mer hensyn til han. At han må få ha besøk i eget hus og spille. Men jeg blir snart gal. Er det normalt å ha besøk av en kompis 4-5-6 dager i uka for å spille? I går ble jeg forvist på soverommet fordi han skulle spille i 4 timer med en kompis attpåtil. Han mener at hvis jeg irriterer meg sånn for lyder må jeg dra til foreldrene mine... Anonymkode: 8d116...460 du klarer nok å sitte på rommet å studere. Du må ikke være i stua. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 Du er selvfølgelig ikke urimelig. Likevel, dette er fryktelig enkelt. Typen din er enten... 1. Fullstendig uten respekt eller omtanke for deg, eller... 2. Totalt blottet for praktisk sans og evne til hensyn. Ingen av disse tingene er noe man ønsker i en mann. Skulle du mot formodning ønske en sånn mann, likevel, ja da synes jeg faktisk du burde øve deg opp til å tåle dette uten å mukke. Anonymkode: 4934d...f48 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem eier huset? Hvor stort hus/leilighet snakker vi om? Er det bare et soverom og en stua, så det er bare slikt at den ene må være på soverom hvis den andre bruker stua? Bruker han stua fordi det er der TV og playstation er, og det er ikke mer plass til de? Tenker at det er ikke svart og hvit her og er antageligvis flere vinkler. Men, forutsatt at dere er to som kjøpte sammen, evt leier sammen, og begge trenger stua samtidig, så ville 50/50 fordeling være mest rettferdig ja. Og hvis du har forelesninger som du må følge online via kamera, på dagtid, så ja, det virker fornuftig at du bør få lov å bruke stua på dagtid. Men er ikke det mulig å finne noe kompromiss? Derimot, hvis det er hans leilighet, hans tv og hans playstation, og du flyttet inn, studerer og har ikke egen inntekt - vel, da synes jeg det er urimelig at du skal kreve å få bruke stua. Når du trenger ikke engang stua og tv og playstation, antar du har din egen pc og bruker den. Hva med å lage kontorplass til deg på soverommet. Anonymkode: 62eeb...f35 Det er vårt hus som vi eier 50/50. Vi er 21 år gamle begge to. Vi har to etasjer med stue oppe og tv-stue nede, men de bråker veldig synes jeg. Et par dager i uka er helt greit for meg, men hver dag blir litt mye. Jeg er selvfølgelig for et kompromiss, men når han drar inn guttunger i mine øyne (17/18 år) for å game med de hver dag, blir det litt mye... Og han mener jeg er klin gæren som ikke synes det er helt innafor. I tillegg er det corona og de sitter helt inntil hverandre. Han mener jeg må tilpasse meg han, at begge må gjøre som vi vil, at jeg ikke tåler lyder ikke er hans problem. Anonymkode: 8d116...460
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Går du på nettskole? Er det en grunn til at du ikke kan dra til foreldrene dine? Skolen? Anonymkode: df3ee...cd8 Nei. Går et "praktisk" studie, men alle forelesninger er digitalisert pga coronavirus. Flyttet ut for å få litt fred og ro fra en lillebror som gamer og hoier 24/7 så er jo like ille der. Anonymkode: 8d116...460 1
Juniper Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vårt hus som vi eier 50/50. Vi er 21 år gamle begge to. Vi har to etasjer med stue oppe og tv-stue nede, men de bråker veldig synes jeg. Et par dager i uka er helt greit for meg, men hver dag blir litt mye. Jeg er selvfølgelig for et kompromiss, men når han drar inn guttunger i mine øyne (17/18 år) for å game med de hver dag, blir det litt mye... Og han mener jeg er klin gæren som ikke synes det er helt innafor. I tillegg er det corona og de sitter helt inntil hverandre. Han mener jeg må tilpasse meg han, at begge må gjøre som vi vil, at jeg ikke tåler lyder ikke er hans problem. Anonymkode: 8d116...460 Han høres jo ikke ut til å være moden nok til å eie hus! Og i hvert fall ikke sammen med noen! Endret 8. mars 2021 av Juniper
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Oj. Tenk hvis folk kunne vente til de ble voksne før de kjøpte hus sammen med andre! Når man bor sammen med andre, så må man faktisk ta hensyn enten man gamer eller studerer. Det betyr at man ikke kan hyle og skrike, og det betyr også at andre heller ikke skal måtte liste seg rundt frem til leggetid. Som en midlertidig løsning ville jeg investert i noen gode hørselsvern, eller soundcancelling øretelefoner hvis du klarer å høre på musikk samtidig som du studerer. Han er 21 år. Det er enda håp for at han blir voksen 😂 Anonymkode: df3ee...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oj. Tenk hvis folk kunne vente til de ble voksne før de kjøpte hus sammen med andre! Når man bor sammen med andre, så må man faktisk ta hensyn enten man gamer eller studerer. Det betyr at man ikke kan hyle og skrike, og det betyr også at andre heller ikke skal måtte liste seg rundt frem til leggetid. Som en midlertidig løsning ville jeg investert i noen gode hørselsvern, eller soundcancelling øretelefoner hvis du klarer å høre på musikk samtidig som du studerer. Han er 21 år. Det er enda håp for at han blir voksen 😂 Anonymkode: df3ee...cd8 Ja, kanskje det er øretelefoner jeg skal ønske meg til bursdag 😝 Anonymkode: 8d116...460
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, kanskje det er øretelefoner jeg skal ønske meg til bursdag 😝 Anonymkode: 8d116...460 Og munnkurv til han 😂😂😂 Evt gaffatape Anonymkode: df3ee...cd8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og munnkurv til han 😂😂😂 Evt gaffatape Anonymkode: df3ee...cd8 Hahaha, ja det høres ut som en god plan 😂 Anonymkode: 8d116...460
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Så typen din kan ikke ha besøk når du sitter i andre etasje og han i første? Jeg var først enig med deg, men her er det snakk om et helt hus dere disponerer. Da burde han ha besøk så ofte han vil på sine hjemmedager. Anonymkode: 91573...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 Si at nå får de gå til «Knuts» hus for nå har de vært hos dere så Mange dager. Anonymkode: 1bc83...1b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå