Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, i et halvt års tid har jeg ikke vært den beste for kjæresten min, jeg har trukket meg litt tilbake. Dette har skjedd etter jeg mistet min far i august i fjor. Så det har vært en litt tung prosess for min del. Og jeg har på en måte glemt min kjære. Men hun har vært ved min siden hele tiden og passet på at jeg har det bra. 

Men jeg ønsker å kunne overraske henne til helgen, men en overnatting eller noe. Men ble brått litt usikker på hvilke muligheter vi har. 
Pris har ikke så mye og si, men må være grei avstand å kjøre. (Vi bor i trondheim). 

Anonymkode: 0689b...f7c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg ville fokusert på rolige aktiviteter som tar dere vekk fra distraksjoner. Gå lange turer, spaopphold, tretopphytte? Dere har sikkert mye å snakke om. Du vil gjerne beklage? Du kan også slippe henne inn til deg ved å åpne deg opp om sorgen din. Jeg vil tro at hun vil sette pris på det så lenge du holder fokuset på dere sammen. 

Fin gest og omvendelse fra deg! Jeg ønsker deg lykke til. Jeg kan ikke gi det konkrete tips i ditt område

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (9 minutter siden):

Jeg ville fokusert på rolige aktiviteter som tar dere vekk fra distraksjoner. Gå lange turer, spaopphold, tretopphytte? Dere har sikkert mye å snakke om. Du vil gjerne beklage? Du kan også slippe henne inn til deg ved å åpne deg opp om sorgen din. Jeg vil tro at hun vil sette pris på det så lenge du holder fokuset på dere sammen. 

Fin gest og omvendelse fra deg! Jeg ønsker deg lykke til. Jeg kan ikke gi det konkrete tips i ditt område

Takker for svar :)
Ja jeg ønsker å beklage meg for at jeg har trukket meg så tilbake. :)

Anonymkode: 0689b...f7c

• Liker 1
Skrevet

Det virker som et fint initiativ, men var jeg deg ville jeg heller lagt den frem som at det hadde vært fint å bruke tid sammen fordi det har blitt lite av det i det siste heller enn at du beklager at en naturlig sorgprosess har vært til ulempe for henne. Det siste tror jeg ingen voksne mennesker forventer - alle har nok forståelse for at det tar på å miste en forelder, og at ingen er den beste versjonen av seg selv når de har det vondt - og om samboeren min hadde kommet og beklaget for at hun ikke hadde vært så artig selskap etter å ha mistet en forelder tror jeg kanskje mest av alt jeg hadde stusset over hva slags forventninger hun tror jeg har til henne. Ville heller valgt vinklingen at det har vært en tung tid for deg, men at du nå har overskudd til å tilbringe litt kvalitetstid med en person du er glad i, om du skjønner distinksjonen, både overfor deg selv og overfor din samboer.

Må også bare beklage at jeg ikke har noen Trondheim-spesifikke tips, men synes forslaget om en lengre tur hørtes bra ut. Håper det blir ålreit!

• Liker 2
Skrevet

Mange småting, ikke få storting.

Altså: Spre små oppmerksomheter, og oppmerksomhet, i hver hverdag.

Store fester har kort effekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

En kurv med hvit sjokolade/smågodt og roser ❤️ og så ut på en lett middag på en restaurant!

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er kanskje at du forteller henne at du er takknemlig og glad for at hun har vært der for deg i en vond tid og tatt vare på deg. Noen sånne ord betyr enormt mye.

Anonymkode: 34988...7ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg takket aldri samboer for forståelsen og støtten da mamma døde. Det ville falt meg unaturlig (også fordi det tok lang tid før jeg gikk inn i en sorgprosess fordi alt skjedde så fort, så sjokket la seg ikke før 6mnd senere) å takke for tålmodigheten i en periode hvor man skal ha lov å føle seg nedfor og krevende. 

Det jeg gjorde var at jeg gav han muligheten til å gjøre andre ting enn å sitte og Sture med meg. Og han gav meg tid til å sørge, snakke og gråte 

Anonymkode: 41f3a...b37

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...