Gå til innhold

Bør jeg takke ja til jobbtilbud som trafikkdirigent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått jobbtilbud etter jeg søkte hos et trafikkdirigering firma, bør jeg ta den jobben eller vente å se etter noe annet? Går nå på dagpenger 

Anonymkode: 84750...7e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg sagt ja til. Har du kurset fra før av, eller skal de sponse det for deg?

Anonymkode: c6ac1...c37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må innerømme jeg aldri har brukt arbeidsvarlingskurset til noe etter jeg sluttet i jobben hvor jeg fikk det, men sikkert greit å ha likevel, samt bedre enn å gå på dagpenger. Både mer penger inn, og noe å pusle med. Absolutt ikke noe ille jobb, selv om det er en del raringer på veiene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde jeg sagt ja til. Har du kurset fra før av, eller skal de sponse det for deg?

Jeg skulle få kurset sponset mot at jeg må binde meg til jobben i 5 mnd 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg skulle få kurset sponset mot at jeg må binde meg til jobben i 5 mnd 

Når vi i tillegg nå går mot lysere og varmere tider hadde jeg ikke stusset et sekund på det i din situasjon slik du beskriver den.

5 mnd. er ingenting, det går fort, og som nevnt, jobben er i grunn ikke ille. Den kan være riktig så fin på en rolig vei, i solsteka med kaffe på termos! ❤️ 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må innerømme jeg aldri har brukt arbeidsvarlingskurset til noe etter jeg sluttet i jobben hvor jeg fikk det, men sikkert greit å ha likevel, samt bedre enn å gå på dagpenger. Både mer penger inn, og noe å pusle med. Absolutt ikke noe ille jobb, selv om det er en del raringer på veiene.

Likte du jobben og hvordan er det egentlig i praksis? Er lønnen god? Mange rare bilister er det nok ja, og man kommer sikkert også opp i farlige situasjoner når man står midt i veien og må stoppe de? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når vi i tillegg nå går mot lysere og varmere tider hadde jeg ikke stusset et sekund på det i din situasjon slik du beskriver den.

5 mnd. er ingenting, det går fort, og som nevnt, jobben er i grunn ikke ille. Den kan være riktig så fin på en rolig vei, i solsteka med kaffe på termos! ❤️ 

Jeg må si det frister å takke ja, men er litt redd jeg vil synes det er ekstremt kjedelig og så må jeg være der i 5 mnd. Men det er jo kanskje det eneste jobbtilbud et jeg får i år, så er jo skummelt å takke nei også. 

Ja det er nok mer behagelig på landeveien fremfor midt i Oslo kan jeg tenke meg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Likte du jobben og hvordan er det egentlig i praksis? Er lønnen god? Mange rare bilister er det nok ja, og man kommer sikkert også opp i farlige situasjoner når man står midt i veien og må stoppe de? 

Jeg fikk kurset i forbindelse med en jobb der vi ofte måtte jobbe uplanlagt på vei, så jeg kan ikke si noe om lønnen til en ren dirigent, men jeg tjente i hvert fall godt. 

Dirigeringsdelen av jobben var helt fin, men til tider også skummel når det dundrer trailere og annet forbi. Du lærer hvordan du skal oppføre deg på en trygg måte, og venner deg til de situasjonene, men til å begynne med er det nok litt ekkelt.
Avhengig av hvilke situasjoner du er i, så vil det variere om du skal stoppe trafikken, eller geleide den over i andre felt/forbi hindringer osv. Noen ganger suser folk forbi uten å vise hensyn, og da er det viktig at du tenker på egen sikkerhet.

Det verste synes jeg var folk som blir sure fordi de må stoppe opp i noen minutter og vente. Som ikke forstår at det vi gjorde var totalt nødvendig vedlikehold eller undersøkelser. Enkelte er helt snåle, i stedet for å rulle ned vindu kan de finne på å bare stå på tuta for eksempel. 

Vi jobbet aldri alene, og det gjorde at i slike situasjoner kunne jeg alltid kalle på noen, så vi var flere som "sto imot".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må si det frister å takke ja, men er litt redd jeg vil synes det er ekstremt kjedelig og så må jeg være der i 5 mnd. Men det er jo kanskje det eneste jobbtilbud et jeg får i år, så er jo skummelt å takke nei også. 

Ja det er nok mer behagelig på landeveien fremfor midt i Oslo kan jeg tenke meg. 

Lydbok på ene øret (greit å ikke stenge all lyd ute, det kan bli farlig) kombinert med godt vær er kjempeflott, hvis situasjonen tillater det. I andre tilfeller vil du jo naturlig nok stå ute i drittvær og kjenne på elementene, men det har sin sjarm det også!

Jeg ville ikke takket nei, og selv i by så er det en grei jobb, det er bare mer hektisk - og dermed mindre sjanse for å kjede seg. Landeveien kan være stille, men kjedelig, byen er stressende og mye kjefting, men ofte mer sikkert fordi hastighetene er lavere.

Uansett ikke en veldig risikofull jobb når du venner deg til den, med opplæring på plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble du permittert pga. korona? Det spiller inn mtp. om du bør ta deg ny jobb overhode. Har hørt flere skrekkhistorier om folk som har tapt penger fordi de har funnet seg noe nytt og midlertidig.

Anonymkode: ba6cf...b57

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg liker med jobben er at reglene er veldig klare, det er lite rom for diskusjon. Er skiltplan godkjent og fulgt, så har de som måtte klage ingenting de skulle sagt, ikke som de kommer noen vei med.

Når det i tillegg ikke er "din skyld" at veien er stengt, så blir det enda enklere å stå for jobben du gjør. Innvilket forklart kanskje, men ja.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig sier du ja. Når alternativet er dagpenger så burde det ikke være noe å lure på uanset hvilke jobb det er eller hvor kjedelig den er. 

AnonymBruker
Skrevet

Å  binde seg til en midlertidig jobb er ikke så fornuftig. Hva om det dukker opp en fast jobb og du ikke kommer deg ut av den du har? Og så mister man nok rettigheter som man har som koronaledig når denne midlertidige jobben er slutt. Jeg hadde sagt nei takk. 

Anonymkode: 24b56...959

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått jobbtilbud etter jeg søkte hos et trafikkdirigering firma, bør jeg ta den jobben eller vente å se etter noe annet? Går nå på dagpenger 

Du tar selvfølgelig jobben, hvis du ikke synes det er noe for deg - fortsetter du i denne jobben mens du leter etter noe annet....

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar jobben og dekker Arbeidsvarslingskursene selv vil du jo ikke få arbeidsplikt? Men det meste jo være bedre enn å gå ledig, gjør seg mye bedre på cv’en også. Etter at det kom nye tariffer skal det ikke være så galt lønnet heller

Anonymkode: 9a9eb...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...