Gå til innhold

Noen her brutt kontakten med familie uten at det har vært noe drama hverken før el etter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du det valget? 

Jeg vurderer sterkt å bare kutte kontakten med mine to søsken. Nå som foreldrene våre er døde så har vi ikke det bindeleddet lenger. Hele livet har jeg tenkt at mine søsken aldri i livet hadde vært venn med meg eller omgått en som meg om vi ikke var søsken. 

Er jeg dramaqueen hvis jeg kutter kontakten her og aldri lar høre fra meg igjen hvis de tar kontakt? Vi har aldri kranglet eller hatt uenigheter. 

Anonymkode: dc82f...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag ser en skillnad på att ”kutte kontakt” och på att bara låta det rinna ut. 

”Kutte kontakt” - då säger du aktivt att ni inte ska ha med varandra att göra. Det är ofta mer dramatiskt och jag skulle bara ta det steget om en stor konflikt, missbruk eller oenighet ligger bakom. 

om ni inte har så mycket gemensamt går det bara låta det ”rinna ut i sanden”.  Hör inte av dig, svara bara när de ringer. Tacka nej till bursdager, middag och annat. Man måste inte umgås om man inte har så mycket gemensamt. 

Skrevet

Hva med å bare la kontakten skli ut? Istede for å kutte kontakt, noe som kan være ganske dramatisk 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel egentlig gjort det, latt det skli ut og bare kuttet ut å ta kontakt og slikt.

Men så har mine søsken latt det skli ut selv i mange år allerede, så det er vel gjensidig.

Vi har ikke krangla, men vi er uenige med hverandre og har vidt forskjellige personligheter og syn på hva som er riktig og galt, og synet på penger farger mine søskens avgjørelser så da holder jeg meg unna.

Anonymkode: 4983e...8b0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke reagerer så betyr det jo at de overhode ikke bryr seg, er det det du vil? 

Anonymkode: f6fb3...7bd

Skrevet

Det er bare å la det skli ut, du trenger jo ikke å gjøre noe mer enn det. Trenger ikke å lage en "statement" ut av det, da blir det heller ikke noe drama.😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke kontakter deg heller, så ser jeg ikke problemet. Kan dere ikke bare fortsette med å ikke kontakte hverandre da? 🤔

Anonymkode: a65d7...9a9

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser at tråden er gammel, hvordan gikk det? Selv stoppet jeg å være pådriver for kontakt med mine søsken og da har den dødd ut. Det opplevdes som tungt å ‘bære ansvaret’ for kontakten og jeg fikk mye negativ/likegyldig respons når jeg tok kontakt, så det har vært en lettelse å fri meg fra denne ‘plikten’. 

Anonymkode: b3a38...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...