ballerina123 Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Hei, jeg lurer på hvordan det å få barn har påvirket din karriere. Si gjerne hvilken utdanning/jobb du har og hvor mange barn du har + kjønn. Jeg har ett barn, men er usikker på om jeg har kapasitet til flere barn da jeg ønsker å satse en del på karrieren også. Jeg har masterutdanning og er ferskt ute i arbeid. Hva er lurt å tenke på?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Jeg har mye fokus på jobb (jobber mye, krevende stilling), og valgte derfor å få barn sent og kun få ett barn. Har mer fokus på høy lønn enn høy stilling og er derfor konsulent. Føler ikke det å få barn har vært negativt, men det er jo hardt å ha en liten en på 6 måneder og være i full jobb. Anonymkode: 4c1b2...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Jeg er nok ikke en utpreget "karriereklatrer", og i de årene jeg hadde små barn, valgte jeg nok vekk "prestisje" på jobb mot fleksibilitet i forhold til barna. Det er mulig det har hemmet meg litt, men det gikk fort å komme seg oppover i karrierestigen etter at barna ble litt større og jeg hadde opparbeidet meg kapasiteten til å både håndtere jobb og barn. Det er mulig å gjøre begge deler, men kanskje ikke samtidig. Anonymkode: 436c8...6c5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Jeg har to små barn (1 og 5 år) og en krevende lederstilling. Løsningen for oss ble at mannen min jobber 80 %. Nå som vi i tillegg begge har hjemmekontor og null pendling går det rett og slett kjempefint. Anonymkode: e1512...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå