AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Jeg er ganske grusom i engelsk. Forstår det meste når folk snakker, men jeg snakker aldri engelsk selv. Vet ikke hvilket nivå jeg ligger på, men tenker det er ganske lavt. Flere stillinger jeg ser som er interessante, men det står noen ganger "beherske engelsk skriftlig og muntlig". Hvilket nivå tenker dere det er da? Hvor gode må man være? Anonymkode: c5892...20d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er ganske grusom i engelsk. Forstår det meste når folk snakker, men jeg snakker aldri engelsk selv. Vet ikke hvilket nivå jeg ligger på, men tenker det er ganske lavt. Flere stillinger jeg ser som er interessante, men det står noen ganger "beherske engelsk skriftlig og muntlig". Hvilket nivå tenker dere det er da? Hvor gode må man være? Anonymkode: c5892...20d At du kan utføre jobben på engelsk Anonymkode: cac4d...a1e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du kan utføre jobben på engelsk Anonymkode: cac4d...a1e Men hva er forskjellen på å kunne utføre, være god, svært god? Anonymkode: c5892...20d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Men hva er forskjellen på å kunne utføre, være god, svært god? Anonymkode: c5892...20d Topp nivå er jo selvsagt ‘native’ Det som du referer til i annonsen, er at du skal kunne kommunisere på engelsk, men de forventer ikke avansert business engelsk Anonymkode: cac4d...a1e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Hva slags type stilling er det? Anonymkode: cac4d...a1e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags type stilling er det? Anonymkode: cac4d...a1e Helsesekretær på sykehus Anonymkode: c5892...20d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Har en jobb hvor firmaspråket er engelsk. Til og med vi norske skriver på engelsk på mailer til hverandre fordi mailene skal kunnes videresendes til folk som ikke snakker norsk. Flere av kollegaene mine har dårlig engelsk. Type Thor Heyerdahl-engelsk. Men det er ikke noe problem. Bare man kan gjøre seg forstått uten problemer. "Behersker" betyr bare at du kan kommunisere på engelsk. Ikke at du har perfekt uttale, perfekt grammatikk. Anonymkode: 51776...103 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 I vår jobb betyr det - Det meste av faginformasjon og kurs er på engelsk. Kontakt med internasjonale kollegaer og kunder (men alle har ikke dette i like stort omfang). Arbeidsdokumenter og rapporter må ofte være på engelsk. En del må også holde innlegg og lede møter på engelsk, særlig om du skal litt opp i systemet. Var passe god i Engelsk da jeg begynte, snublet nok en del muntlig, og brukte sekretærene til korrektur på engelske rapporter. Og faguttrykkene satt selvfølgelig ikke. Men etter noen år føler jeg at jeg behersker engelsk like godt som norsk, så man lærer jo i jobben også. Anonymkode: 4e0b5...447
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helsesekretær på sykehus Anonymkode: c5892...20d Søk. Du kommer fort inn i det. Det meste vil være på norsk. Noen helsesekretærer kan jo knapt norsk... Anonymkode: cac4d...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Det betyr at det du sier og leser skal du kunne utføre på engelsk også. Å forstå det meste, men aldri snakke selv går ikke under "beherske engelsk skriftlig og muntlig". Anonymkode: 739be...3a4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 Som noen som jobber i et engelsk språklig land, så lenge du vet hva ordene betyr, og bruker de rett, så er det ingen som faktisk bryr seg om uttale er "Thor Heyerdahl" eller London. Anonymkode: a706e...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det betyr at det du sier og leser skal du kunne utføre på engelsk også. Å forstå det meste, men aldri snakke selv går ikke under "beherske engelsk skriftlig og muntlig". Anonymkode: 739be...3a4 Grunnen til at jeg aldri snakker det selv er fordi jeg ikke har bruk for det i nåværende jobb. Jeg kan jo snakke noe, men syns ikke jeg er noe flink. Anonymkode: c5892...20d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 "Beherske engelsk skriftlig og muntlig" er ikke det samme som å høres engelsk eller amerikansk ut, eller at du er helt perfekt. Du skal forstå det du leser og hører ordentlig, det du selv sier skal bli forstått lett, og du skal kunne skrive godt nok og riktig nok til at det blir forstått (og ikke kan misforstås på uforsvarlig vis). Jens Stoltenberg, f.eks, er ikke dårlig i engelsk. Han er faktisk veldig god, både når det gjelder vokabular, grammatikk og forståelighet. Det eneste han ikke har, er engelsk eller amerikansk aksent. Anonymkode: 54dd6...39d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Det er mange i bedriften jeg jobber i som er på ganske lavt nivå. Du må bare kunne snakke om jobbrelaterte ting og bli forstått. I noen stillingstyper er det selvsagt viktigere enn andre. "Beherske engelsk" er etter min mening på lavt nivå Anonymkode: b5f96...42b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Jeg snakker og skriver stort sett på engelsk på jobb (oljebransjen). Det er ikke alle mine kollegaer som behersker det helt perfekt, men så lenge man gjør seg forstått er det ikke noe problem ☺️ Anonymkode: f6a38...df5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 If you dont try, you automatically fail. Ellers, ring dem og hør nærmere Anonymkode: cac4d...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå