AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Har lyst å unngå personer i mitt liv med slike elendelige menneskyn til våre fine medmennesker som sliter og har havnet ut på pga sykdom. Som synes det er komisk å håne, mistenkeliggjøre og mobbe de som er uføre for alt det er verdt! Uansett hva uføre gjør så kan dem ikke vinne. Ligger de hjemme og har det vondt blir dem bedt om å ta seg sammen. Er de ute en dag og livet ser bra ut blir dem mistenliggjort og beskyldt for å snylte på staten. Hva er kjennetegnene på de som rakker og sparker på uføre eller generelt folk i samfunnet som er fattige eller sliter? Anonymkode: 8fa1c...d99 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Lavtlønnsyrke, lav kulturell kapital, inntar offerrolle med unnskyldninger om hvorfor de ikke fikk tatt utdanning med god lønn. Stemmer FRP for lavere skatt, mindre innvanndring, og billigere alkohol. Anonymkode: 26caa...51c 23
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har lyst å unngå personer i mitt liv med slike elendelige menneskyn til våre fine medmennesker som sliter og har havnet ut på pga sykdom. Som synes det er komisk å håne, mistenkeliggjøre og mobbe de som er uføre for alt det er verdt! Uansett hva uføre gjør så kan dem ikke vinne. Ligger de hjemme og har det vondt blir dem bedt om å ta seg sammen. Er de ute en dag og livet ser bra ut blir dem mistenliggjort og beskyldt for å snylte på staten. Hva er kjennetegnene på de som rakker og sparker på uføre eller generelt folk i samfunnet som er fattige eller sliter? Anonymkode: 8fa1c...d99 Mener du hva som kjennetegner de som stiller kritiske spørsmål vedrørende uføre? Anonymkode: e4d90...3e5 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du hva som kjennetegner de som stiller kritiske spørsmål vedrørende uføre? Anonymkode: e4d90...3e5 Ikke sett eneste respektfulle kritiske spørsmål jeg Anonymkode: 8fa1c...d99 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Det blir nok vanskelig, ts! Jeg er en av disse som stiller meg ekstremt kritisk til denne haugen av uføre som er geografisk avgrenset av Norges grenser. Samt til hvor mye man orker på statens regning. Men det er jo sosialt selvmord å nevne noe om dette i det offentlige rom så jeg tenker mitt og holder meg til det. Jeg uffer og akker meg og syntes synd i de uføre vennene mine som drar på fester og hytteturer og så holder jeg tanker og meninger inni meg. Altså blir det nok vanskelig å luke ut slike som meg 100%. Anonymkode: 06a29...f03 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 TS, nå er du like ille som uføremobbere selv. Prøver å sette en gruppe mennesker i bås og dømme dem. Så svaret er: slike mennesker som DEG SELV Anonymkode: 70097...efd 10
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS, nå er du like ille som uføremobbere selv. Prøver å sette en gruppe mennesker i bås og dømme dem. Så svaret er: slike mennesker som DEG SELV Anonymkode: 70097...efd Det er ikke mobbing 😂 Anonymkode: 8fa1c...d99 7
Midgard Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke mobbing 😂 Anonymkode: 8fa1c...d99 Kritiske spørsmål er heller ikke mobbing. 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke mobbing 😂 Anonymkode: 8fa1c...d99 Det går på det samme. De som kritiserer uføre har nok rett i en del tilfeller. Anonymkode: 70097...efd 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 Antisosiale trekk. Har gjerne godt med penger og høy stilling. Lite empati. Anonymkode: ea850...0ad 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Dessverre er det nok veldig mange som har fordommer mot syke og uføre. Som den over her, så er det ikke alle som sier det høyt. Selv regjeringen og samfunnet stigmatiserer jo uføre, og forstår visst ikke at dette faktisk er syke folk. Kronisk sykdom arter seg annerledes enn akutt sykdom. Man kan ha mere overskudd innimellom. Og dårligere perioder, men de ser jo ikke folk. Man tenker ikke over alt man ikke ser. At disse også gjerne farter rundt på legetimer, sykehus, behandlinger osv. Det blir vanskelig å kombinere dette med jobb i tillegg til å være syk. Arbeidslivet liker ikke at folk har fravær. Kjente en kronisk syk som fikk kjeft av en kollega fordi «h*n dro på sykehustimer i arbeidstiden (Det er jo da de har åpent). Hadde også fravær i forbindelse med operasjoner, og ble etter hvert mobbet og utstøtt på jobb. Ellers påvirker jo også mange sykdommer det kognitive. Og det krever mindre kognitivt å være sosial en gang i blant, enn å fungere i en jobb. Men det forstår visst ikke folk. Så jeg mener egentlig det trengs en generell holdningsendring i samfunnet jeg. At det er flere uføre er faktisk regjeringens egen feil. Det var de som skjøv folk over fra AAP til uføretrygd, med den nye maksgrensen for AAP. Anonymkode: 86709...0d7 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Nå må det jo leses hva TS spør etter. Hun snakker ikke om de som stiller kritiske spørsmål, hun snakker om de som mobber. Det ER forskjell, hvis ikke man evner å se det selv, så er man nok fort på mobbersiden av saken vil jeg tro. Saklighet og mobbing er to forskjellige ting. Politikk på ene siden, og hets på andre. Anonymkode: 289f9...0cd 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Midgard skrev (7 minutter siden): Kritiske spørsmål er heller ikke mobbing. Det kommer an på hvor mange ganger det skal "spørres" om akkurat det samme til tross for at det foreligger et svar fra den det gjelder. Det kan godt bli både mobbing, trakkasering og personforfølgelse av det, selv når de som mobber bare smiler, trekker på skuldrene og insisterer på at det ikke er mobbing og at de må jo få lov til å spørre og ha en mening. Selv pent innpakkede presanger kan ha ubrukelig innhold. Anonymkode: 9a932...e8b 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Ansatt på gamlehjem eller i sykepleien og sykehus, men med en helt misforstått ide om hva som er vennskap. Gjerne misunnelig på alle rundt seg som har kjæreste, ektemann, samboer og kjøpt eget hus, leilighet eller rekkehus mens h#n selv sitter i leid liten hybel fordi h#n bruker alle pengene på klær, dusjsåper, sminke, alkohol og hvem vet hva. Ja, kosmetiske operasjoner. Noen av de har helt garantert hatt mye penger mellom hendene flere ganger i livet og klart å skusle de bort på tull og tøys istedenfor å spare og kjøpe liten bolig, selge den, kjøpe større bolig og brukt tida på å se seg blind på misunnele mot alle andre som får kjøpt seg en egen bolig og lever mye mer nøysommelig. Les: Ikke bruker penger på dyre klær og alt mulig annet, samt alkohol. Klarer man å skusle bort en arv på 120 000 kr er det en selv en må skylde på og ikke tidligere uføre venner man var venner med kun av "medlidenhetsårsaker" eller for å ta seg bra ut selv. Anonymkode: 873b9...842 2
Midgard Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer an på hvor mange ganger det skal "spørres" om akkurat det samme til tross for at det foreligger et svar fra den det gjelder. Det kan godt bli både mobbing, trakkasering og personforfølgelse av det, selv når de som mobber bare smiler, trekker på skuldrene og insisterer på at det ikke er mobbing og at de må jo få lov til å spørre og ha en mening. Selv pent innpakkede presanger kan ha ubrukelig innhold. Anonymkode: 9a932...e8b Om kritikken spørsmål blir besvart tilfredstillende burde "diskusjonen" stoppe der. Men det jeg tror er at det er flere personer som stiller de samme kritiske spørsmålene. Man er ikke mobber om man spørrer et spørsmål som andre allerede har spurt. 3
Gjest Airman Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har lyst å unngå personer i mitt liv med slike elendelige menneskyn til våre fine medmennesker som sliter og har havnet ut på pga sykdom. Som synes det er komisk å håne, mistenkeliggjøre og mobbe de som er uføre for alt det er verdt! Uansett hva uføre gjør så kan dem ikke vinne. Ligger de hjemme og har det vondt blir dem bedt om å ta seg sammen. Er de ute en dag og livet ser bra ut blir dem mistenliggjort og beskyldt for å snylte på staten. Hva er kjennetegnene på de som rakker og sparker på uføre eller generelt folk i samfunnet som er fattige eller sliter? Anonymkode: 8fa1c...d99 De kan ingenting om samfunnsøkonomi og skjønner ikke at de pengene som staten gir ut går tilbake til samfunnet som forbruk og bidrar til arbeidsplasser og mer skattepenger til staten osv.
Midgard Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 Airman skrev (7 minutter siden): De kan ingenting om samfunnsøkonomi og skjønner ikke at de pengene som staten gir ut går tilbake til samfunnet som forbruk og bidrar til arbeidsplasser og mer skattepenger til staten osv. Så lurt. Da kan vel alle gjøre slik!!! 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #19 Skrevet 8. mars 2021 Midgard skrev (19 minutter siden): Man er ikke mobber om man spørrer et spørsmål som andre allerede har spurt. Det kan kanskje oppfattes slik for den som må igjennom mange typer inngående spørsmål om personlige ting mange ganger, uten at denne har invitert til det. Innpåslitent og frekt kan det bli, for noen kommer med "gode råd" uten å ha blitt spurt. Noen vet alltid svaret for andre mennesker. Det kan bli ganske negativt etter hvert. Anonymkode: 9a932...e8b 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #20 Skrevet 8. mars 2021 Må også legge til at mange som mobber uføre er slike som kunne vært uføre selv, men som skryter av at de fortsatt klarer å jobbe. Glem at noen har et helt hjelpeapparat rundt seg 24/7 og er blitt offentlige ansikter på hvor flinke de er som unngår å bli ufør.. Andre igjen er de som nekter å innse at de ikke har godt av å presse kroppen stort lenger, men ufør skal de for guds skyld aldri bli. De vil heller skryte av at de har 3 jobber og er såååå himla dyktige og ofrer seg for fellesskapet på bekostning av barna, ektefellen, og huset, for de ikke har energi til annet enn å gå på jobbene de må ta på seg for å fø familien sin må vite. Sannheten er gjerne en helt annen. 1 jobb de hater, og pengene går rett ut fordi de har null styring på hvor mange kaffekopper og pølser de kjøper på essoen gjennom uka og antall sigarettpakker som røykes. Det er så urettferdig for de at noen faktisk får penger å leve for siden de er syke. De vil heller se slike få dødsprøyten enn å unne de noen form for en mulig smertefri hverdag med minst mulig stress. Fordi de ikke liker at andre får noe de selv kunne tenkt seg å hatt. Penger, mye penger, til å eve i sus og dus som de har fått seg vrangforestillinger om at uføre gjør. Og tll slutt har man de som ikke er mental og emosjonelt modne til å skjønne hva sykdommer og diagnoser er. De er gjerne unge og studenter, og ser egentlig ned på alle over 35 år med grøss og gru over litt rynker, overvekt og hengende hud. Har jeg glemt noen? Anonymkode: 873b9...842 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå