AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Det er noen kvinner som får beskjed om at «de aldri kan få barn» . Det er jo en brutal beskjed å få, selvom noen blir solskinnshistorier likevel der hun får barn mot alle ods. det jeg lurer på er hvilken tilstand gjør at man aldri kan bli gravid ? Det er jo en brutal beskjed å få. Jeg har pcos , men likevel har jeg ikke fått den beskjeden at det ikke går. Men at det for noen blir vanskelig å få til uten hjelp. Heldigvis for meg ble jeg gravid uten problemer Anonymkode: 942bb...7d9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Mye forskjellig. Tenker at det er stor forskjell på lite/svekket håp og det å ha null håp. Kjenner ei som har ødelagte eggstokker etter kreftbehandling. Der kan det aldri bli genetiske barn, siden det ikke finnes egg. Anonymkode: c8104...700
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Slik det er nå, tror jeg ingen får denne beskjeden. Men at kvinner kan få beskjed om at det kan bli vanskelig å bli gravid naturlig eller at dem aldri kan bli gravid naturlig, at dem må gjennom assistert befruktning. For hvis en kvinne ikke har egg, så finnes det eggdonorer. Hvis kvinnen har lukkede eggledere, så kan hun fortsatt bli gravid med ivf Men hvis kvinnen er gammel, typ over 40 år, er sjansen minimal, men fortsatt tilstede. Jeg har veninner som i en alder av 20 år fikk vite at dem ikke ville bli gravid. Men den dag i dag har den 2 og 3 barn, som dem har fått på den naturlige måten. Heldigvis har utviklingen med assistert befruktning kommet utrolig langt, og jeg mener og tror det er håp for alle. Personlig ble jeg endelig gravid etter 5 år med prøving, insemineringsforsøk og ivf forsøk. Anonymkode: bfb7b...a43
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 Trodde også de hadde sluttet å si det. legen ville ikke si det til min samboer som mangler sædleder. Altså det er umulig å bli gravid naturlig da må kroppen hans produsere ett nytt «organ» altså sædleder, men alikevel sa ikke legen det var helt umulig 😂 de sa det mer med en undertone som «hintet» til at det var umulig. Anonymkode: df081...4f1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Jeg kjenner to. Ei som ble født med bare en eggstokk, og måtte fjerne den andre grunnet kreft, i ganske ung alder, den andre ble født uten eggstokker grunnet FAS. Anonymkode: dea25...d6f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Slik det er nå, tror jeg ingen får denne beskjeden. Men at kvinner kan få beskjed om at det kan bli vanskelig å bli gravid naturlig eller at dem aldri kan bli gravid naturlig, at dem må gjennom assistert befruktning. For hvis en kvinne ikke har egg, så finnes det eggdonorer. Hvis kvinnen har lukkede eggledere, så kan hun fortsatt bli gravid med ivf Men hvis kvinnen er gammel, typ over 40 år, er sjansen minimal, men fortsatt tilstede. Jeg har veninner som i en alder av 20 år fikk vite at dem ikke ville bli gravid. Men den dag i dag har den 2 og 3 barn, som dem har fått på den naturlige måten. Heldigvis har utviklingen med assistert befruktning kommet utrolig langt, og jeg mener og tror det er håp for alle. Personlig ble jeg endelig gravid etter 5 år med prøving, insemineringsforsøk og ivf forsøk. Anonymkode: bfb7b...a43 Hvis man er født med en helt deformert eller manglende livmor er det jo umulig. Også f.eks dersom man må fjerne livmor før man har fått barn. Anonymkode: bd291...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå