Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

dumt spørsmål, men kan noen foklare meg utregning ved gevinst på BC?

er den på en halv mill nå, og har potensiale til å stige til himmels eller til helvete🤭

men hvordan er utregningen? i %?
la oss si man investerer 10 000 i dag.

Anonymkode: d8c31...2a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet

Men om du kjøper for 10 000 og prisen dobler seg (stiger 100%) vil du kunne selge for 20 000

Om prisen halverer seg (synker med 50%) vil du kunne selge for 5 000 og har tapt halvparten

Det nok litt gebyr inni der, men i grove trekk.

Var det det du lurte på?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ekkoet skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke helt spørsmålet

Men om du kjøper for 10 000 og prisen dobler seg (stiger 100%) vil du kunne selge for 20 000

Om prisen halverer seg (synker med 50%) vil du kunne selge for 5 000 og har tapt halvparten

Det nok litt gebyr inni der, men i grove trekk.

Var det det du lurte på?

ja, og litt ang gebyrer, er det dyre gebyrer? og har man rett på fradrag ved tap? som på «vanlige» aksjer?

AnonymBruker
Skrevet

Spar heller pengene. Bitcoin kommer til å forsvinne. Det er kinesisk ccp valuta.

Tro meg, du vil ikke ha dette.

Anonymkode: 2847a...935

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

dumt spørsmål, men kan noen foklare meg utregning ved gevinst på BC?

er den på en halv mill nå, og har potensiale til å stige til himmels eller til helvete🤭

men hvordan er utregningen? i %?
la oss si man investerer 10 000 i dag.

Måten du spør vitner om at du helt har misforstått dette (ikke vondt ment, men kanskje mer som en advarsel).

Bitcoin er en valuta. 

For å vri spørsmålet så det kanskje blir mer klart - hvis du hadde investert 10,000 NOK i USD i dag, hvordan er utregningen (av avkastning) i prosent fremover?

Det klarer du naturlig nok ikke å svare på, verken med sikkerhet eller en nøyaktighetsgrad som prosent. Det blir likt, men mye tyder på at bitcoin kommer til å stige i verdi en stund til fremover. Når den faller, korreksjoner og annet er vanskelig å si, det er en særdeles flyktig valua og investering.

Anonymkode: 51145...d7b

AnonymBruker
Skrevet

En kanskje enda mer klar sammenligning - hvis du investerer 10,000 i gull i dag, hvor mye prosent avkastning vil det gi?

Vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En kanskje enda mer klar sammenligning - hvis du investerer 10,000 i gull i dag, hvor mye prosent avkastning vil det gi?

Vet ikke.

nei ber ikke om at de synske trer frem på KG🤭bare litt praktisk info for en nybeynner! Men skal finne et annet forum, sorry!😬

AnonymBruker
Skrevet

Om noe stiger med 5% så blir det 10 000 x 5% = 500kr i gevinst

Anonymkode: e5f13...a59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om noe stiger med 5% så blir det 10 000 x 5% = 500kr i gevinst

Anonymkode: e5f13...a59

takk☺️da har jeg tenkt rett. må man ta hensyn til valutasvinging når man handler fra en norsk plattform? og vet du om det blir fradrag ved tap?(hehe har kalkulert med tap før kjøp😂)

Skrevet

Du kan begynne med å google litt, feks lese her

https://www.forbrukernorge.no/kjop-og-selg-bitcoin/

Nå har ikke jeg studert denne siden, men det er nok ikke en nøytral forbrukernettside, de vil ha deg til å bruke penger et bestemt sted.

Uansett - om man leser på en slik side blir man nok litt klokere på hvilke muligheter som finnes.

(Jeg har ikke handlet med kryptovaluta og tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det heller)

AnonymBruker
Skrevet

Markedet går litt i sykluser. Vi er i en bullrun nå, så prisen kommer til å øke, så kommer den til å synke igjen. Men akkurat bitcoin ser ut til å ha en lys framtid. Konseptet er å kjøpe billig og selge dyrt, men manges taktikk er å holde lenge over tid, for prisen vil trolig bare stige om man har råd til å la pengene stå der over mange år. 

Anonymkode: 28b48...3c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spar heller pengene. Bitcoin kommer til å forsvinne. Det er kinesisk ccp valuta.

Tro meg, du vil ikke ha dette.

Anonymkode: 2847a...935

Mange grunner til at gudhvermann og bestemor ikke bør "investere" i bitcoin men dette var noen påstander uten dekning?

Hvor har du det fra? Største eiere av bitcoin utenom Satoshi er vel MicroStrategy, Grayscale og andre giganter?

Aker satser en halv milliard på bitcoin med nytt selskap – E24

Mange har sagt før deg at bitcoin vil forsvinne, men her er vi i 2021 og det man kunne kjøpe for en tusenlapp i 2012 er verdt 5 millioner.

Anonymkode: 32d70...0c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bitcoin går opp 5%, og du tjener 5% på det du har kjøpt for. 

Use my referral link https://crypto.com/app/s2crmnygs9 to sign up for Crypto.com and we both get $25 USD :)

Anonymkode: 478d6...28a

AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt bitcoin, og cro for å bestille visa kort på linken over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bitcoin går opp 5%, og du tjener 5% på det du har kjøpt for. 

Use my referral link https://crypto.com/app/s2crmnygs9 to sign up for Crypto.com and we both get $25 USD :)

takk skal du ha, men kjøpte fra en norsk plattform nå☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

takk skal du ha, men kjøpte fra en norsk plattform nå☺️

Kult:) kjøpte selv nylig, litt over en mnd siden. Kjøper mer så fort den er under 400 ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kult:) kjøpte selv nylig, litt over en mnd siden. Kjøper mer så fort den er under 400 ;)

synes det er veldig spennende. og har ikke risikert hus og hjem; tåler dette evt tapet helt fint☺️sparer mest i indeksfond.

men oppsiden her er så stor at det er definitift mer spennende enn globale indeksfond😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

synes det er veldig spennende. og har ikke risikert hus og hjem; tåler dette evt tapet helt fint☺️sparer mest i indeksfond.

men oppsiden her er så stor at det er definitift mer spennende enn globale indeksfond😄

Kjempegøy! Jeg tenkte jeg gjør dette istedet for fond, men bruker bare det jeg har å avse. Lærer meg litt hver dag. Så morsomt å følge med. Føler jeg har fått meg ny,morsom hobby. Med inntjening 👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har angret på lite bitcoinkjøp, men har funnet noe som heter PI , foreløpig uten verdi, men det nærmer seg. Miner hver dag og ser det vokser. Har økt med 3 mill brukere siden jeg ble vervet, dvs under 3 mnd. Spennende :) Koster meg jo ikke noe og har snart 400 PI :) 

Anonymkode: 00e42...2ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har angret på lite bitcoinkjøp, men har funnet noe som heter PI , foreløpig uten verdi, men det nærmer seg. Miner hver dag og ser det vokser. Har økt med 3 mill brukere siden jeg ble vervet, dvs under 3 mnd. Spennende :) Koster meg jo ikke noe og har snart 400 PI :) 

Anonymkode: 00e42...2ea

Kult :) Er PI en valuta/krone slik som bitcoin? 

Anonymkode: 205d3...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...