AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #1 Skrevet 8. mars 2021 Flere som har opplevd det? Her startet det med at vi måtte melde avbud i en bursdag pga økt smittetrykk i fjor. Merket at det ikke falt i god jord hos min venninne. Vi hadde kontakt via sosiale medier. Men merket at det lå en sur undertone. Bobla sprakk før nyttårsaften. Vi bruker alltid å feire sammen. Sammen med flere venner. Beskjeden vi fikk var at dersom vi skulle holde avstand og ikke ville gi klem og lignende, så fikk vi bare holde oss hjemme. Så det endte med at ingen kom til de på nyttårsaften. Siden når vi har forsøkt å få til å møtes, og snakke med dette, så blir det bare drama. Hun vil ikke møtes. Vi har misforstått, men får aldri svar på hva vi har misforstått. Hun vil ikke møtes. Vil ta det opp en og en. Men sier at ingen tørr å ta det opp med henne og lignende. Jeg har derfor valgt å ta avstand. Fordi jeg velger å følge tiltak rundt covid-19. Pluss at jeg gidder ikke drama. Flere som har opplevd lignende i året som har vært? Anonymkode: 2f547...514 4
GammelKaktus Skrevet 8. mars 2021 #2 Skrevet 8. mars 2021 Har mistet kontakt med et par bekjente men der hadde nok kontakten ebbet ut uansett. Jeg er ikke interessert i å treffe folk som gir faen i tiltak og karantene, klarer meg fint uten å treffe smittebombene. De som er mine venner er på samme nivå som meg altså de innretter seg etter smittesituasjonen og følger tiltak og regler. Skjønner ikke helt at voksne folk lager styr for at dere vil holde avstand og ikke gi klem, altså for ei sutrekerring. Jeg hadde tenkt good riddance for å være helt ærlig, dette kan ikke være eneste gangen hun har vist seg å være litt "spesiell". 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #3 Skrevet 8. mars 2021 Ja, vi har blitt nødt til å ta avstand fra enkelte venner og bekjente pga deres syn på smitteverntiltak. Det mest graverende tilfellet var en venn som kom uvarslet på besøk til meg og min samboer som er alvorlig syk og i høyeste grad i risikogruppa og snakket seg inn (litt mot vår vilje, for å være ærlig, vi er nødt til å være veldig strenge pga samboers situasjon) ved å lyve om at han hadde vært hjemme og holdt seg isolert i et par uker sammen med kun samboeren sin som er ufør og husbunden. Så viste det seg i ettertid at han faktisk hadde vært på jobb (veldig stor smitterisiko i den type yrke) barre få dager før, akkurat når et stort smitteutbrudd skjedde akkurat på den arbeidsplassen. Faktisk var han ikke bare satt i karantene pga smittede næærkontakter, men han var satt i isolasjon fordi han selv hadde symptomer og ikke hadde fått svar på koronatesten enda... Anonymkode: 28534...d74 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #4 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vi har blitt nødt til å ta avstand fra enkelte venner og bekjente pga deres syn på smitteverntiltak. Det mest graverende tilfellet var en venn som kom uvarslet på besøk til meg og min samboer som er alvorlig syk og i høyeste grad i risikogruppa og snakket seg inn (litt mot vår vilje, for å være ærlig, vi er nødt til å være veldig strenge pga samboers situasjon) ved å lyve om at han hadde vært hjemme og holdt seg isolert i et par uker sammen med kun samboeren sin som er ufør og husbunden. Så viste det seg i ettertid at han faktisk hadde vært på jobb (veldig stor smitterisiko i den type yrke) barre få dager før, akkurat når et stort smitteutbrudd skjedde akkurat på den arbeidsplassen. Faktisk var han ikke bare satt i karantene pga smittede næærkontakter, men han var satt i isolasjon fordi han selv hadde symptomer og ikke hadde fått svar på koronatesten enda... Anonymkode: 28534...d74 Fy fader, for en dust! Jeg tror kanskje jeg hadde anmeldt ham Anonymkode: bd6b1...e94 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fy fader, for en dust! Jeg tror kanskje jeg hadde anmeldt ham Anonymkode: bd6b1...e94 Vi rapporterte det videre. Anonymkode: 28534...d74 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 Det har vært et utfordrende år, ja. Men har snakket ut med alle etterhvert, og vi er enige i å være uenige. Men av motsatte grunner som mange av dere nevner. Er mange som har gjort seg til koronapoliti, med sine egne regler. Jeg har alltid forholdt meg til offentlige retningslinjer, men innenfor det har jeg levd så fritt som mulig. Og det at jeg velger å dra på restaurant, og hotellbesøk, er tydeligvis nok til at enkelte mener jeg er en trussel mot eldre foreldre/besteforeldre. (deres, ikke mine, for i motsetning til dem holder vi avstand til våre eldre) Anonymkode: 47ef4...0ed 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 Jeg har kuttet ut en som ikke gidder å følge noen tiltak. Var egentlig bare en perfekt unnskyldning for slippe å ha noe mer med han å gjøre. Anonymkode: f9019...e0b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #8 Skrevet 8. mars 2021 Jepp, det er akkurat dette de ville. SPLITT OG HERSK. Anonymkode: 02f1d...d1b 1
bluedot Skrevet 8. mars 2021 #9 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, det er akkurat dette de ville. SPLITT OG HERSK. Anonymkode: 02f1d...d1b Hvem er de? Det er synd at det finnes folk som ikke respekterer at en velger å være ekstra forsiktig med besøk o.l under pandemien. At noen skal kutte ut venner av den grunn synes jeg er fryktelig trist. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #10 Skrevet 8. mars 2021 Jeg har satt noen vennskap på pause pga ulik oppfatning av dette. Selv forholder jeg meg til reglene, men unngår de hysteriske fordi jeg bare orker ikke. Tenker at vi finner sammen igjen på den andre siden. Anonymkode: 31942...d31
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #11 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, det er akkurat dette de ville. SPLITT OG HERSK. Anonymkode: 02f1d...d1b Hvem «de» er det du snakker om? Anonymkode: 212d0...b05 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 Altså her var det ikke noe mye forståelse for oss som ser ting litt anderledes og spore...faan jeg er glad jeg ikke har en venninne nå ... med slikt syn.. hadde vennskapet betydd noe så hadde man holdt kontakten selv om man hadde ulikt syn på tiltak. Jeg har kun arbeidskolleger og alle oss mikser jo med folk være dag pga jobb. Passer ikke å være redd for å omgås folk i mitt yrke... jeg stoler uansett ikke på munnbind men jeg bruker det for å unngå kjeft av passasjerer.. de som sier du kan bare ta av munnbindet for min del .. amen sier jeg..tusen takk..gjør livet mitt så mye lettere. Ingen av oss i mitt yrke som har vært i karantene enda ..enda vi vasser i passasjerer med fly og skolebarn. Rart det der. Anonymkode: aad74...09a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem «de» er det du snakker om? Anonymkode: 212d0...b05 Erna, Bent og Espen, vel! Og litt Raymond Anonymkode: 0d769...5b2
Morten1 Skrevet 8. mars 2021 #14 Skrevet 8. mars 2021 Jeg vil ikke si at jeg har mistet noen vennskap grunnet korona, men har merket meg dobbelt moral enkelte har. Det er flere som var regelryttere til stor grad på alt, sålenge det ikke gjalt seg selv.
OlsenHansen Skrevet 8. mars 2021 #15 Skrevet 8. mars 2021 Like greit så kan de hysteriske og lettlurte finne hverandre. Folk som følger direktiver fra Erna slavisk hadde blitt slitsomt i lengden. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #16 Skrevet 8. mars 2021 Morten1 skrev (17 minutter siden): Jeg vil ikke si at jeg har mistet noen vennskap grunnet korona, men har merket meg dobbelt moral enkelte har. Det er flere som var regelryttere til stor grad på alt, sålenge det ikke gjalt seg selv. Den ser jeg også blant bekjentskaper. De er så hysterisk når de skal i butikken å handle og ha besøk etc etc..plutselig er de i ett privat party på 10 -15 stk. Helt ulovlig men da gjelder det ikke når det er dem selv som skal ut å ha det litt moro i koronatiden så nei de der er dobbelt moralske deluxe. Anonymkode: aad74...09a 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #17 Skrevet 8. mars 2021 Jeg var i begravelse til en venn forleden. Enken hans var veldig opptatt av smittevern, og det er selvfølgelig bra. Alle holdt avstand i selve begravelsen, og alle tok på munnbind ut og inn av kirken. Men mår begravelsesbilen kjørte bort med min gode venn, gikk alle i tur og orden bort å klemte enka. Smittevern er ikke for amatører. Mange som er inkonsekvente. Anonymkode: 4fed3...042
Gjest Lasox Skrevet 8. mars 2021 #18 Skrevet 8. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Flere som har opplevd det? Her startet det med at vi måtte melde avbud i en bursdag pga økt smittetrykk i fjor. Merket at det ikke falt i god jord hos min venninne. Vi hadde kontakt via sosiale medier. Men merket at det lå en sur undertone. Bobla sprakk før nyttårsaften. Vi bruker alltid å feire sammen. Sammen med flere venner. Beskjeden vi fikk var at dersom vi skulle holde avstand og ikke ville gi klem og lignende, så fikk vi bare holde oss hjemme. Så det endte med at ingen kom til de på nyttårsaften. Siden når vi har forsøkt å få til å møtes, og snakke med dette, så blir det bare drama. Hun vil ikke møtes. Vi har misforstått, men får aldri svar på hva vi har misforstått. Hun vil ikke møtes. Vil ta det opp en og en. Men sier at ingen tørr å ta det opp med henne og lignende. Jeg har derfor valgt å ta avstand. Fordi jeg velger å følge tiltak rundt covid-19. Pluss at jeg gidder ikke drama. Flere som har opplevd lignende i året som har vært? Anonymkode: 2f547...514 Tja jeg er på det stadiet at jeg vurderer å kutte ut en familiemedlem indirekte pga. covid-19. Hun tror på alt det hun leser om av konspirasjonsteorier sider som for eksempel opprinnelsen, hvem som har skylden osv. for eksempel så har hun anklaget Bill Gates for å være den skyldige den som startet det og senere i samme samtalen anklaget hun også Israel for å være landet som har bidratt til covid-19. Det er ingen andre mennesker på hele planeten som har gjort mere for å forhindre virus skal få spre seg enn Bill Gates. Er jo helt hinsides anklagelser. Covid-19 har også medført at hun har hatt mere ekstra tid til å kunne lese om flere konspirasjonsteorier, og det begynner å ta helt av. Tålmodigheten min er slutt. Vanskelig siden det er familiemedlem, men når det bare er diskusjoner og krangel hver eneste gang vi møtes om dette her. Så har man ikke lyst til å holde kontakten. Synd at det folk skal bli helt gærne. Og dumt at venninnen din ikke klarte å holde avstand. Viktig å følge rådene som blir gitt. Endret 8. mars 2021 av Lasox
President Chimp Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 (endret) Antall folk som tror på konspirasjoner har eksplodert det siste året. Folk mangler også kritisk tenkning, men tror de selv har det i bøtter og spann. Isolasjon kombinert med fordumming av folk pga en viss arrogant eks-president har ført til generell skepsis på feil ting. En hel haug med folk som trim-Kari tror de har skjønt det, men har ikke skjønt en dritt. «Corona er ikke farligere enn sesong-influensa!» sier de. Og glemmer en ganske viktig faktor, at tallene faktisk er værre enn vanlig influensa, og det er med globale tiltak. Hvordan hadde det sett ut hadde hele verden unisont gitt faen? Influensa har også generelt alle mennesker en viss resistens mot. Opparbeidet gjennom generasjoner. Dette viruset har vi ingen resistens mot, og dette er bare første «versjon» av viruset. Neste poeng som ingen ser ut til å forstå er mutasjoner. Virus muterer når de deler seg. Jo flere personer som blir infisert jo flere mutasjoner blir det. Logisk nok. Og sannsynligheten for at det da oppstår mutasjoner som gjør viruset mer motstandsdyktig øker betraktelig. Dette er en av hovedårsakene til alle tiltakene som gjøres. Endret 9. mars 2021 av President Chimp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå